Hallo allemaal,
Ik gebruik momenteel een AOC 24G2U/BK, maar ik wil graag upgraden naar een 27 inch monitor. Ik heb vaker om hulp gevraagd van Tweakers en hierbij vraag ik opnieuw om de hulp en advies van mede Tweakers
.
Ik zoek een?
Ik wil graag upgraden naar een 27 inch 1440p gaming monitor met een IPS paneel. Daarnaast wil ik dat de monitor minimaal 144hz is en FreeSync compatible is.
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Alle merken zijn welkom
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de specificaties van mijn PC die met de monitor wil gebruiken:
Ik heb zelf deze vier monitoren gevonden:
De LG 27GN800-B is de goedkoopste die ik gevonden heb, maar het enige nadeel van deze monitor is dat die niet in de hoogte verstelbaar is, wat wel een gemis is. Ik weet ook niet goed het verschil tussen de LG 27GN800-B en de LG UltraGear 27GN850-B behalve dat de 850 wel in de hoogte verstelbaar is en een Nano IPS paneel heeft in plaats van een IPS paneel.
De Lenovo G27q-20 lijkt mij tot nu toe de beste keuze voor het geld. Deze monitor heeft net als de LG 850 een 10-bit (8-bit + FRC) paneel. Bij de Lenovo is de 10-bit modus alleen te gebruiken tot 120hz. In een review had ik gelezen dat beide monitoren hetzelfde paneel gebruiken.
De Gigabyte M27Q lijkt net als de Lenovo veelbelovend. Als enige heeft deze monitor een SS IPS paneel. Ik weet niet of veel verschil ga merken bij een lagere latency. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met de latency van de AOC 24G2U, die ik nu gebruik.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie meningen over deze vier monitoren. Heel misschien zijn er nog meer opties die ik over het hoofd heb gezien.
Ik gebruik momenteel een AOC 24G2U/BK, maar ik wil graag upgraden naar een 27 inch monitor. Ik heb vaker om hulp gevraagd van Tweakers en hierbij vraag ik opnieuw om de hulp en advies van mede Tweakers
Ik zoek een?
Ik wil graag upgraden naar een 27 inch 1440p gaming monitor met een IPS paneel. Daarnaast wil ik dat de monitor minimaal 144hz is en FreeSync compatible is.
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Alle merken zijn welkom
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de specificaties van mijn PC die met de monitor wil gebruiken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed | € 259,- | € 259,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 100,66 | € 100,66 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 86,16 | € 86,16 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom | € 26,- | € 26,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 95,- | € 95,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 133,50 | € 133,50 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 54,90 | € 54,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,22 |
Ik heb zelf deze vier monitoren gevonden:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Gigabyte M27Q Zwart | € 329,- | € 329,- |
1 | Monitoren | Lenovo G27q-20 Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Monitoren | LG 27GN800-B Zwart | € 269,- | € 269,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GN850-B Zwart | € 329,- | € 329,- |
Totaal | € 1.226,- |
De LG 27GN800-B is de goedkoopste die ik gevonden heb, maar het enige nadeel van deze monitor is dat die niet in de hoogte verstelbaar is, wat wel een gemis is. Ik weet ook niet goed het verschil tussen de LG 27GN800-B en de LG UltraGear 27GN850-B behalve dat de 850 wel in de hoogte verstelbaar is en een Nano IPS paneel heeft in plaats van een IPS paneel.
De Lenovo G27q-20 lijkt mij tot nu toe de beste keuze voor het geld. Deze monitor heeft net als de LG 850 een 10-bit (8-bit + FRC) paneel. Bij de Lenovo is de 10-bit modus alleen te gebruiken tot 120hz. In een review had ik gelezen dat beide monitoren hetzelfde paneel gebruiken.
De Gigabyte M27Q lijkt net als de Lenovo veelbelovend. Als enige heeft deze monitor een SS IPS paneel. Ik weet niet of veel verschil ga merken bij een lagere latency. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met de latency van de AOC 24G2U, die ik nu gebruik.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie meningen over deze vier monitoren. Heel misschien zijn er nog meer opties die ik over het hoofd heb gezien.