27 inch 1440p IPS gaming monitor rond de €300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Hallo allemaal,

Ik gebruik momenteel een AOC 24G2U/BK, maar ik wil graag upgraden naar een 27 inch monitor. Ik heb vaker om hulp gevraagd van Tweakers en hierbij vraag ik opnieuw om de hulp en advies van mede Tweakers :).

Ik zoek een?
Ik wil graag upgraden naar een 27 inch 1440p gaming monitor met een IPS paneel. Daarnaast wil ik dat de monitor minimaal 144hz is en FreeSync compatible is.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Alle merken zijn welkom

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de specificaties van mijn PC die met de monitor wil gebruiken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed€ 259,-€ 259,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 100,66€ 100,66
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Digital Zwart€ 86,16€ 86,16
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 26,-€ 26,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 95,-€ 95,-
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 133,50€ 133,50
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,22

Ik heb zelf deze vier monitoren gevonden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenGigabyte M27Q Zwart€ 329,-€ 329,-
1MonitorenLenovo G27q-20 Zwart€ 299,-€ 299,-
1MonitorenLG 27GN800-B Zwart€ 269,-€ 269,-
1MonitorenLG UltraGear 27GN850-B Zwart€ 329,-€ 329,-
Totaal€ 1.226,-

De LG 27GN800-B is de goedkoopste die ik gevonden heb, maar het enige nadeel van deze monitor is dat die niet in de hoogte verstelbaar is, wat wel een gemis is. Ik weet ook niet goed het verschil tussen de LG 27GN800-B en de LG UltraGear 27GN850-B behalve dat de 850 wel in de hoogte verstelbaar is en een Nano IPS paneel heeft in plaats van een IPS paneel.

De Lenovo G27q-20 lijkt mij tot nu toe de beste keuze voor het geld. Deze monitor heeft net als de LG 850 een 10-bit (8-bit + FRC) paneel. Bij de Lenovo is de 10-bit modus alleen te gebruiken tot 120hz. In een review had ik gelezen dat beide monitoren hetzelfde paneel gebruiken.

De Gigabyte M27Q lijkt net als de Lenovo veelbelovend. Als enige heeft deze monitor een SS IPS paneel. Ik weet niet of veel verschil ga merken bij een lagere latency. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met de latency van de AOC 24G2U, die ik nu gebruik.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie meningen over deze vier monitoren. Heel misschien zijn er nog meer opties die ik over het hoofd heb gezien.

Beste antwoord (via Jotyjo op 31-07-2021 21:42)

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
De M27Q is leuk voor die prijs. Zeker geen perfecte monitor, maar biedt een best goede overdrive zonder inverse ghosting. De stand is ook in hoogte verstelbaar. Contrast is bovengemiddeld voor IPS. Kleuren zijn wat verzadigd. Nadeel is backlight bleed in de hoeken (bij mij) en het is heeft een BGR-layout ipv de vaker gebruikte RGB-layout. Dat houdt in dat tekst in sommige programma's er wat wazige regenboograndjes bij kan krijgen. Met windows cleartype kan je dat in meeste gevallen wel oplossen. Valt mij alleen op in screenshots met tekst die anderen hebben gemaakt.

De LG UltraGear 27GN850-B Zwart is berucht vanwege zijn IPS glow. Helaas zul je dat de meeste monitoren tegenkomen, vooral in deze prijsklasse. Verder populair en op dit moment is de prijs ook laag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 18:27
pricewatch: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart

Iets boven je budget, maar zeker het geld waard!

2e kans: https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1474395

[ Voor 14% gewijzigd door dannbla op 29-07-2021 00:53 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
De M27Q is leuk voor die prijs. Zeker geen perfecte monitor, maar biedt een best goede overdrive zonder inverse ghosting. De stand is ook in hoogte verstelbaar. Contrast is bovengemiddeld voor IPS. Kleuren zijn wat verzadigd. Nadeel is backlight bleed in de hoeken (bij mij) en het is heeft een BGR-layout ipv de vaker gebruikte RGB-layout. Dat houdt in dat tekst in sommige programma's er wat wazige regenboograndjes bij kan krijgen. Met windows cleartype kan je dat in meeste gevallen wel oplossen. Valt mij alleen op in screenshots met tekst die anderen hebben gemaakt.

De LG UltraGear 27GN850-B Zwart is berucht vanwege zijn IPS glow. Helaas zul je dat de meeste monitoren tegenkomen, vooral in deze prijsklasse. Verder populair en op dit moment is de prijs ook laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Bedankt voor je reactie, dannbla ^^! Als ik snel de monitoren vergelijk, zie ik niet veel verschil tussen deze monitor en de LG UltraGear 27GN850-B (eigenlijk ook de Lenovo G27q-20 als is deze monitor alleen in de hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar). Ik wou bijna zeggen dat die te duur was, maar een geretourneerde versie past wel in het budget. Ik kan altijd aan Coolblue vragen, wat de reden is dat die geretourneerd is (ik hoop niet een dode pixel).

[ Voor 18% gewijzigd door Jotyjo op 29-07-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
gevulde koek schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:52:
De M27Q is leuk voor die prijs. Zeker geen perfecte monitor, maar biedt een best goede overdrive zonder inverse ghosting. De stand is ook in hoogte verstelbaar. Contrast is bovengemiddeld voor IPS. Kleuren zijn wat verzadigd. Nadeel is backlight bleed in de hoeken (bij mij) en het is heeft een BGR-layout ipv de vaker gebruikte RGB-layout. Dat houdt in dat tekst in sommige programma's er wat wazige regenboograndjes bij kan krijgen. Met windows cleartype kan je dat in meeste gevallen wel oplossen. Valt mij alleen als in screenshots met tekst die anderen zie.

Bedankt voor je reactie, noline ^^! De BGR-layout klinkt toch als een deal breaker terwijl de rest van de specs van deze monitor geweldig zijn. Misschien moet ik deze monitor in het echt bekijken om te kijken hoeveel ik er aan zou storen.

En dat de LG UltraGear 27GN850-B berucht is vanwege de IPS glow is voor mijn (denk ik) geen probleem. Ik gok dat mijn €200 gaming monitor met een IPS paneel ook flink last heeft van IPS glow. Tot nu toe stoor ik mij daar niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Ik ben uiteindelijk voor de LG UltraGear 27GN850-B gegaan. Toch bedankt voor de hulp, dannbla en gevulde koek ^^!
Pagina: 1