Vraag
Alle reacties
Dag @wimsl
We zien hier toch graag wat meer informatie als je een vraag stelt. Wat heb je al geprobeerd? Welke antwoorden heb je al gevonden op een Google-zoektocht? Anders gaan we alleen maar dingen vragen die je al geprobeerd hebt, en dat is ook niet handig.
Ticking away, the moments that make up a dull day
betreft een eos 1d II
heb gegoogled op soortgelijkeopnames met foutvoorbeeld=niets gevonden
op eos forukorte reactie gehad, sluiter is af, jammer
verder niet veel gevonden sorry
m
heb gegoogled op soortgelijkeopnames met foutvoorbeeld=niets gevonden
op eos forukorte reactie gehad, sluiter is af, jammer
verder niet veel gevonden sorry
m
Sluiter verrot. Het is een verticale bewegende spleetsluiter, die uit een aantal bladen bestaat. 1 van de bladen blijft even hangen onderweg naar beneden in zijn rails door slijtage, specifiek aan de rechterkant als je vanaf de mount naar binnen kijkt.
Camera is economisch total loss, helaas..
Camera is economisch total loss, helaas..
[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 28-07-2021 20:09 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
@ehtweak Heb je dat filmpje zelf al bekeken?
Het is een 3 delige timelapse waarvan deel 1 en 2 alleen bestaan uit het uit elkaar halen van de body om bij de shutter te komen.
Het is niet iets dat je even doet zo te zien en de conclusie is:
YouTube: Try to fix broken shutter in Canon EOS 1 D mark II N PART 3 ...
Je kan natuurlijk altijd proberen, het zal leerzaam zijn, maar het in elkaar zetten zal ook nog even duren en ik denk niet dat je nog vertrouwen hebt in de camera.
Het is een 3 delige timelapse waarvan deel 1 en 2 alleen bestaan uit het uit elkaar halen van de body om bij de shutter te komen.
Het is niet iets dat je even doet zo te zien en de conclusie is:
In deel 3 zie je op 2:00 wel mooi wat er aan de hand is van binnen:It was a shame, I couldn't repair the shutter, I try actually take the shutter from a old not working canon EOS 1 analog camera because it looks like it was the same..., well some parts was the same, but not the blades, there was just very little difference, but enough NOT to use it.
YouTube: Try to fix broken shutter in Canon EOS 1 D mark II N PART 3 ...
Je kan natuurlijk altijd proberen, het zal leerzaam zijn, maar het in elkaar zetten zal ook nog even duren en ik denk niet dat je nog vertrouwen hebt in de camera.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Excuses voor de offtopic reactie, maar ik kan niet tegen die betweterige edit. Ik ben ook nog steeds tweaker hoor, ik haal genoeg electronica uit elkaar en fix van alles zelf.
Maar juist van een mede-tweaker zou ik dan meer hulp verwachten dan "kun je altijd dit nog proberen" en dan linken naar een vrij onduidelijk filmpje, waar in een heel ander deel, dat je er zelf bij moet zoeken, pas de body zo ver open is dat je de sluiter ziet, en er dan ook nog niet een fix voor is. Dit is gewoon linken naar het eerste Google resultaat van "eos 1d II broken shutter" en zeggen alsjeblieft, ik heb je geholpen.
Dat filmpje had TS ook wel gevonden.
Maar juist van een mede-tweaker zou ik dan meer hulp verwachten dan "kun je altijd dit nog proberen" en dan linken naar een vrij onduidelijk filmpje, waar in een heel ander deel, dat je er zelf bij moet zoeken, pas de body zo ver open is dat je de sluiter ziet, en er dan ook nog niet een fix voor is. Dit is gewoon linken naar het eerste Google resultaat van "eos 1d II broken shutter" en zeggen alsjeblieft, ik heb je geholpen.
Dat filmpje had TS ook wel gevonden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ticking away, the moments that make up a dull day
Pagina: 1