retourzending naar Verenigd Koninkrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlotte1860
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een retourzending van een Britse webshop (was natuurlijk in mijn solden enthousiasme de brexit regeling vergeten...)

Ik moet blijkbaar een douaneverklaring CN23 (customs declaration CN23) bijvoegen, maar dat is nogal ingewikkeld precies.
Ook moet ik bij BPost een HS-code (of goederencode) bijvoegen.
Het betreft kledij die teruggestuurd moet worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:18
Die code kan je hier terugvinden. Klik op "Section XI - textiles and textile articles" en klik dan door tot de juiste categorie (chapter 61 of 62 waarschijnlijk). Zoek iets dat ongeveer klopt; het zal niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kun je wel kosteloos terugsturen?

"Normaal" gaat het terugsturen naar webshops op basis van EU-wetgeving. Ik neem aan dat het VK nog niet de moeite heeft genomen om dat ongedaan te maken (al zou dat kunnen), maar dan nog zit je met douane-kosten, waarvan ik betwijfel of je dat terug kan krijgen. Ook mag je, zelfs binnen de EU, zelf de terugzending zelf betalen als de webshop dat aangeeft.

Als de webshop aangeeft dat ze het geld terugbetalen is het natuurlijk prima, maar wel iets om niet automatisch vanuit te gaan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlotte1860
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
De website maakt het alleszins mogelijk om te kiezen voor de site met als kenmerk België (te betalen in euro), en ze vermelden tevens "Free delivery with tax and duty paid", wat ook gebeurde.

Over hun retourbeleid staat het volgende vermeld op de site:
Returning Online Orders
Return online orders via the post
Package up the parcel, including the returns form
Address it to: Ted Baker Returns Department, XPO Logistics, Fernhook Avenue, Derby Commercial Park, DE21 7HW
Pay for postage (Ted advises using a recorded service and keeping your receipt as proof of return!)

Nu is dus de vraag hoe zo een retour praktisch in zijn werk zal gaan.
Ik kan mijn pakket klaarmaken, een CN23 formulier bijvoegen met daarop de waarde van de teruggestuurde goederen, en een HS code en dergelijke.
Ook heb ik de mogelijkheid om als optie "retour goederen" aan te kruisen.
Zal er dan door iemand (ik? de webshop?) daarna nog taksen op moeten betaald worden denken jullie?

Ik heb hun customer service erover aangesproken, maar uiteraard nog geen antwoord, vandaar de poging hier om te weten of iemand al eens een retourzending post brexit naar de UK heeft gedaan.