99 euro voor het herstellen van je facebook account? Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2023
Mijn facebook is gehackt. (ja ik heb mijn creditcard meteen geblokkeerd)
Goeie hack want bij de reset kom je in een loop waar facebook het ingevulde e-mail adres negeert en hardnekkig blijft mailen met het adres van de hacker.

Dus op internet en daar staat dan facebook.contactnummernederland.com bovenaan in google.

Wat schetst mijn verbazing:
1. You shall have to pass alternative verification method by paying a REFUNDABLE transfer of ē99.99
2. The verification process might take upto 24 hours and the required changes will be finalized.
3. After this period, ē98.74 will be REFUNDED to the same account from which you paid.

Please note that this is completely a verification process intended payment. And to avoid non-genuine modifications. Hence it is completely safe and 100% guaranteed.

Dus ik vraag waarom ik 99 euro moet betalen voor iets wat blijkbaar 1,25 kost.
Afin, lijken me oplichters.
Maar ik zie zo gauw niets op google.

Meer mensen ervaringen met deze club?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Had je er al aan gedacht een support request bij Facebook zelf in te dienen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou niet eens bij me opkomen dat het geen oplichtersclub zou kunnen zijn. Wegblijven.

Facebook.com, daar wonen ze.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat zou deze club kunnen dat je zelf niet kan? Het is echt geen bijzondere partner van Facebook oid.

Ik neem verder aan dat je de wachtwoorden van veel gebruikte internet zaken ook heb gewijzigd naar unieke wachtwoorden?! Anders ben je die ook snel kwijt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:48

sapphire

Die-hard pruts0r

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:11:

Dus ik vraag waarom ik 99 euro moet betalen voor iets wat blijkbaar 1,25 kost.
Afin, lijken me oplichters.
Ow dat deed een belletje rinkelen bij je dat het misschien oplichter zijn:?

Niet het feit dat een 3e onbekende externe partij überhaupt geld vraagt voor zoiets ? :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Betalen voor diensten is prima, 99,99 betalen en dan 98,74 terugkrijgen is een tikje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
armageddon_2k1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:13:
Had je er al aan gedacht een support request bij Facebook zelf in te dienen?
Als ik dat had gevonden had ik het wel gedaan. Binnen facebook heb ik daar geen mogelijkheid voor gevonden. (Wat natuurlijk aan mij ligt)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Het domein van die site is contactnummerbehoud.nl
Heeft ongeveer net zoveel met facebook te maken als facebook.tweakers.net
oftewel 100% oplichters.

En verander ook meteen de wachtwoorden van je email account enzo. Grote kans dat ze daar ook in zijn gekomen, als ze het voor elkaar hebben gekregen om je account aan een ander email adres te koppelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Wat mij verbaast is dat er niets op google staat over deze club. Is dat een verloren strijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:36:
Wat mij verbaast is dat er niets op google staat over deze club. Is dat een verloren strijd?
Dit soort clubs registreren elke week een nieuwe website.
Dan betalen ze google een paar euro om bovenaan het zoekresultaat te komen.
En tegen de tijd dat jij je afvraagt waarom je je €98 nog niet terug hebt en waarom je facebook account nog niet werkt, is de website al offline.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 23:49

ZaZ

Tweakers abonnee

Zijn oplichters. Is 1 club en die doet zogenaamde support voor Facebook/Instagram/Twitter etc.
Een vriend van me was zo knullig om erin te trappen.
Hij had iets gekocht via iemand op een Instagram account (waarom via die weg is mij een raadsel maar dat terzijde)
Daar werd ie dus opgelicht en ging voor 250 euro het schip in.
Dat zat 'm niet lekker en wilde het Instagram account rapporteren, maar wilde het wel telefonisch doen omdat ie slechte ervaringen had met oplichters rapporteren via een mail of iets dergelijks.
Op Instagram zelf kon ie nergens een telefoonnummer vinden dus toen ging ie zoeken via Google en daar was de eerste link diezelfde club.
Enfin, hij heeft ze gebeld en zijn verhaal gedaan en er werd gevraagd of ie €100 over wilde maken als borg omdat ze veel onzin meldingen krijgen en zo kon ie laten zien dat ie serieus was. Daarna zou het bedrag meteen weer teruggestort worden.
Hij vond het wel vreemd, maar was in de veronderstelling dat ie echt met een werknemer van Instagram in gesprek was dus heeft het toen maar gedaan.
Zo was ie binnen een paar uur 2 keer opgelicht.

Lekker op de bank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Als ik dat had gevonden had ik het wel gedaan. Binnen facebook heb ik daar geen mogelijkheid voor gevonden. (Wat natuurlijk aan mij ligt)
https://www.facebook.com/...20300233/?helpref=hc_fnav

Mocht je het nog niet gevonden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:36:
Wat mij verbaast is dat er niets op google staat over deze club.
Dan denk ik dat er meer gehackt is dan alleen je Facebook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaaEIXqVnCk3PWB4etYViteNitU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ewPZcQzk1NBkWzT3aK8qmuK.png?f=fotoalbum_large
Klik ik meerdere pagina's verder, kom ik gewoon info van dik een week geleden tegen zoals https://www.heartlandcoll...orum/profile/nimakrikken/

Maar ja, als dat allemaal bij jou op de PC of smartphone niet naar voren komt, ik zou even vriendelijk een technisch neefje bellen om alles goed na te lopen / herinstalleren / ontsmetten qua software.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Dat is de plek waar je in de loop komt. Ze helpen je en dan kom je op /identify waar mijn e-mail adres genegeerd wordt. (op de pc en de telefoon, beiden gehackt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

TheVMaster

Moderator WOS
en heb je trouwens 99 euro betaalt om je FB terug te krijgen dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:57

Neus

www.zenaconsult.com

ZaZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:38:
Zo was ie binnen een paar uur 2 keer opgelicht.
Wellicht een goed moment om hem compleet van internet te halen. :+

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 21:15

slaay

Natuurbeleven.com

Het telefoonnummer dat op die site staat is in beheer van MaxiTEL Telecom B.V. volgens de site van de ACM (https://www.acm.nl/nl/ond...ng=geografische%20nummers)

Heb ze maar even een bericht gestuurd over de verkeerde bedoelingen met dat nummer en wat zij kunnen doen als beheerder van dat nummer.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
TheVMaster schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:43:
en heb je trouwens 99 euro betaalt om je FB terug te krijgen dan?
Nee, ook bij mij gingen de alarmbellen al af bij de locatie op google. (probeer maar eens een slotenmaker uit de bovenste 5 resultaten)
Mij verbazen twee zaken:

1. zoeken op website plus "scam" of "ervaringen" geeft geen resultaat. Lekker dan als dat je referentiekader is.

2. facebook is ongeveer onbereikbaar voor dit soort zaken danwel ineffectief bij een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MAX3400 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:40:
Dan denk ik dat er meer gehackt is dan alleen je Facebook?
Dit. Hoog tijd voor wat meer actie aangaande ontsmetting en veranderen gekoppelde wachtwoorden/opschoning of herinstallatie computer. Ook een wat meer wantrouwende visie aangaande internet, want meer dan een seconde mag het niet duren om te zien dat het om oplichting gaat...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Neus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Wellicht een goed moment om hem compleet van internet te halen. :+
De alarmbellen moeten tijdig afgaan. Ik heb al meer mensen in mijn naaste kring die zijn opgelicht op het internet en als je er eenmaal ver genoeg inzit geloof je kennelijk alles.
Hij vertelde nog wel dat ie even twijfelde maar de jongedame die hij aan de telefoon had sprak accentloos Nederlands etc. Hij dacht dat ie spoken zag en besloot maar door te gaan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Hoe komen mensen op zulke vage websites? Het lukt mij niet om zo'n website te vinden?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 13:10
psy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:11:
Hoe komen mensen op zulke vage websites? Het lukt mij niet om zo'n website te vinden?
Ik vraag me eerder af hoezo mensen niet direct weten dat het om oplichting gaat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Google naar telefoonnummer facebook
Eerste link

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Voor alles is een eerste keer. Bijvoorbeeld als je op de helpdesk messenger van facebook dit ziet.

"Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, U wordt zo snel mogelijk te woord gestaan door een van onze medewerkers - Klantenservice. "

Na 6 uur dit bericht te zien wil je toch wel eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ZaZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Google naar telefoonnummer facebook
Eerste link
LOL ik zocht op "facebook gehackt" :X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Voor alles is een eerste keer. Bijvoorbeeld als je op de helpdesk messenger van facebook dit ziet.

"Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, U wordt zo snel mogelijk te woord gestaan door een van onze medewerkers - Klantenservice. "

Na 6 uur dit bericht te zien wil je toch wel eens verder kijken.
Snap ik hoor, het is geen aanval op jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
psy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:17:
[...]

LOL ik zocht op "facebook gehackt" :X
psy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Snap ik hoor, het is geen aanval op jou ;)
Weet ik, ik maak me zorgen over het business model wat kan ontstaan doordat (de standaard procedures van ) facebook je probleem niet kan oplossen (of de oplossing goed verborgen heeft) waardoor menig gebruiker in de fuik zal lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Het doet me ook denken aan die vage "doorverbind" websites, waarbij je een bekende organisatie kan bellen maar dan met een zeer duurbetaald doorverbindnummer. Mensen die niet opletten kunnen daar intrappen.

Maar dit is nog een slagje erger.

De tekst op die website is trouwens wel ontzettend slecht geschreven. Al herkent helaas niet iedereen dit ben ik bang.

Verder ook geen adresgegevens enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Wat mij opvalt is dat als je hier e-mail adres x invult, facebook doodleuk een mail stuurt naar y (wat van de hacker is)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31PuQFShgyytfcbHAlZ36ZWDfwY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IPqvoguTAdWCRWpCjyPSKBRm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:28:
Wat mij opvalt is dat als je hier e-mail adres x invult, facebook doodleuk een mail stuurt naar y (wat van de hacker is)[Afbeelding]
Maar hoe weet jij dat, krijg je dat te zien waar hij het heenstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
psy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Maar hoe weet jij dat, krijg je dat te zien waar hij het heenstuurt?
yep, er komt een bericht waarop staat er is een e-mail verzonden naar y***.hotmail.com maar dat is niet mijn e-mail. Bovendien blijft mijn e-mail leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

HJS33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:04:
[...]

yep, er komt een bericht waarop staat er is een e-mail verzonden naar y***.hotmail.com maar dat is niet mijn e-mail. Bovendien blijft mijn e-mail leeg.
En dit dan?

E-mailadres aangepast?

Als je e-mailadres is veranderd naar een onbekend mailadres, dan kun je dat zelf terugdraaien. Check de mailbox van het e-mailadres dat je aan je Facebookprofiel had gekoppeld. Je ontvangt daar een bericht om de wijziging ongedaan te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
Nope, blijkbaar heeft de hacker het adres 2x veranderd oid waardoor facebook niet reageert op mijn e-mail. (ik ben er natuurlijk niet van overtuigd dat ik het goed doe, maar dat terzijde) Facebook vind nl wel het account met het oude e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Maar heb jij dat emailtje uberhaupt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ook niet in een verborgen of spam map? Facebook moet toch een herstelmail hebben verzonden naar jouw Primary emailadres toen de "hacker" jouw emailadres heeft gewijzigd.

Of dat systeem werkt niet zoals het hoort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJS33
psy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:37:
Ook niet in een verborgen of spam map? Facebook moet toch een herstelmail hebben verzonden naar jouw Primary emailadres toen de "hacker" jouw emailadres heeft gewijzigd.

Of dat systeem werkt niet zoals het hoort :X
Die mail kwam wel maar leidde me direct de loop in. Facebook heeft daar blijkbaar een algoritme voor inclusief oude e-mail adressen, maar daar liep ik op vast. Het gekke is dat ik denk dat het aan facebook ligt want het systeem werkte niet op mijn pc en op mijn telefoon. Die hack je niet in 1 keer. (hoop ik maar 8)7 )
Pagina: 1