Waarom worden er geen plaatjes meer geplaatst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat een artikel op T.net niet eens meer voorzien wordt van een informatief plaatje. Tegenwoordig zijn de artikelen een lap tekst en daar moet je het maar mee doen.

Is dat nieuw? Heeft het een functie? En wat is het probleem om zoiets gewoon door te voeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:25
In dit artikel zie ik twee algemene plaatjes en ook in andere artikelen van vandaag.
nieuws: Eerste multiplayerbèta Halo Infinite begint op donderdag 29 juli

Heb jij misschien iets geblokt dmv een adblocker of custom css?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Die plaatjes zie ik ook. Het is meer dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39

Reinier

\o/

Omdat afbeeldingen vaak alleen decoratie zijn en dus niks toevoegen? Net als berichten over ongevallen op nu.nl, waar altijd dezelfde foto van een ambulance bij staat.
Jakob Nielsen had daar 11 jaar terug al wat over geschreven: https://www.nngroup.com/articles/photos-as-web-content/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33
In principe is het ons doel om altijd een afbeelding te plaatsen, mits dat informatief of relevant is. Puur voor de opvulling, of grote logo's plaatsen als 'plaatje', is niet de bedoeling.

Het klopt dat het er wel eens bij in schiet, dus er zijn inderdaad wel recente voorbeelden te vinden van artikelen waar vast een plaatje bij had kunnen staan, zonder dat dit nu het geval is. Scherp dat je dat opmerkt @Yzord.

Je feedback zou wel een stuk constructiever zijn en minder bot overkomen als je wat voorbeelden had genoemd, in plaats van alles over één kam te scheren en met allerlei insinuaties te komen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Xtuv schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:40:
Je feedback zou wel een stuk constructiever zijn en minder bot overkomen als je wat voorbeelden had genoemd, in plaats van alles over één kam te scheren en met allerlei insinuaties te komen :)
Ik moet wel zeggen dat je dan wel heel erg snel op je tenen bent getrapt dan. Zo bot kwam ik toch niet over? De vragen die ik stelde, zoals: Is dit nieuw? is omdat ik het wel gewend was op T.net namelijk dat er een begeleidend plaatje bij staat. En de vraag: heeft het een functie? is meer omdat het misschien wellicht SEO gericht is, dunno?

Nu komt het, bij mij dan, over alsof er een lap tekst getypt wordt en huppakee, online ermee. Maar bijv. bij een artikel over de cybertruck van tesla kan je gerust een plaatje van een cybertruck plaatsen (wat Jay na aanraden van mij in het artikel ook heeft gedaan trouwens).

Het zijn de kleine dingen die het hem doen en vooral nu er meer "kwaliteit" geplaatst zou moeten worden ivm Plus zou het gewoonweg niet misstaan om begeleidende plaatjes erbij te plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Yzord schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:
Ik moet wel zeggen dat je dan wel heel erg snel op je tenen bent getrapt dan. Zo bot kwam ik toch niet over?
Voor het geval je er iets aan hebt, als constructieve feedback:
Ja, ik vond je TS best bot overkomen. Dat kwam vooral door het zinnetje "Tegenwoordig zijn de artikelen een lap tekst en daar moet je het maar mee doen.".

Zonder dat zinnetje wat het bij mij niet bot overgekomen. Tegelijkertijd, wat @Xtuv al noemt, zou de vraag een stuk constructiever zijn als je er voorbeelden bij genoemd had. Als je dat zinnetje had laten staan en meteen een aantal voorbeelden had genoemd, was het bij mij ook een stuk minder bot overgekomen.

Wat misschien niet mee helpt in dit alles is dat er vrij veel topics de laatste tijd zijn waarin tweakers zich kritisch en/of negatief over Tweakers.net uitlaten. Wellicht bedoelde je het dus niet bot, maar hierdoor heb ik meteen het idee "oh, weer iemand die gaat zeuren over de nieuwsredactie".

@Xtuv, over "In principe is het ons doel om altijd een afbeelding te plaatsen, mits dat informatief of relevant is. Puur voor de opvulling, of grote logo's plaatsen als 'plaatje', is niet de bedoeling.":
Zelfs als het opvulling is maar nog een beetje link met het onderwerp heeft vind ik een plaatje er bij al wat prettiger dan een 'wall of text'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik moet wel zeggen dat je dan wel heel erg snel op je tenen bent getrapt dan. Zo bot kwam ik toch niet over? De vragen die ik stelde, zoals: Is dit nieuw? is omdat ik het wel gewend was op T.net namelijk dat er een begeleidend plaatje bij staat. En de vraag: heeft het een functie? is meer omdat het misschien wellicht SEO gericht is, dunno?

Nu komt het, bij mij dan, over alsof er een lap tekst getypt wordt en huppakee, online ermee. Maar bijv. bij een artikel over de cybertruck van tesla kan je gerust een plaatje van een cybertruck plaatsen (wat Jay na aanraden van mij in het artikel ook heeft gedaan trouwens).

Het zijn de kleine dingen die het hem doen en vooral nu er meer "kwaliteit" geplaatst zou moeten worden ivm Plus zou het gewoonweg niet misstaan om begeleidende plaatjes erbij te plaatsen.
Je kwam best lomp uit de hoek. En nu weer, "dan ben je wel heel snel op je tenen getrapt dan". Ook ff een sneer naar Plus. "En wat is het probleem om zoiets gewoon door te voeren?" is ook gewoon een tokkie manier van communiceren.

"ZO bot kwaM IK tOCH nieT OvER" gast cursusje communicatie zou je niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je bent nog steeds bot.

Doe de volgende keer gewoon alleen de nodige informatie zonder sneren EN met voorbeelden.

"Dan" trap je niemand op zn tenen "dan", en krijg je ook veel constructievere antwoorden en veranderingen.

Win win

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:33:
[...]

"ZO bot kwaM IK tOCH nieT OvER" gast cursusje communicatie zou je niet misstaan.
Dit is natuurlijk ook alleen maar olie op het vuur gooien en zelf doen waar je een ander van beticht ;)

Ik denk dat @Yzord inmiddels wel de boodschap begrepen heeft dat 'ie mogelijk toch wat botter overkwam dan bedoeld was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Dit is natuurlijk ook alleen maar olie op het vuur gooien en zelf doen waar je een ander van beticht ;)

Ik denk dat @Yzord inmiddels wel de boodschap begrepen heeft dat 'ie mogelijk toch wat botter overkwam dan bedoeld was.
Oh absoluut maar ik weet hoe ik ben en heb de pushberichten om het te bewijzen. Ik ga niet lopen kwelen dat ik onschuldig ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Je kwam best lomp uit de hoek. En nu weer, "dan ben je wel heel snel op je tenen getrapt dan". Ook ff een sneer naar Plus. "En wat is het probleem om zoiets gewoon door te voeren?" is ook gewoon een tokkie manier van communiceren.

Ja sorry hoor, maar waar heeft iedereen last van tegenwoordig? Mag je geen kritiek meer geven? Je doet het tenslotte zelf ook naar mij toe op een niet zo'n sociale manier. Heb echt het idee dat iedereen de laatste tijd maar een beetje op zijn tenen aan het lopen is :?

Het was gewoon positieve feedback naar de redactie toe. Zoals ik altijd heb gedaan in de afgelopen 20 jaar en ineens moeten we allemaal stand in line staan ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor de duidelijkheid; dit forum (en daarmee dit topic) is bedoeld voor feedback naar de redactie van Tweakers.

Met z'n allen de topicstarter op z'n toon aanspreken is dan niet heel handig.

@Yzord heb je nog actuele voorbeelden waar het wat jou betreft beter had gekund of was het antwoord van @Xtuv verder genoeg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Yzord schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:54:
[...]
Het was gewoon positieve feedback naar de redactie toe. Zoals ik altijd heb gedaan in de afgelopen 20 jaar en ineens moeten we allemaal stand in line staan ofzo?
Wees blij dat je er pas na 20 jaar achter komt. De meeste mensen hebben in de tussentijd al afgeleerd om te proberen feedback te geven.

Niks mis met je verwoording imo.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:43:
@Yzord heb je nog actuele voorbeelden waar het wat jou betreft beter had gekund of was het antwoord van @Xtuv verder genoeg?
@Xtuv is duidelijk genoeg voor me, dank je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
Ik heb een duimpje ergens geplaatst bij de eerdere reacties, maar graag steek ik Yzord een hart onder de riem: ik interpreteer zijn teksten ook absoluut niet bot, in geen enkele reply hier. Voor wat het waard is: ik vind tegelijk de eerste reactie van Xtuv over het noemen van voorbeelden om zijn tekst minder bot over te laten komen ook geen hout snijden - als het echt een slechte tekst zou zijn geweest had het noemen van artikelvoorbeelden daar natuurlijk niets aan veranderd (hoogstens verbloemd). Sterker nog: ik denk dat zijn laatste zin in die eerste reactie misschien nog het meest botte overkomt op mij in het hele topic tot nu toe. Soit.

Ik heb, denk ik, onbewust ook gemerkt dat er wat minder afbeeldingen verschijnen maar had dat opgevat als onderdeel van Tnet om wat zakelijker te worden. Ik vind dat Tnet serieuze aandacht besteed aan het redactiewerk dus gezien de richting waarin de website al een paar jaar gaat vond ik dit een logische beweging en heb het niet echt gemist. Breekt een plaatje de tekst een beetje zodat het makkelijker leesbaar wordt? Wellicht. Fleurt het de tekst op zodat het aantrekkelijker wordt (voor mij) om de tekst te lezen? Dat wel.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
DUX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:35:
Breekt een plaatje de tekst een beetje zodat het makkelijker leesbaar wordt? Wellicht. Fleurt het de tekst op zodat het aantrekkelijker wordt (voor mij) om de tekst te lezen? Dat wel.
Meer dit dus. Ik heb namelijk het gevoel een RSS feed te lezen ipv een redactioneel stuk op een website. Een informatief cq. begeleidend plaatje breekt vaak ook een lap tekst, maar kan ook gewoonweg informatief zijn voor het denkbeeld van de lezer.

Ik zie het niet als beeldvulling, maar meer als decoratie om de lezer geinteresseerd te houden bij het onderwerp. Het vult gewoonweg iets aan bij de fantasie van de lezer over het onderwerp.
Pagina: 1