Laptop boot niet en bios niet bereikbaar na plaatsen SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvv1906
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb een HP pavilion 15cs met een SSD M2 als C schijf en een HDD als D schijf voor extra opslag. Graag wil ik de HDD vervangen voor een SSD. De Samsung evo 870 heb ik hier voor aangeschaft. Het clonen van de D schijf naar de nieuwe SSD is gelukt.

Echter wanneer de nieuwe SSD is aangesloten start mijn laptop niet meer op en is de bios ook niet beschikbaar. Mijn CAPS LOCK toets knippert hierbij 5 keer lang en 4 keer kort. Wanneer ik de nieuwe SSD loskoppel start alles wel normaal op. Als ik gebruik maar van een sata naar USB kabel kan werkt de nieuwe SSD gewoon.

Mijn vraag is: "Zie ik iets over het hoofd of is de nieuwe SSD in combinatie met mijn laptop niet mogelijk?"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat de SATA mode op AHCI? Even de HDD er in doen, booten en in de BIOS controleren of je dat ergens terug kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Stinkt een beetje als HP firmware categorie "not invented here"; als je zeker weet dat alles goed aangesloten is. In het verleden (weet niet of dat nu nog zo is) had HP nogal veel firmware whitelists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvv1906
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-01-2022
Staat ingesteld als:

Status: non- RAID
Controller type: AHCI

In het advanced menu is het niet mogelijk om wijzigen te doen bij SATA configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

edit: niet goed gelezn

bios niet beschikbaar is erg extreem btw

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 28-07-2021 15:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Als de laptop nu gewoon normaal opstart met de harddisk zit het in de SSD:
- als de laptop helemaal niet opstart met de SSD erin, is de SSD defect of niet compatible met je laptop
- als de laptop wel iets doe met de SSD erin, maar een foutmelding geeft of gewoon niet verder gaat (bv. zwart scherm met knipperende cursor), is het clonen niet gelukt.
In dat laatste geval wiste ik de SSD (alle partities eraf, je hebt immers de harddisk nog) en ik zette Windows 10 er vanaf USB-stick op (aanmaken met Windows Media Creator, het licentienummer kan je bij installeren van Windows 10 op de SSD overslaan). Dan heb je een schone installatie, wat veel beter is. De data kan je er dan later bij plaatsen.
Pagina: 1