Hoe naad tussen pui en afwerkvloer wegwerken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 19:02
Tussen de kozijnen en de schuifpui zit een flinke naar van 2cm diep en ongeveer 2cm breed. Hoe kan ik deze het beste opvullen voor de afwerkvloer? Dit wordt een betonstuc vloer.

Bij de pui moet ruimte blijven zodat deze open kan schuiven. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyW9vhTWvoX4Z7bS4ehVSNii9no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mt3MVx57zd05fttLK6Kwmrih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQEvOeDmjOzedu9XU6xllPXnfQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8D0evpre7ysxwAotGzu99ebs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6HfYqOjp53ElBXmrAVvfruUVJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFGXF5Zina0IxbTzUkpMcmim.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je goed kunt Purren ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Tevoren wel even kozijn afplakken, anders wordt dat ook weer zo goor.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat is een beste voeg. Persoonlijk zou ik zo'n ZZP kitter bellen. Niet elk voegmateriaal gaat goed combineren met een betonstuc vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Nog nooit gedaan. Maar dat wil de aannemer vast nog doen. Voor de kozijnen lijkt me dat een goede oplossing. Maar bij de pui moet een maar mm speling blijven. Hoe zou je dat oplossen? Pur hecht overal op dus is niet makkelijk even wat tussen te zetten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lize167 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:40:
Nog nooit gedaan. Maar dat wil de aannemer vast nog doen. Voor de kozijnen lijkt me dat een goede oplossing. Maar bij de pui moet een maar mm speling blijven. Hoe zou je dat oplossen? Pur hecht overal op dus is niet makkelijk even wat tussen te zetten denk ik.
' latje' ertussen met keukenfolie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hackus was me voor:
Dun houtje ertussen als 'wand', pur los snijden, houtje eruit. Heb je je paar mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15:51
PUR... :N

Dat is wel het laatste wat je moet doen. Ik zou even te rade gaan bij de betonstuc leverancier. Een naad als dit gaat altijd werken, zeker met donkere kozijnen die vrij snel opwarmen door zonlicht. Je kan daar dus een lelijke rafelrand gaan krijgen. Hoeveel dikte komt er nog bij? Want veel hoogte heb je er ook niet meer bij?

Normaal gesproken heb je dikkere folie om de boel 'glijdend' aan te brengen. Die wordt dan weggesneden. Normaliter heb je ook een plint die dat weer aan het zicht onttrekt, maar zo kan het materiaal wel los van het kozijn bewegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 28-07-2021 14:53 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:55
hoe wij het 2 jaar geleden gedaan hebben (voor een PU gietvloer) is rand isolatie tegen het kozijn/dorpel geplakt, en dan vervolgens het gat vol gegoten met Egaline (wel eerst hechtvloeisof gebruikt om het goed te laten hechten aan de vloer) Nadat de Egaline hard was hebben we de randisolatie zo diep mogelijk weggesneden en dit heeft de vloerenlegger vervolgens afgewerkt. Tot op heden geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Er komt nog 3mm bij. Qua hoogte inderdaad niet veel ruimte meer. Maar moet net kunnen.

@Gamer dénis hadden jullie ook een schuifpui waar een paar mm over moest blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
een aluminumstrip van paar mm dik tijdelijk langs pui en insmeren met bekistingsolie. En dan krimparme gietmortel er voorzichtig in gieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou een houten latje tussen de vloer en de pui doen met daaroverheen een stukje zetwerk in dezelfde kleur. Dit stukje zetwerk laat je aansluiten op de vloer. Zo zie je de kier niet meer terug en krijg je een soort voorzetplint. Omdat er een lat onder ligt wordt die beloopbaar.

Eventueel kun je er nog voor kiezen om het betonstuc recht af te zagen met een haakse slijper op een geleiderail, dan kun je overal dezelfde breedte overbruggen. Zeker omdat er veel verschil zit in afstand tussen vloer en pui krijg je dit niet mooi opgelost met enig vulmiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Een schuifpui, grote kans dat je precies op dat randje gaat staan als je binnenkomt, als er dan pur onder de 3mm betonstuc zit dan zakt het daar zo in, lijkt me ook niet handig nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Paar spreekwoorden uit de bouw:
Is het ruim, gebruiken we schuim. Is het shit, gebruiken we kit.
Als men 't niet meer wit, gebruikt men pur en kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Señor Sjon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Paar spreekwoorden uit de bouw:

[...]

[...]
Dit slaat compleet nergens op natuurlijk. PUR wordt vaak genoeg gebruikt, oa brandwerend in meterkast tussen Ytong panelen. Zelfde met Ytong panelen die in rubbers zijn gezet, komt boven ook een rand PUR.
Verder is KIT in badkamer en keuken vaak gebruikt, om af te kitten of met glaszetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Dit slaat compleet nergens op natuurlijk. PUR wordt vaak genoeg gebruikt, oa brandwerend in meterkast tussen Ytong panelen. Zelfde met Ytong panelen die in rubbers zijn gezet, komt boven ook een rand PUR.
Verder is KIT in badkamer en keuken vaak gebruikt, om af te kitten of met glaszetten.
Er is een verschil tussen reguliere en handig-omdat-het-voorhandig-is-oplossingen met pur en kit. Ze worden nogal eens misbruikt in plaats van gebruikt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
[...]

PUR en kit worden veelvuldig toegepast op plekken waar ze met goede detaillering of uitvoering totaal niet of zeer beperkt nodig zouden zijn geweest. Dan heb ik het niet over hoekaansluitingen van sanitair. De geniddelde beun de haas monteert zo kunststof kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Señor Sjon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
[...]

PUR en kit worden veelvuldig toegepast op plekken waar ze met goede detaillering of uitvoering totaal niet of zeer beperkt nodig zouden zijn geweest. Dan heb ik het niet over hoekaansluitingen van sanitair. De geniddelde beun de haas monteert zo kunststof kozijnen.
Volgens mij is er niemand die zegt ' hang de kozijnen maar in PUR' TS zit met de vraag wat er in de open ruimte gebruikt kan worden. Je kunt dat prima opvullen met PUR, als het droog is snij je gelijk met de vloer en haal je het latje weg wat ruimte laat voor werking van het kozijn. Maar voor hetzelfde geldt heeft de aannemer compleet andere plannen voor afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:45
Inderdaad. Het is vaak random populistisch internet napraat gedrag.
Het is geheel afhankelijk van de eind afwerking.

Ik heb bij mij het b.v. Wel gepurt omdat er laminaat overheen ging en ik het een betere koude brug isolator vind dat een cementafdeklaag oid.

Maar de reactie van Bakema snijd ook hout.
Bakema schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:24:
Een schuifpui, grote kans dat je precies op dat randje gaat staan als je binnenkomt, als er dan pur onder de 3mm betonstuc zit dan zakt het daar zo in, lijkt me ook niet handig nee.

[ Voor 39% gewijzigd door barry86 op 29-07-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:50
Waarom niet kijken voor een kleine dunne blauwe steen of keramische tegel dunne strip uitslijpen en deze met cement in de naad vast leggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zou dit het betonstuc bedrijf laten oplossen. Die komen dit wekelijks tegen.

Vooraf even foto sturen zodat ze er rekening mee kunnen houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Sethro op 29-07-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Volgens mij is er niemand die zegt ' hang de kozijnen maar in PUR' TS zit met de vraag wat er in de open ruimte gebruikt kan worden. Je kunt dat prima opvullen met PUR, als het droog is snij je gelijk met de vloer en haal je het latje weg wat ruimte laat voor werking van het kozijn. Maar voor hetzelfde geldt heeft de aannemer compleet andere plannen voor afwerking.
Omdat bij een doorgang de PUR op een geven moment zal wijken en de betonstuc daar gaat afbrokkelen, eigenlijk net zoals je nu ziet bij de dekvloer.

Pagina: 1