Vraag
Alle reacties
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nonsensical line goes here <---
' latje' ertussen met keukenfolieLize167 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:40:
Nog nooit gedaan. Maar dat wil de aannemer vast nog doen. Voor de kozijnen lijkt me dat een goede oplossing. Maar bij de pui moet een maar mm speling blijven. Hoe zou je dat oplossen? Pur hecht overal op dus is niet makkelijk even wat tussen te zetten denk ik.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dun houtje ertussen als 'wand', pur los snijden, houtje eruit. Heb je je paar mm.

Dat is wel het laatste wat je moet doen. Ik zou even te rade gaan bij de betonstuc leverancier. Een naad als dit gaat altijd werken, zeker met donkere kozijnen die vrij snel opwarmen door zonlicht. Je kan daar dus een lelijke rafelrand gaan krijgen. Hoeveel dikte komt er nog bij? Want veel hoogte heb je er ook niet meer bij?
Normaal gesproken heb je dikkere folie om de boel 'glijdend' aan te brengen. Die wordt dan weggesneden. Normaliter heb je ook een plint die dat weer aan het zicht onttrekt, maar zo kan het materiaal wel los van het kozijn bewegen.
[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 28-07-2021 14:53 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@Gamer dénis hadden jullie ook een schuifpui waar een paar mm over moest blijven?
Eventueel kun je er nog voor kiezen om het betonstuc recht af te zagen met een haakse slijper op een geleiderail, dan kun je overal dezelfde breedte overbruggen. Zeker omdat er veel verschil zit in afstand tussen vloer en pui krijg je dit niet mooi opgelost met enig vulmiddel.
Paar spreekwoorden uit de bouw:
Is het ruim, gebruiken we schuim. Is het shit, gebruiken we kit.
Als men 't niet meer wit, gebruikt men pur en kit
Dit slaat compleet nergens op natuurlijk. PUR wordt vaak genoeg gebruikt, oa brandwerend in meterkast tussen Ytong panelen. Zelfde met Ytong panelen die in rubbers zijn gezet, komt boven ook een rand PUR.Señor Sjon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:44:
[...]
Paar spreekwoorden uit de bouw:
[...]
[...]
Verder is KIT in badkamer en keuken vaak gebruikt, om af te kitten of met glaszetten.
Er is een verschil tussen reguliere en handig-omdat-het-voorhandig-is-oplossingen met pur en kit. Ze worden nogal eens misbruikt in plaats van gebruikt.Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Dit slaat compleet nergens op natuurlijk. PUR wordt vaak genoeg gebruikt, oa brandwerend in meterkast tussen Ytong panelen. Zelfde met Ytong panelen die in rubbers zijn gezet, komt boven ook een rand PUR.
Verder is KIT in badkamer en keuken vaak gebruikt, om af te kitten of met glaszetten.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
PUR en kit worden veelvuldig toegepast op plekken waar ze met goede detaillering of uitvoering totaal niet of zeer beperkt nodig zouden zijn geweest. Dan heb ik het niet over hoekaansluitingen van sanitair. De geniddelde beun de haas monteert zo kunststof kozijnen.Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Dit slaat compleet nergens op natuurlijk. PUR wordt vaak genoeg gebruikt, oa brandwerend in meterkast tussen Ytong panelen. Zelfde met Ytong panelen die in rubbers zijn gezet, komt boven ook een rand PUR.
Volgens mij is er niemand die zegt ' hang de kozijnen maar in PUR' TS zit met de vraag wat er in de open ruimte gebruikt kan worden. Je kunt dat prima opvullen met PUR, als het droog is snij je gelijk met de vloer en haal je het latje weg wat ruimte laat voor werking van het kozijn. Maar voor hetzelfde geldt heeft de aannemer compleet andere plannen voor afwerking.Señor Sjon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
[...]
PUR en kit worden veelvuldig toegepast op plekken waar ze met goede detaillering of uitvoering totaal niet of zeer beperkt nodig zouden zijn geweest. Dan heb ik het niet over hoekaansluitingen van sanitair. De geniddelde beun de haas monteert zo kunststof kozijnen.
Het is geheel afhankelijk van de eind afwerking.
Ik heb bij mij het b.v. Wel gepurt omdat er laminaat overheen ging en ik het een betere koude brug isolator vind dat een cementafdeklaag oid.
Maar de reactie van Bakema snijd ook hout.
Bakema schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:24:
Een schuifpui, grote kans dat je precies op dat randje gaat staan als je binnenkomt, als er dan pur onder de 3mm betonstuc zit dan zakt het daar zo in, lijkt me ook niet handig nee.
[ Voor 39% gewijzigd door barry86 op 29-07-2021 21:44 ]
Vooraf even foto sturen zodat ze er rekening mee kunnen houden.
[ Voor 30% gewijzigd door Sethro op 29-07-2021 23:09 ]
Omdat bij een doorgang de PUR op een geven moment zal wijken en de betonstuc daar gaat afbrokkelen, eigenlijk net zoals je nu ziet bij de dekvloer.Hackus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Volgens mij is er niemand die zegt ' hang de kozijnen maar in PUR' TS zit met de vraag wat er in de open ruimte gebruikt kan worden. Je kunt dat prima opvullen met PUR, als het droog is snij je gelijk met de vloer en haal je het latje weg wat ruimte laat voor werking van het kozijn. Maar voor hetzelfde geldt heeft de aannemer compleet andere plannen voor afwerking.