Wifi audio receiver koppelen aan oldschool HiFi-versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kwam niet veel verder na door allerlei topics te zijn gespit.

Mijn situatie is als volgt: ik heb een Quad 33 Voorversterker en een Quad 303 eindversterker, aangesloten op een set IMF Super Compact II speakers. Oldschool hifi-setje dus. Nu is daar een oud laptopje op aangesloten via minijack, met een verouderde Spotify-versie. Niet ideaal, traag, en er zit een brom in de kabel.

Ik ben in de tussentijd zo gewend geraakt aan op afstand bestuurbare speakers dat ik ook graag muziek naar mijn bedrade hifi-setje wil sturen via mijn telefoon. Ik begrijp dat ik een wireless audio receiver of adapter nodig heb, maar ik zie door de bomen nog weinig bosschage.

1) Ik heb liever wifi dan bluetooth - is dat terecht?
2) Heeft iemand aanbevelingen, overzichtstopics, suggesties voor concrete apparaten die fantastisch zijn? Ik houd me graag aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:10
Het eenvoudigst is een streamer met Spotify Connect aan te sluiten op de 33. Bijvoorbeeld de Arylic S10 kun je voor minder dan 100 euro vinden. De Spotify site heeft een sectie met ondersteunde apparatuur

[ Voor 34% gewijzigd door martyw op 28-07-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

Daniel36

vernieuwde formule

Is een eenvoudige bluetooth ontvanger geen optie?
Ik heb twee oudere receivers en luister op beide Spotify/poweramp via een tp link bluetooth ontvanger.

Deze: https://www.bol.com/nl/nl...tvanger/9200000046310833/

In theorie is bluetooth niet ideaal vanwege compressie.
Maar dat is Spotify ook niet, vanwege de geluidskwaliteit die hoger kan met bijvoorbeeld een andere streaming dienst.

Maar mij bevalt het prima.

Gezien je bestaande stereo apparatuur stel je mogelijk hogere eisen.
Dan kun je kijken naar een streaming apparaat van een gerenommeerd audio merk denk ik.
Iets als Denon heos, bluesound of Sonos one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 13:00
Als aangegeven zijn er vele streaming apparaten waarin standaard de spotify optie zit.

Ik heb jaren geleden een Technisat Digitradio gekocht en die heeft ook een Spotify streaming optie.
Met een 3.5mm jack naar Tulp kabel uit de Digitradio op de Tulp Line IN ingangen van de versterker.
Hiermee heb ik tevens FM en DAB+ radio, Internetradio, etc. Ook Multiroom en optioneel zelfs via BT.

Ik zou zelf niet direct voor BT kiezen, al is de compressie beperkt, het bereik ook.
Behoudens het feit dat Spotify op korte termijn ook loss-less audio gaat streamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo74 op 28-07-2021 15:45 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
snapismo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:23:
... en er zit een brom in de kabel.
Zou een aardlus kunnen zijn of een kapotte kabel. In beide gevallen is het voor € 10,- op te lossen.
Theo74 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
Ik zou zelf niet direct voor BT kiezen, al is de compressie beperkt, het bereik ook.
Dat verschilt denk ik per ontvanger. Met sommige is het bereik maar een paar meter. Met een Marmitek BoomBoom 80 haalde ik buiten een bereik van 30 m. Dat is ook precies wat op de doos stond. Op de doos van een duurdere versie stond vreemd genoeg een kleiner bereik van maar 10 m. Ook binnen kon het signaal door twee muren heen, al kan ik me voorstellen dat er in een minder gunstig geval te weinig bereik overblijft. Het geluid is prima, de compressie hoor ik niet.

[ Voor 65% gewijzigd door TBTL op 29-07-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb voor het zelfde doel twee dingen in gebruik:
Een Roberts RS1 en een pi met volumio en Spotify plugin. De Roberts is lastig te verkrijgen, maar een pi met goede dac en volumio kost de wereld niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Hier ook een Roberts RS1 aan een klassieke Akai versterker. Voor het geld (€25 ofzo) een prima ding, maar heeft zo zijn nadelen:
Wifi is niet aan de praat te krijgen, voor mij geen probleem, hij staat in het zelfde kastje als het modem dus een UTP kabel kan makkelijk.
Spotify connect blijft af en toe (zeg 1 keer per week) hangen, de enige oplossing is dan de Roberts opnieuw op te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Minneyar op 30-07-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 14:08
Kijk of je nog ergens een chromecast audio op de kop kan tikken. Ideaal voor vintage spul, compact en uit het zicht. Kan zowel analoog audio als optisch signaal uitspugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:22

kraats

Ik rol

Ik heb ook een Chromecast Audio aan m'n Quad 33 zitten (tape-input, tape-adaptorboard ingesteld op high). Werkt als een zonnetje

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Wow, was dit topic even uit het oog verloren. Thanks voor de concrete tips, heel fijn! Ga eerst maar eens op zoek naar een Chromecast audio (wist niet eens dat die bestonden) en me daarna verdiepen in de Roberts RS1. Will report back.
Pagina: 1