Beste tweakers,
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe systeem.
Veel meer toelichting is niet nodig denk ik, want het staat hieronder m.i aardig beschreven.
Mocht er essentiële info ontbreken, dan zal ik dit Edit-en in de originele post.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(!!)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is Ca. € 1000 (met een uitloop van max 150)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's & GFX
GFX is in bestelling (Asus TUF 3080) of die ooit binnenkomt is de vraag, maar zolang doe ik het nog met de 1060.
2x een SATA SSD (1x 350 GB 1x 1 TB)
1x M.2 SSD (1 TB)
Buiten bovenstaande, muis, keyboard en beeldschermen ook al in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, CPU + cooling & RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur betreft CPU is bijna altijd naar Intel uitgegaan, maar ik sta zeker ook open voor AMD.
(zeker als het "more bang for your buck" is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met het oog op de RTX3080 (wat forse videokaarten zijn) voldoende ruimte in de case. Keuze gaat sowieso eerder uit naar een wat grotere case dan een kleine. (looks niet per sé heel belangrijk. Het hoeft geen RGB kermis atractie te worden.
Tevens voldoende vermogen in de PSU (liever overkill dan te weinig)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies m.b.t bijvoorbeeld:
- Keuze moederbord
- Keuze RAM (geen idee van wat nou beter is en hoe dat praat met het moederbord etc.)
- Keuze CPU i7 of i9, of toch AMD en van die laatste heb ik werkelijk geen idee.
Hieronder een screenshot van een even snel in elkaar gezet systeempje met de Alternate pc builder.
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe systeem.
Veel meer toelichting is niet nodig denk ik, want het staat hieronder m.i aardig beschreven.
Mocht er essentiële info ontbreken, dan zal ik dit Edit-en in de originele post.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(!!)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is Ca. € 1000 (met een uitloop van max 150)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's & GFX
GFX is in bestelling (Asus TUF 3080) of die ooit binnenkomt is de vraag, maar zolang doe ik het nog met de 1060.
2x een SATA SSD (1x 350 GB 1x 1 TB)
1x M.2 SSD (1 TB)
Buiten bovenstaande, muis, keyboard en beeldschermen ook al in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, CPU + cooling & RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur betreft CPU is bijna altijd naar Intel uitgegaan, maar ik sta zeker ook open voor AMD.
(zeker als het "more bang for your buck" is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met het oog op de RTX3080 (wat forse videokaarten zijn) voldoende ruimte in de case. Keuze gaat sowieso eerder uit naar een wat grotere case dan een kleine. (looks niet per sé heel belangrijk. Het hoeft geen RGB kermis atractie te worden.
Tevens voldoende vermogen in de PSU (liever overkill dan te weinig)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies m.b.t bijvoorbeeld:
- Keuze moederbord
- Keuze RAM (geen idee van wat nou beter is en hoe dat praat met het moederbord etc.)
- Keuze CPU i7 of i9, of toch AMD en van die laatste heb ik werkelijk geen idee.
Hieronder een screenshot van een even snel in elkaar gezet systeempje met de Alternate pc builder.