Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-05 06:36
Ik zoek een?
Geschikte subwoofer voor mijn 5.4 Dolby Atmos setup.
Mijn keuze is gevallen op een gesloten sub, dit voornamelijk omdat de grote van de sub ook een rol speelt, we willen liever geen vierkant blok in de woonkamer, en met we bedoel ik mijn vrouw ;-)
De setup bestaat uit de volgende speakers:
- Dali Opticon 6 MK2
- Dali Opticon 2
- Dali Opticon Vokal MK2
- Dali Alteco

Alle speakers zijn in het wit, de subwoofer moet uiteraard (van vrouwlief) ook in het wit..

Wat is je budget?
Max 1200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een subwoofer voor muziek en films, de muziek genre`s welke voornamelijk in ons huis afgespeeld worden zijn: Filmisch instrumentaal, edm en pop. Ook kijken wij graag een goede (actie) film in het weekend. Ik wil de bass graag voelen, niet horen.. het moet een aanvulling zijn, Gezien de wensen zou een ported wellicht sub beter zijn, maar ik weet niet of ik deze zo 123 het huis in krijg ;-)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de subwoofers van SVS, echter heb ik moeite met het selecteren van de geschikte subwoofer voor mijn opstelling:
- SVS SB-1000 Pro
- SVS SB-2000 Pro
- SVS 3000 Micro

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn partner vind de micro een geinig ding omdat deze zo klein is, en als ik de reviews moet geloven geeft deze sub een zeer goed geluid voor zijn grote en doet niet onder voor zijn grotere broers.
En ik vind het ook wel fijn als ik de sub subtiel uit het zicht kan plaatsen, maar alsnog die "dikke" bass krijg.
Echter twijfel ik of de SB-1000 al niet voldoende laag geeft voor wat ik zoek, en deze is maar net iets groter dan de Micro. Het gaat mij er niet om dat ik de laagst mogelijke frequenties haal, en dat de fotolijstjes van de muur af vallen, ik zoek niet het beste, maar gewoon goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Kelnarath op 28-07-2021 13:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Geeft een SB-1000 voldoende laag voor de meestem ruimtes? Ja
Geeft een SB-2000 meer dan voldoende laag? Ook ja
Geeft een gepoorte subwoofer meer voelbaar laag? Ja

Wil je de bass voelen zou ik persoonlijk voor een gepoorte subwoofer kijken in plaats van een gesloten. Voor muziek wil je vaak week een gesloten subwoofer omdat dat strakker klinkt. Overigens zitten EDM en (moderne) pop net in de categorie dat meer laag meer beter is.

Kijk ook eens naar de https://www.svsound.com/products/pb-2000-pro

Let op, een subwoofer valt en staat met de plaatsing. Een mega dure en giga sub kan in doormiddel van slechte plaatsing onhoorbaar zijn. Terwijl een goedkopere subwoofer juist verrassend goed kan klinken op de juiste plek.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 28-07-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een PB1000. Geeft een goed voelbaar laag met films/games en voor muziek.
Aangezien je een 5.1.4 opstelling hebt, is je opstelling toch meer film georienteerd. Daarvoor zou ik voor een gepoorte versie gaan.

Voor 1 SVS micro 3000 kun je ook 2 SVS SB1000 (of voor iets meer 2 PB1000's) halen. Dat is nog veel beter voor een mooie laagweergave :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44

JTfoto

Work hard

Het nadeel van de gepoorte subs is dat deze niet in het wit geleverd worden, wat de TS wel wil.

Mocht het formaat echt een grote rol spelen dan denk ik dat de 3000 micro het prima gaat doen, alleen moet je er niet van verwachten dat die de hele huiskamer laat trillen. Mocht iets groter mogelijk zijn, dan zou ik persoonlijk voor de SB2000 pro gaan. Heb je toch een 12" sub ipv 2x8" en die gaat ook een stukje dieper/harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
JTfoto schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:03:
Het nadeel van de gepoorte subs is dat deze niet in het wit geleverd worden, wat de TS wel wil.

Mocht het formaat echt een grote rol spelen dan denk ik dat de 3000 micro het prima gaat doen, alleen moet je er niet van verwachten dat die de hele huiskamer laat trillen. Mocht iets groter mogelijk zijn, dan zou ik persoonlijk voor de SB2000 pro gaan. Heb je toch een 12" sub ipv 2x8" en die gaat ook een stukje dieper/harder.
Wit heeft uiteraard wel de voorkeur, en zoals reeds aangegeven; Ik denk niet dat ik een ported sub het huis in krijg van vrouwlief, deze zou teveel in het zich staan.

Een compromise zou dan de SB-2000 Pro zijn, of de Micro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:18
Ik heb zelf een SB2000 staan. Perfect voor muziek, maar bij films laat ie ook de boel genoeg trillen. Kan hem iedereen aanraden. Maar je zou, als je de ruimte hebt, ook kunnen kijken naar 2x de SB1000.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Kelnarath schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Wit heeft uiteraard wel de voorkeur, en zoals reeds aangegeven; Ik denk niet dat ik een ported sub het huis in krijg van vrouwlief, deze zou teveel in het zich staan.

Een compromise zou dan de SB-2000 Pro zijn, of de Micro.
Als er een SB2000pro kan staan, dan kan er ook een PB1000pro staan. Een PB1000pro is maar 10cm dieper en 7cm hoger dan de SB2000pro. De subs zijn even breed.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Hier ook de sb2000 non pro klinkt geweldig en gaat met films ook behoorlijk hard ongeveer zoals de pb1000.
Wel gaat een gesloten model nog een stuk dieper in het laag, waar een geport model onder de port tuning niets meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Goofy1978 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:41:
Hier ook de sb2000 non pro klinkt geweldig en gaat met films ook behoorlijk hard ongeveer zoals de pb1000.
Wel gaat een gesloten model nog een stuk dieper in het laag, waar een geport model onder de port tuning niets meer doet.
Een gepoorte sub gaat toch juist lager? Die heeft immers meer output, dus meer hoorbaar laag. Volgens de specs van SVS gaan de PB varianten altijd lager dan de SB varianten.

[ Voor 67% gewijzigd door Hulleman op 29-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Ik mis in je TS de omvang en formaat van je luisterruimte, en je luisterplek daarin. Niet geheel onbelangrijk.
Zelf van een PB-1000 naar een SB-3000 in glossy white gegaan vanwege formaat en ook nog beter performance.

VWB betreft kleur, je kan de sub heel gemakkelijk zelf 'wrappen' naar wit om te matchen met de speakers.
Dit heb ik destijds ook gedaan met de PB-1000. Ook weer makkelijk te verwijderen.

Op YT worden als jouw subwoofers door deze persoon gereviewd. Erg vermakelijk.

SVS adviseert zelf bij de opticon 6, de PB-4000. :+

[ Voor 39% gewijzigd door mcsluis op 29-07-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Hulleman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Een gepoorte sub gaat toch juist lager? Die heeft immers meer output, dus meer hoorbaar laag. Volgens de specs van SVS gaan de PB varianten altijd lager dan de SB varianten.
Nee hoor ze kunnen misschien harder spelen bij 20 hz als ie daar op is afgesteld, maar bij 16hz hoor je dan niets meer uit dat geport model.
Terwijl de gesloten sub zeker in een kleine ruimte nog behoorlijk output kan hebben bij 16hz.
Wel zijn de duurde svs zoals de pb4000 die je zelfs af kan stellen op 13hz-3db met 1 poort dicht vrijwel niet meer te kloppen met een gesloten model ook door de sb16 ultra niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
mcsluis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:47:
Ik mis in je TS de omvang en formaat van je luisterruimte, en je luisterplek daarin. Niet geheel onbelangrijk.
Zelf van een PB-1000 naar een SB-3000 in glossy white gegaan vanwege formaat en ook nog beter performance.

VWB betreft kleur, je kan de sub heel gemakkelijk zelf 'wrappen' naar wit om te matchen met de speakers.
Dit heb ik destijds ook gedaan met de PB-1000. Ook weer makkelijk te verwijderen.

Op YT worden als jouw subwoofers door deze persoon gereviewd. Erg vermakelijk.

SVS adviseert zelf bij de opticon 6, de PB-4000. :+
Omvang en formaat van de woonkamer is inderdaad ook belangrijk, helemaal vergeten te vermelden!
Voor het gemak een plaatje ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbtQHIzCBBGCsnASk1kiscBOiGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OB0EyXFDlnmLDNwzMVoXlxe.jpg?f=fotoalbum_large

Toegang tot woonkamer en keuken is open.

Ik wist niet dat het wrappen een mogelijkheid was, dat maakt het een en ander al interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Kelnarath schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Omvang en formaat van de woonkamer is inderdaad ook belangrijk, helemaal vergeten te vermelden!
Voor het gemak een plaatje ;-)

[Afbeelding]

Toegang tot woonkamer en keuken is open.

Ik wist niet dat het wrappen een mogelijkheid was, dat maakt het een en ander al interessant!
Beetje mee aan het gluren omdat ik met dezelfde vragen zit...
En... @Kelnarath al een stap verder inmiddels?
Pagina: 1