Hoeveel offertes aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Hallo,

Ik heb een nieuwe meterkast voor mijn keuken nodig. Mijn keuken wordt over paar maanden verbouwd.
Mijn huidige meterkast is dringend aan vervanging toe: heeft namelijk geen aardlekschakelaar, hoofdschakelaar, weinig groepen.
Ik heb zojuist een elektricien (Werkspot) bij mij laten langskomen die een vrijblijvende offerte gaat opstellen.
Dit is de eerste keer dat ik überhaupt iemand laat langskomen. Mijn eerste gevoel zegt dat dit een fijn iemand is die met mij mee denkt.

Ik heb voor dit klusje in de komende vijf dagen nog drie andere elektriciens uitgenodigd.

Hoeveel offertes vragen jullie per klus aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Hangt af van de grootte van de klus. Maar minimaal 3 offertes. Voor een groepenkast vervangen zou ik maximaal 3 offertes aanvragen. Zal niet automatisch altijd voor de goedkoopste gaan. gaat om het gehele plaatje. Goed gevoel, recenties, kosten.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:17
Ik denk dat 3 offertes wel voldoende is om een beeld van de kosten te krijgen en afweging te maken.

Ik zou persoonlijk overigens gewoon naar enkele goed aangeschreven installateurs in je directe omgeving gaan voor deze offertes en niet via werkspot een elektricien zoeken.

Werkspot zijn vaak ZZP'ers en ik zou voor service/garantieafhandeling niet afhankelijk willen zijn van één persoon. Bovendien is een goede installateur aangesloten bij/lid van brancheorganisatie (kan die zzp'er ook zijn natuurlijk) Dat zou mij een iets beter gevoel geven.

Mijn gevoel is dat goede vakmensen geen werkspot nodig hebben om hun agenda gevuld te krijgen en misschien heb ik ook wel te veel slechte ervaringen erover gelezen.

[ Voor 44% gewijzigd door maussert op 28-07-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:11
Ik heb voor mijn meterkast 3 offertes via Werkspot opgevraagd.
Ben uiteindelijk voor de duurste gegaan, materiaal was hetzelfde. De duurste gaf telefonisch toelichting over de mogelijkheden die ik had wat betreft merk en invulling daarvan.

De partij die ik via Werkspot nam was goed aangeschreven (afgelopen 3 maanden ca 50-100 gelijkwaardige opdrachten vervult met 4 tot 5 sterren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Dank voor de snelle reactie. Momenteel heb ik drie van Werkspot en 1 'echt' bedrijf.
(Over)morgen komen er nog twee van Werkspot.

Dan zit ik een beetje tegenop om nu iemand van Werkspot moeten afbellen.
Ik begreep dat wanneer je contact maakt met Werkspot zij flink wat geld ervoor moeten betalen.
Maar voor niets komen is ook weer iets voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:11
Dat zag ik bij de aanbiedingen die ik kreeg ook ja, daar stond in capslock bij niet te accepteren als je niet serieus was vanwege een bepaalde afdracht die werkspot nu eist van de aanbieders bij het 'connecten' van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:39
noud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:29:
Dank voor de snelle reactie. Momenteel heb ik drie van Werkspot en 1 'echt' bedrijf.

Ik begreep dat wanneer je contact maakt met Werkspot zij flink wat geld ervoor moeten betalen.
Je kan ze gewoon langs laten komen, maar vergeet niet dat je sowieso 4 man moet opbellen om te zeggen dat je voor een ander gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vraag ook even wat tips hier: milo-vs in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1"
En als je een foto post van de huidige situatie kunnen ze vast wel wat advies geven.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:23:
Hangt af van de grootte van de klus. Maar minimaal 3 offertes. Voor een groepenkast vervangen zou ik maximaal 3 offertes aanvragen. Zal niet automatisch altijd voor de goedkoopste gaan. gaat om het gehele plaatje. Goed gevoel, recenties, kosten.
Ik kies ook niet altijd voor de goedkoopste, het speelt wel mee natuurlijk, maar ook belangrijk is het vertrouwen dat je hebt in dat ze de opdracht goed uitvoeren. Als je hier een goed gevoel over hebt zou ik gewoon nog een offerte aanvragen en als het verschil niet zo groot is en ongeveer wat je verwacht met richtprijzen die je vindt dan neem je degene die de beste indruk gemaakt heeft. Als het verschil wel groot is dan kun je nog ergens een offerte aanvragen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 28-07-2021 11:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat je met 3 offertes een prima beeld hebt. Meer zou ik niet doen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik enkel wordt uitgenodigd voor een prijsvergelijk, vooral niet als het reageren op een advertentie mij ook nog eens geld kost.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst zelf duidelijk willen hebben wat de nieuwe situatie moet worden. Hoeveel groepen, aardleks, etc. Op basis daarvan kun je een goede vergelijking krijgen. Wanneer iemand met je meedenkt en een extra aardlek, een paar groepen en nog wat zou extra berekent is die ineens te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
noud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:29:

Als je buiten Werkspot iemand vraagt, maakt hij/zij ook kosten om naar jou toe te gaan.

Werkspot... goed recensies lezen.

Ik heb helaas alleen maar nare ervaringen mee. Dus ik kijk liever naar een bedrijf in de buurt + reviews
Pagina: 1