• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 09:26
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een console, ben nog niet helemaal uit de keuze PS5/XSX/Switch maar ik koop graag 2ehands spullen dus ben allereerst in V&A gaan kijken wat er allemaal beschikbaar is.

Nu valt me op dat er ontzettend veel PS5 worden aangeboden en vrijwel geen XSX. Zijn zoveel mensen afgeknapt op de PS5 t.o.v. de XSX of is hier een andere verklaring voor? Voor zover ik weet zijn er nog steeds tekorten voor beide consoles toch?

Dit is een oprechte vraag, ben geen fanboy voor de 1 of de ander. Beide consoles lijken me voor- en nadelen te hebben.

[Voor 11% gewijzigd door PhWolf op 28-07-2021 11:08]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:58
PhWolf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:07:
Zijn zoveel mensen afgeknapt op de PS5 t.o.v. de XSX of is hier een andere verklaring voor?
Heb je de prijzen gezien die men er voor vraagt? Heeft niks met afknappen te maken, maar alles met geld verdienen. De PS5 en XSX zijn nog tot 2023 slecht verkrijgbaar is de verwachting. Nieuw blijven ze voorlopig goedkoper, maar lastig aan te komen.

Hier een XSX voor € 500. Als je snel een XSX voor een normale prijs wil, dan is dat je kans.

[Voor 44% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2021 11:10]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• PhWolf
Hulleman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Heb je de prijzen gezien die men er voor vraagt? Heeft niks met afknappen te maken, maar alles met geld verdienen. De PS5 en XSX zijn nog tot 2023 slecht verkrijgbaar is de verwachting. Nieuw blijven ze voorlopig goedkoper, maar lastig aan te komen.
Ja tussen de 500-600 euro ongeveer. Dat is toch ongeveer de winkelprijs? In ieder geval niet exorbitant hoog IMO. Afgezien van de prijs had ik gewoon meer evenwicht verwacht tussen beide consoles, maar er zijn 51 aangeboden PS5s en 2 aangeboden XSXs. Dat is toch opvallend?

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Hou marktplaats en vraag en aanbod goed in de gaten. Zo ben ik ook aan de XSX gekomen voor onder de nieuwprijs. Was nog geen half jaar oud.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• PhWolf
Bedankt voor de tips maar ik ben gewoon op zoek naar een verklaring tussen het grote verschil in aanbod van 2ehands PS5s en XSXen. Bij tekorten aan beide had ik verwacht dat er ook weinig V&A aanbod van beide zou zijn maar dat blijkt dus niet waar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:58
PhWolf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:14:
Bedankt voor de tips maar ik ben gewoon op zoek naar een verklaring tussen het grote verschil in aanbod van 2ehands PS5s en XSXen. Bij tekorten aan beide had ik verwacht dat er ook weinig V&A aanbod van beide zou zijn maar dat blijkt dus niet waar.
Ik denk dat de PS5 gewoonweg populairder is in Nederland dan de XSX. Winkels zullen ook meer PS5's verkopen dan XSX's, dus er zijn er gewoon meer in omloop. De PS5 staat voor ca € 125-250 meer dan de winkelprijs in V&A en op marktplaats (daar soms nog wel duurder). PS5 < € 600 is meestal de digitale variant die € 399 kost.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• PhWolf
Hulleman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat de PS5 gewoonweg populairder is in Nederland dan de XSX. Winkels zullen ook meer PS5's verkopen dan XSX's, dus er zijn er gewoon meer in omloop. De PS5 staat voor ca € 125-250 meer dan de winkelprijs in V&A en op marktplaats (daar soms nog wel duurder). PS5 < € 600 is meestal de digitale variant die € 399 kost.
Interessant, wist niet dat PS5 populairder was en meer werd verkocht. Dat is wel een verklaring inderdaad. Ja de prijzen zijn nog steeds wel wat opgeblazen. Zal nog wel een tijdje duren. Maar ik ben al lang blij dat het vrij beperkt is en geen GPU proporties heeft aangenomen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:40
PhWolf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Interessant, wist niet dat PS5 populairder was en meer werd verkocht. Dat is wel een verklaring inderdaad. Ja de prijzen zijn nog steeds wel wat opgeblazen. Zal nog wel een tijdje duren. Maar ik ben al lang blij dat het vrij beperkt is en geen GPU proporties heeft aangenomen.
Playstation is als geheel veel populairder in Nederland, voornamelijk veroorzaakt door verkopen van de PS4 vs de Xbox One. Je merkt dat de verhouding deze generatie wat meer naar de Xbox neigt dan afgelopen generatie, maar alsnog is er meer focus op de Playstation.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:12
Als je de tijd en energie erin wil steken, dan kan je binnen ongeveer twee weken tijd een PS5 of XSX bij een winkel aanschaffen i.p.v. bij zo'n scalper. Er zijn voor beide systemen verscheidende Telegram groepen, of eventueel dat je het zelf gaat monitoren d.m.v. Distill.io bijvb.

De Telegram groepen staan vaak gelinkt in de "Levertijd" topics van de desbetreffende console.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2Henk 'm!
PhWolf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:14:
De Series X is regelmatig online wel goed te krijgen (laatst bijna een hele dag bij Bol.com) en er zijn MediaMarkt winkels met vrije voorraad. Dit is dus niet interessant voor de door verkoop.

De Ps5 heeft de luxe van de populariteit van de generatie hiervoor, die is dus voor nu wat populairder en dat gecombineerd met een grotere schaarste in het aanbod doet de prijs iets opvoeren.

Al is de prijs voor de Ps5 ook niet meer wat hij geweest is hoor. Voor een paar tientjes op retail zijn ze regelmatig goed te vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:48
Series X nieuw via eBay besteld voor 599,- kan er mee leven. Komt uit Duitsland. Ben het wachten zat. PS5 ook via Marktplaats gekocht. 550,- digital edition. Het is niet anders maar heb ze wel. Kan er mee leven doet er weer jaren mee.

• janmatt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 31-07-2021
Dat mag in Vraag & Aanbod, verkopen via het forum is niet toegestaan :)

[Voor 90% gewijzigd door BM op 30-07-2021 19:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee