Wil dolgraag zelf muziekcdbranden afspeelbaar in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag
...ik meerdere malen gezocht hoe dat gedaan te krijgen is maar nooit iets goeds en simpel uit te voeren gevonden.
Welke brandprogramma?
Welk cd type aanschaffen?
...

...

Beste antwoord (via Pieter666 op 28-07-2021 12:27)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pieter666 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:59:
Geen idee of dat mogelijk is mijn mobieltje een fm sygnaal laten geven aan mijn auto radio nooit eerder dat gehoord
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qw2vDqv4QrR/550x470.jpg

Een FM transmitter, zonder bleutooth, kost ±15 euro. Wordt gevoed via USB, maar heeft ook een kleine accu, al is het slimmer om een USB adapter in je sigarettenaansteker te stoppen, en dit ding gewoon altijd te voeden.

Je sluit hem gewoon aan op je koptelefoon van je telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:38
Welke autoradio/cdspeler heb je in je wagen? Wat voor PC heb je - met name welke CD/DVD brander zit er in? De PC draait op Windows 10, of heb je een oudere versie, of heb je een Mac? Als je voor beiden het merk en typenummer geeft kunnen we je wellicht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:41

Detmer

Professioneel prutser

Branden deed ik altijd met Windows Media Player. Werkte altijd perfect :) . Let wel op dat de autoradio gevoelig kan zijn voor het type CD en soms ook voor het merk... Heb er eentje gehad die nagenoeg alleen Philips accepteerde.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Hallo Marty
In mijn auto een opel corsa d zit een cd speler maar geen idee wat de specificaties ervan zijn.
Dat moet toch niet uitmaken ,ik wil gewoon een cd erin stoppen zefgebrand net zoals ze in de winkel verkopen.
Mij hp cq71 heeft Windows 10 pro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Normaal gesproken doe ik meer uitleg geven, maar gezien de 0 inzet van de TS:

https://www.google.com/search?q=hoe+brand+je+een+muziek+cd

Kom op, dit is wel heel basic. Maar de eerste paar hits geven je een stappenplan hoe te werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CD's branden? Ondersteunt je autoradio geen USB-stick met MP3's? Dat is vele malen makkelijker en goedkoper op de lange termijn.

Mocht je toch CD's willen branden dan heb je nodig:
Brander, maar die zit al in je HP CQ71 ingebouwd. Dat scheelt al weer.
CD's
Software: Zoek maar wat uit: https://dvdcreator.wonder...urner-for-windows-10.html

Meer heb je niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 13:33

Ravefiend

Carpe diem!

En mocht je MP3's gebruiken let dan ook op dat 'ie mogelijks niet alle bitrates accepteert, er vanuitgaande dat dit je entertainment systeem is wat in je Corsa zit:
https://www.manualslib.co...stem.html?page=110#manual
When generating (coding) the MP3 files from audio data, a bitrate of up to max. 256 kbit/s should be used. To use MP3 files in the Infotainment system, the MP3 files must have the file extension ".mp3".
■ A total of 367 playable tracks can be stored on one CD. It will not be possible to play any additional tracks.
■ A maximum of 99 albums can be saved on an MP3 CD for use with the Infotainment System. The albums can be selected individually with the Infotainment system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Bedankt julie menen dat het niet moeilijk
gaat ,ik moet eerst maar een stapeltje cd's gaan aanschaffen ik hoop dat ze in de winkel mij ook meteen het juiste type meegeven passend en werkend in mijn auto als ik eenmaal wat muziek gebrand heb.
Ik heb helaas geen mp3 speler of usb ingang in mij auto cdspeler

[ Voor 12% gewijzigd door Pieter666 op 28-07-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
AUX ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 09:34
Heb een tijd lang in een oudere auto iets als een Bluetooth FM Transmitter gebruikt. Dit werkte perfect for the time being.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar 'vroeger' was het branden op lage snelheid beter tegen het niet-overslaan van de muziek op audio cd's bij slecht wegdek. Hoe dit zit bij MP3 cd's weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Geen aux ingang of Bluetooth helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
Pieter666 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:37:
Geen aux ingang of Bluetooth helaas
Je radio of auto hoeft geen bluetooth te hebben voor zo'n Bluetooth FM Transmitter. Je stuurt de muziek van je telefoon per bluetooth naar de FM transmitter, deze zend dan je muziek en telefoongesprekken uit op een FM band die je met de radio van je auto weer kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Geen idee of dat mogelijk is mijn mobieltje een fm sygnaal laten geven aan mijn auto radio nooit eerder dat gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
Je mobieltje stuurt per BLUETOOTH de muziek naar de FM transmitter. Deze zend vervolgens weer de muziek uit over FM die door je radio opgepikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Maar mijn autoradio heeft geen Bluetooth

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qw2vDqv4QrR/550x470.jpg

Een FM transmitter, zonder bleutooth, kost ±15 euro. Wordt gevoed via USB, maar heeft ook een kleine accu, al is het slimmer om een USB adapter in je sigarettenaansteker te stoppen, en dit ding gewoon altijd te voeden.

Je sluit hem gewoon aan op je koptelefoon van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt CD's in verschillende formaten branden. In normaal audio-cd formaat, dan past er een ruim uurtje aan muziek op een CD. Of je kunt hem als MP3-CD branden. Dat is geen officieel formaat maar feitelijk een data-cd met MP3 bestanden erop, goed voor enkele uren aan muziek.

Alleen omdat het geen officieel formaat is, is het belangrijk om exact te weten op welk apparaat je wilt gaan afspelen. Want waar sommige spelers je de mogelijkheid bieden om een mappenstructuur aan te maken (bijvoorbeeld /artiest/album/nummer.mp3) willen andere spelers alle liedjes in de root hebben. Of in een speciale folder (/mp3/ bijvoorbeeld). Sommige spelers kunnen overweg met VBR-MP3's, anderen alleen met FBR-MP3's. En een enkeling kan naast MP3 bijvoorbeeld ook FLAC aan.

Weet je niet wat je speler aan kan, dan zit je vast aan het genoemde audio-CD formaat.

Eens je het formaat weet, kun je op zoek gaan naar een geschikt brand-programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoeri1989
Pieter666 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:08:
Je auto of radio hoeft geen bluetooth te hebben je telefoon en de eventueel aanschafbare Bluetooth FM Transmitter hebben dit.

Nogmaals:

1: Je stuurt vanaf de telefoon via bluetooth muziek naar de FM transmitter.
2: De FM transmitter ontvangt deze muziek en zendt deze uit over een FM band.
3: Je autoradio kan de FM band oppikken.
4: Gebruik al het geluid van je telefoon nu over de autoradio.

Hopelijk is het nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Geweldig een fm transmitter dan hoef ik niets meer uit te zoeken dit werkt altijd.
Ik kan wel een stapeltje cd's gaan aanschaffen van 15euro maar dan heb ik risico dat ik net de verkeerde krijg meegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pieter666 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:08:
Sorry, loop je nou te trollen of ben je echt zo clueless als je doet voorkomen? Met een BT/FM transmitter (TX) ga je dus van telefoon naar TX via BT en vanaf TX naar autoradio via FM. Je telefoon hoeft dus geen FM uit te zenden en je autoradio heeft dus geen BT nodig.

Edit: spuit 11...

[ Voor 3% gewijzigd door FooLsKi op 28-07-2021 12:17 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Pieter666 Om je vraag maar even hier te beantwoorden ipv in een DM, waar andere ook nog wat aan kunnnen hebben.

https://www.bol.com/nl/nl....2_8_9_10.11.CategoryLink

En je kan natuurlijk ook altijd een ander model kopen dan die ik heb. Je hebt ze ook die je in je sigarettenaanstekerplug kan stoppen, want wellicht net wat makklijker werkt. Want je hebt ze ook met bluetooth, waar men dat hier ook al over had.

Ik gebruik mijn fm-transmitter binnenshuis, en daar heb ik geen sigarettenplugdinggeval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
Bedankt voor de link hij is nog goedkoper kost nu 11,50 inclusief verzendkosten
Deze is het handigst voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over de software: in de topicstart schrijf je te hebben gezocht maar geeft iets aan over wat dan concreet geprobeerd. Waar je concreet vastloopt. Nu komt het erg over alsof je een simpele vraag over de muur gooit. Iets als zoeken bij google naar 'hoe muziek cd branden' geeft immers stapels tips.

Client Software Algemeen is niet echt bedoeld voor hardware, ik ga het hier wel sluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.