Toon posts:

CD-rom drive delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein netwerkje draaien, met een Athlon 1333 als server en een P166MMX als client. De server draait w98 se en de client w98.
Nu is het volgende mijn probleem. De cd-rom drive van de p166 is verrot, waardoor ik onder andere Microsoft Office 2000 niet kan installeren. Met de cd is niets mis, want op de andere pc lukt het wel. Ik weet zeker dat het aan de cd-romdrive ligt, want ik heb er met meer progs last van.
Nu dacht ik het probleem op te lossen door gewoon de dvd/cdrom drive van de server te delen, zodat de client die ook kan gebruiken, maar nu loopt de installatie steeds vast nog voor de setup opgestart is. Zelfs de cdrom in de client kwam nog een stuk verder. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probeer eens de CR-Rom te kopieeren naar een tijdelijke map op je harde schijf en de installatie vanaf daar uit te voeren?

Als dat niet werkt: misschien ligt het wel helemaal niet aan de CD-Rom spelers, maar aan de CD-Rom? Of heb je deze problemen ook met andere CD's?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Heb je een koppeling of een mapping naar de CD-ROM drive gemaakt? Oftewel is de drive met een drive letter te benaderen of niet?

Lijkt me verstandiger om dus wel een drive letter te mappen. Misschien dat dat wilt helpen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Of je kopieerd de installatie naar de HD van de client of je zegt op de computer waarvan de cd wel werkt SETUP.EXE /? Hier staat dan de administrative installation letter, volgens mij de a: SETUP.EXE /A
Je zet dan office op die pc, je deelt die map en je start de installatie vanaf een client. :) En klaar ben je! :7

Verwijderd

Topicstarter
Hoe map je zo'n drive dan?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 00:59
Dat doe je door op deze computer met de rechter muisknop te klikken en klikken op netwerkverbinding maken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Of je werkt vanuit een 'DOS' box en gaat met het net use commando aan de slag (werkt ook vanaf de Run onder het start menu)
code:
1
net use [driveletter]: \\[pcnaam]\[sharenaam]

Voorbeeld:
net use f: \\pc_2\cd_rom

Hierbij is de pcnaam dus pc_2 en de sharenaam cd_rom.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1