Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteindelijk wil ik mijn 1440p/144hz monitor volledig gaan benutten. Met de huidige CPU (i5-7500) zit ik met de meeste games al vrij rap op 100% verbruik, waar mijn GTX 1070 vaak nog wat speelruimte lijkt te hebben. Ik hoop met deze upgrade iets meer uit mijn GPU te kunnen halen tot ik deze kan vervangen met een RTX 3080. Dit laatste is overigens het primaire doel. Budgettair komt het ook niet slecht uit om te beginnen zónder nieuwe kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 maal pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (SSD)
2 maal pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (RAM)
1 maal pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (GPU)
Later zal ik deze willen aanvullen/vervangen/upgraden met een 1TB PCI-SSD, RTX 3080 en eventueel 32GB RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord (met WIFI), CPU en processorkoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bovenstaande componenten mogen bij elkaar, incluis assemblage van 80 euro, om en nabij duizend euro gaan kosten.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Ik blijf graag bij Intel en Nvidia.
Wat verwacht je van ons?
Kritiek op de onderstaande wenslijst. Misschien schort er iets aan de compatibiliteit, of ga ik de mist in met een specifiek product qua prijs vs kwaliteit. Ook hoor ik graag of de 16GB RAM in de tussentijd of met de uiteindelijke GPU-update een bottleneck zal vormen voor mijn gamewensen.
Wat ik tot dusver bij elkaar bedacht heb:
Bij één van de verkopers kom ik met bovenstaande uit op € 923,28.
Uiteindelijk wil ik mijn 1440p/144hz monitor volledig gaan benutten. Met de huidige CPU (i5-7500) zit ik met de meeste games al vrij rap op 100% verbruik, waar mijn GTX 1070 vaak nog wat speelruimte lijkt te hebben. Ik hoop met deze upgrade iets meer uit mijn GPU te kunnen halen tot ik deze kan vervangen met een RTX 3080. Dit laatste is overigens het primaire doel. Budgettair komt het ook niet slecht uit om te beginnen zónder nieuwe kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 maal pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (SSD)
2 maal pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (RAM)
1 maal pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (GPU)
Later zal ik deze willen aanvullen/vervangen/upgraden met een 1TB PCI-SSD, RTX 3080 en eventueel 32GB RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord (met WIFI), CPU en processorkoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bovenstaande componenten mogen bij elkaar, incluis assemblage van 80 euro, om en nabij duizend euro gaan kosten.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Ik blijf graag bij Intel en Nvidia.
Wat verwacht je van ons?
Kritiek op de onderstaande wenslijst. Misschien schort er iets aan de compatibiliteit, of ga ik de mist in met een specifiek product qua prijs vs kwaliteit. Ook hoor ik graag of de 16GB RAM in de tussentijd of met de uiteindelijke GPU-update een bottleneck zal vormen voor mijn gamewensen.
Wat ik tot dusver bij elkaar bedacht heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z490-G Gaming (Wi-Fi) | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 809,22 | |||
Bij één van de verkopers kom ik met bovenstaande uit op € 923,28.