Tijdelijke oplossing tot glasvezel aangelegd is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:23
Beste Tweakers,

Ik loop op dit moment tegen een probleem op wat betreft mijn internet.

1 Juni ben ik naar mijn eerste huis verhuist, en heb diezelfde week een T-Mobile pakket ontvangen die voor glasvezel is. (omdat er in mijn wijk al glasvezel aanwezig is). Echter moest deze glasvezel nog aangesloten worden aan mijn huis. Hier zou ik binnenkort over gecontact worden door Netwerk NL. Echter duurde me dit wat te lang, waarop ik besloot te bellen. Hierbij gaven ze aan dat dit aansluiten pas op 30 oktober gaat gebeuren.

Dit is voor mij te lang, dus daarom besloot ik T-Mobile te bellen voor tijdelijke oplossingen. Hierbij gaf T-Mobile aan dat dit geen optie is, omdat alle abonnementen van T-Mobile een minimale duur hebben van een jaar. Hierdoor kan deze wanneer de glasvezel er is niet gewijzigd worden naar een glasvezel product, of verwijderd (en vervangen) worden.

Ik vroeg me af of er Tweakers hier zijn met een idee waarmee ik tot eind oktober van een WiFi product gebruik kan maken. Het T-Mobile contact valt erg tegen (gekozen voor T-Mobile door de korting die ik krijg als Tele2 Mobiele klant) en ik kan niet heel lang meer 4G hotspotten voor het video bellen en remote werken.

Zijn er andere providers met tijdelijke abonnementen, of heb ik met T-Mobile sowieso de verkeerde keuze gemaakt? Ik ben heel erg benieuwd.

Bedankt alvast en een fijne dag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:00
je krijgt nu een abbo zonder dat ze leveren? dt kan toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Ik betaal op het moment dat het ingaat, maar de inschatting was dat de aanleg van glasvezel door NetwerkNL een stuk sneller zou gaan. Dit is echter twee keer naar achter geschoven. (tot na de bouwvak, en sinds vorige week eind oktober..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 13:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KPN levert, naar eigen zeggen, een 4G-module voor thuis als "bewijsbaar" een vertraging in de oplevering aan hun ligt. Echter, hiermee is de afschuifpolitiek compleet want toen ik hier over doorvroeg, waren "derden en onder-aannemers" uitgezonderd van dit aanbod.

Heb je een inschatting over hoeveel data het gaat per dag wat je nodig hebt? Dus "nodig", niet "wat je graag zou willen"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ligt er ook koper/Coax?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Mijn Tele2 Databundel is "onbeperkt" tot 8GB per dag dat ik op kan waarderen met 2GB per dag zonder extra kosten. Bij thuiswerk dagen heb ik in de loop van de middag de limiet bereikt. Dus ik zou zeggen dat ik het dubbele nodig zou hebben om zeker te zijn dat ik (en gasten als deze langskomen) voldoende data heb zonder notificaties te krijgen dat dit bijna op raakt.

Ik weet niet zeker of er koper/coax ligt. Dat zal ik even aan de VvE moeten vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 13:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Houstyn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:34:
Mijn Tele2 Databundel is "onbeperkt" tot 8GB per dag dat ik op kan waarderen met 2GB per dag
Allicht lees ik het verkeerd; bij KPN heb ik een ook een dergelijke constructie maar die 2GB kan ik per SMS ophogen en niet specifiek per dag. Afgelopen zaterdag 41GB over 1 SIM-kaart getrokken en dat kost "maar" 18x een ophoog-berichtje versturen; kan prima tijdens het eerste bakkie koffie van de dag :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:46

M2M

medicijnman

En er is geen buurman aanwezig waarmee je voor een paar biertjes, even op de wifi mee kunt liften?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
MAX3400 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:37:
[...]

Allicht lees ik het verkeerd; bij KPN heb ik een ook een dergelijke constructie maar die 2GB kan ik per SMS ophogen en niet specifiek per dag. Afgelopen zaterdag 41GB over 1 SIM-kaart getrokken en dat kost "maar" 18x een ophoog-berichtje versturen; kan prima tijdens het eerste bakkie koffie van de dag :)
Als ik bij 80% van de 8GB per dag ben (het berichtje dat ik begin van de middag ontvang bij thuis werken) kan ik door op de link te klikken in deze SMS 2 extra GB krijgen. Dit kan ik ook direct doen, op welke tijd ik maar wil in de Tele2 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
M2M schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:40:
En er is geen buurman aanwezig waarmee je voor een paar biertjes, even op de wifi mee kunt liften?
Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn! Ik wilde echter even nog wat opties overwegen omdat ik wel liever een eigen product heb hierbij. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Houstyn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:34:
Ik weet niet zeker of er koper/coax ligt. Dat zal ik even aan de VvE moeten vragen
Ik zou eens in je meterkast kijken.

KPN biedt maandelijks opzegbare internetcontracten aan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:46

M2M

medicijnman

snap ik, maar je kunt, als je het echt netjes wil doen, je eigen AP bij de buurman neerhangen en dat accesspoint en alles wat daar aan hangt, buiten het bereik van het interne netwerk van de buurman zetten. Zitten jullie elkaar niet in de weg en heeft buurman zo weinig mogelijk last van je. QOS op de verbinding zodat je buurman alle bandbreedte krijgt en jij "de rest" zodat de buurman nooit schade ondervind van jouw meeliftwerk.

En dan niet stiekem BREIN op zijn dak laten komen. Dat is niet zo lief :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 14:26
Wellicht is het mogelijk dat Tmobile je verbinding op dsl kan opleveren en later op glasvezel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik zou in dit geval zeker even een kijkje nemen in de meterkast, gang en woonkamer om te kijken of daar een telefoonaansluiting(ISRA punt of varkenssnuit stopcontact) te vinden is. Grote kans dat die er wel is, zeker als het geen nieuwbouw betreft. Is deze er, dan kun je KPN internet bestellen met een maandcontract. Dat is wel iets duurder(45,50/maand + 25,00 aansluitkosten) maar je kunt er binnen een maand weer vanaf en je hebt tenminste onbeperkt en vast internet en krijgt er een WiFi modem bijgeleverd. Controleer van tevoren wel even welke verwachte snelheid er aangegeven wordt op jouw adres, aangezien niet elke Nederlands adres via deze techniek evenveel snelheid behaalt in verband met kabellengte tot de centrale. Als de aangegeven snelheid te laag is, zul je naar een alternatief op zoek moeten gaan.

Een alternatief is T-Mobile 4G voor thuis maar dat is ook met een datalimiet, dus daarmee kun je ook weer tegen de grenzen van de databundel aanlopen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 13:06
Weet niet wat je ervoor over hebt, maar je zou kunnen denken aan een 4G-verbinding via Keepgo bijvoorbeeld. Een maandelijks opzegbare vaste lijn is inderdaad goedkoper, maar dan moet die optie er wel zijn. Als je hotspotten op zich geen probleem vindt (en het geen gezeur oplevert), moet je voor dat geld echter ook je Tele2-bundel wel kunnen vergroten...?

Overigens flauw dat T-Mobile niet coulant om wil gaan met de contractduur van 4G voor Thuis.

[ Voor 50% gewijzigd door Z-Dragon op 28-07-2021 15:08 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:44
Afhankelijk waar je woont en of er coax ligt, voor zover ik me kan herinneren biedt Ziggo contracten die maandelijks opzegbaar zijn. Daarmee kun je die paar maanden wel overbruggen lijkt me.

https://www.ziggo.nl/voorwaarden
Pagina: 1