Zakelijke laptop - max. 2500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:41
Wat ga je met je laptop doen?

Zakelijk gebruik, niets bijzonders.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Voorkeur: Microsoft, geen specifieke wensen.

Wat is je budget? Plafond: 2500 euro incl. btw.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zie hierboven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja, maar gewicht niet van belang. Platter en lichter is beter.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen voorkeur.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Alternatieven mogelijk. Ik heb zelf als de MSI GP66 gevonden. Die past mooi in het budget. Ik denk voor dit geld, dat je best mooie systemen kan vinden. Hebben jullie nog goede ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 16:21
Waarom wil je 2500 euro uitgeven aan een laptop als je er niks bijzonders mee gaat doen? Wat is er mis met een willekeurige laptop uit je pricewatch? Heb je de laatste BBG al gelezen?

Waarom kom je op de MSI van 2400 euro en dik 2kg met draken op de achterkant een een gaming videokaart als je er zakelijk niks bijzonders mee gaat doen?

Zoveel vragen, zo weinig eigen inzet....

[ Voor 27% gewijzigd door Ravocs op 27-07-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Mijn werkgever stelt dat budget ter beschikking en als het kan, waarom zou je dan niet het beste kopen in die prijsklasse?

Ik heb mijn eigen samengestelde pc, kan ik ook mee gamen maar dat doe ik ook nauwelijks. Zorgt er wel voor dat ik ermee kan werken op de hoogste snelheid, al is het onnodig maar wel prettig altijd overcapaciteit. Soms game ik wel en dan is het wel makkelijk.

Voor mijn laptop kom ik er niet helemaal uit. MacBook zou kunnen maar liever heb ik betere specs.

Ik had die BBG niet gelezen (ook nog niet gevonden) zullen goede laptops zijn die het werk goed kunnen uitvoeren.

Ik kwam uit op die MSI omdat de specs goed zijn, de draken spreken mij natuurlijk ook niet echt aan. Ik kan hem ook privé gebruiken dus als ik een keer in het buitenland ben kan ik er op gamen als ik dat zou willen.

Ik heb de bekende website's allemaal bekeken maar ik kom er niet echt uit (vandaar de open vraag). Ik heb nu ook een prima HP en hiervoor een Lenovo maar dat zijn behoorlijk zakelijke apparaten en niet echt vooruitstrevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:56
is dit het beste?

wil je niet 10x liever een veel lichtere laptop, zodat je niet je een ongeluk sjouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Een lichtere laptop is altijd prettig, zeker als je weer kan reizen maar met sjouwen heb ik nooit zo'n problemen.

Edit: Net even gekeken. Ik heb een 1 jaar oude: HP Elitebook 850 G6 i7-16gb-512gb.

Op zich prima laptop maar zou op elk vlak wel een tikje beter kunnen: Mooier scherm, betere accu, geluid (ondanks B&O logo), snelheid etc.

15 inch is wel echt een vereiste, ik vind 13 te klein.

[ Voor 55% gewijzigd door wm1234 op 27-07-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-04 19:26
Kijk eens in de pricewatch.
Zet wat filters aan en maak een paar keuzes van wat je wel / niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Ben ik nu al weer 2 uur mee bezig. Kom weer op die MSI's uit:

https://tweakers.net/lapt...mSUQxI9OFKv-MpDY_lEuFEMIH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik heb laatst een Vostro 5410 laten bestellen. Waarom per sé uitgeven wat je mag als minder ook voldoet :?

Zal wel aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Ik zeg niet persé dat bedrag uitgeven, minder is ook prima maar ik ben vooral op zoek naar suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wm1234 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:28:
Een lichtere laptop is altijd prettig, zeker als je weer kan reizen maar met sjouwen heb ik nooit zo'n problemen.

Edit: Net even gekeken. Ik heb een 1 jaar oude: HP Elitebook 850 G6 i7-16gb-512gb.

Op zich prima laptop maar zou op elk vlak wel een tikje beter kunnen: Mooier scherm, betere accu, geluid (ondanks B&O logo), snelheid etc.

15 inch is wel echt een vereiste, ik vind 13 te klein.
Dat is al beter en nieuwer dan alles waar ik naar zou kijken als ik er niks bijzonders mee zou doen.
Boven de € 1000 win je nog voornamelijk op mooier scherm (4k oled?) of een betere GPU.
Een Elitebook is al redelijk licht, en de uitvoering die je hebt ook lekker snel. Als je zware taken zou doen zou meer geheugen en snel grote opslag nog leuk zijn, maar voor standaard browsen en tekstverwerken en niet al te lomp excellen is dit meer dan genoeg.

Als je toch een budget aan het opmaken bent, is het misschien de moeite om een deel te steken in fijne randapparatuur zoals (mechanisch) toetsenbord, fijne muis en mooie grote verstelbare monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@gwystyl Randapparatuur heb ik al staan maar komt er nog bovenop en separaat.

Wat ik al zei, HP: prima laptop, doet zijn ding op een prettige wijze maar niet echt bijzonder.

Heb je suggesties met een 4k Oled bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
lolgast schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:08:
Ik heb laatst een Vostro 5410 laten bestellen. Waarom per sé uitgeven wat je mag als minder ook voldoet :?

Zal wel aan mij liggen
Voor sommige ondernemers en ook sommige beroepen is elke seconde veel geld waard. Zo koop ik elk jaar weer nieuwe hardware, het beste, om zo snel mogelijk digitale taken af te ronden. Elke minuut is mij 22,37 waard, dus ook maar een halve seconde winst is top. Dan het feit dat ik soms wel 18 uur per dag achter een van mijn computers zit, waar ik die hele 18 uur telkens weer secondes winst pak en aan het eind van de dag waarschijnlijk al een paar minuten. Daarom.

Nou ken ik de situatie van 'wm1234' niet, maar in de schoenen van zijn/haar werkgever kan ik mij heel goed voorstellen dat het hem/haar niet uitmaakt om een 'te dure' laptop te kopen. Zodat 'wm1234' zijn werk weer net iets sneller kan doen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@Generaal Pep Dat is het exact, het is continue druk (zou 24/7 door kunnen gaan) en hoe meer ik kan doen, hoe meer geld er binnen komt (miljoenen). Als je dan steeds op een trage laptop/pc moet wachten is verspilling van mijn tijd. Plus ik houd zelf ook wel van mooie spullen die lekker werken/nieuwe techniek (dat is volgens mij ook de reden dat we hier allemaal rond hangen), waar je vrolijk van wordt.

Ik zat gisteren te kijken naar Alienware, wel gericht op gamen maar daar een zakelijke variant lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:03
Als je zoekt naar lichtgewicht, 15 inch en 4K met een zakelijke uitstraling zou ik eens kijken naar HP Envy, Dell XPS 15 of Asus Zenbook (Pro). Dan lever je wat in op de videokaart (welke niks bijdraagt aan de snelheid van Office taken) ten opzichte van alle gaming machines waar je nu naar kijkt, maar win je het op uitstraling en gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Als er geld mee wordt verdiend en tijd=geld dan is het nogal raar om een consumenten laptop te kopen.

Dan zit je weken zonder als er iets kapot gaat.

Dan zou ik top zakelijk kopen zoals Elitebook of Dell XPS.

Een 15” Dell XPS met 3840x2400-scherm, i7 11800H (8 cores), 1 TB NVMe ssd, 32 GB geheugen en 3 jaar next-business day support kun je prima krijgen voor dat bedrag. Krijg je er ook nog een 3050 Ti bij zodat je kunt gamen.

https://www.dell.com/nl-n...be-426d-b2ae-e4af86f846a6

Ongetwijfeld kun je zoiets ook wel bij HP vinden, het is maar een voorbeeld.

En tijd is geld is in veel van de gevallen onzin. Als je een recente laptop hebt met ssd, dan zal dat voor 95% van de mensen nooit vertraging opleveren die met een snellere laptop er niet of minder zouden zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door White Feather op 28-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Kijk, dat zijn goede tips. Nog eens goed over nadenken. Ik vind die van Dell ook wel heel nice.

• wm1234
Om hier nog op terug te komen. Stiekem toch niet helemaal geluisterd naar de tips maar ik ben wel erg blij. Maandje verder maar hij is binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7rV3DTmq7t5p3KLSTQv7w5ZXf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSFz8w8cdJzoUVhDpFFFNEN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwzDBbLJ9dbScbi8cCTFJ0ohDyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWjwfzwb8Ubh8SQsXYGDzBoe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx0ImCXoppfM1l_hYt7TWuHmHpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9dn5dGsGejJn6QmIjpGhSn2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
opzich een prima laptop. maar zo hadden er nog diverse modellen volstaan..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudji
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 19:56

Oudji

Reduce, Reuse, Refurbish

Mooie aankoop inderdaad. Voor zakelijk gebruik had ik je net als vele anderen hier ook wel een ander model aangeraden. Zeker in beroepen zoals consultancy oogt een zakelijk model net wat beter bij klant contact. En het past ook beter bij laptops die binnen grote organisaties worden gebruikt.

Veel werkplezier met je nieuwe aanwinst :D

Gobytes.nl - Refurbished IT Hardware

Pagina: 1