[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Da's geen probleem. Daar waar het kabelsignaal naar binnen komt, wordt meteen een splitter geplaatst. Op de ene aansluiting kan dan je verbinding komen die nu rechtstreeks op de aansluiting zit. En op de andere komt je verbinding die naar je internetcomputer gaat.
Thanks.
En dat kabel-modem wordt dat dan zo dicht mogelijk bij de aansluiting gezet, en dan met UTP verder naar de pc ?>
En dat kabel-modem wordt dat dan zo dicht mogelijk bij de aansluiting gezet, en dan met UTP verder naar de pc ?>
Volg je bankbiljetten
Nee, dat wordt dacht ik zo dicht mogelijk bij je PC gezet.
Verwijderd
Inderdaad, tussen je kabelmodem en je comp mag (in mijn geval bij Casema
) hooguit vijf meter kabel zitten, omdat anders het signaal te zwak wordt. Dus vanaf de splitter kan je een enorm lange coax-kabel gaan aanleggen richting je comp...
Men is daar wat Chello en COM21 betreft van op teruggekomen...
Nu wordt de modem zo dicht mogelijk bij de CAI aansluiting gezet, en loopt er vandaar een (Cat5e) kabeltje naar je NIC in de PC...
Nu wordt de modem zo dicht mogelijk bij de CAI aansluiting gezet, en loopt er vandaar een (Cat5e) kabeltje naar je NIC in de PC...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Nou, dan is er bij jou wat goed mis, want met UTP kan je rustig tot 100 meter gaan...Op zaterdag 18 augustus 2001 18:46 schreef typhon het volgende:
Inderdaad, tussen je kabelmodem en je comp mag (in mijn geval bij Casema) hooguit vijf meter kabel zitten, omdat anders het signaal te zwak wordt.
Wat voor modem gebruik jij ? COM21/iets anders ?
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Bij de installatie bij mij thuis (met het Terayon modem) werd me de keuze gelaten waar ik het modem wilde plaatsen.
Waar je wel rekening mee moet houden is, dat UTP kabel wel wat makkelijker in je huis te plaatsen is (bochten enzo) dan dat dikke coax. Ook is het goedkoper om een UTP kabeltje te vervangen, dan een paar meter van die dikke coax.
Dit vind ik hoogst merkwaardig. Zelfs CAT-3 kabel zou zonder problemen een signaal 100 meter moeten kunnen dragen. Dat zou betekenen, dat die modems wel heel erg slech zouden zijn en dat gaat er bij mij niet in.Op zaterdag 18 augustus 2001 18:46 schreef typhon het volgende:
Inderdaad, tussen je kabelmodem en je comp mag (in mijn geval bij Casema) hooguit vijf meter kabel zitten, omdat anders het signaal te zwak wordt. Dus vanaf de splitter kan je een enorm lange coax-kabel gaan aanleggen richting je comp...
Waar je wel rekening mee moet houden is, dat UTP kabel wel wat makkelijker in je huis te plaatsen is (bochten enzo) dan dat dikke coax. Ook is het goedkoper om een UTP kabeltje te vervangen, dan een paar meter van die dikke coax.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Niet dus...
het kabelmodem wordt zo dicht mogelijk op het 1ste punt van de kabelaansluiting gezet ivm signaal storing (het 1ste originele kabelaansluiting punt heeft nl. totaal geen verlies omdat er nog geen splitter/verdeler/andere dempingen tussen zit) Je signaal verslechterd alleen maar hoe meer aftakkingen je hebt...
Dus het kabelmodem komt op het 1ste punt van je kabelaansluiting te staan, daarna gaat er vanaf het kabelmodem een UTP (cat-5) kabel naar je computer ...
Splitters/Wcd's/Aop's hebben nl. altijd een demping van een aantal db .. hoe meer signaal verlies (demping) je hebt hoe minder het signaal van het kabelmodem wordt en dat kan dus tot gevolg hebben dat het kabelmodem regelmatig offline gaat.
Greetz,
The Enforcer
het kabelmodem wordt zo dicht mogelijk op het 1ste punt van de kabelaansluiting gezet ivm signaal storing (het 1ste originele kabelaansluiting punt heeft nl. totaal geen verlies omdat er nog geen splitter/verdeler/andere dempingen tussen zit) Je signaal verslechterd alleen maar hoe meer aftakkingen je hebt...
Dus het kabelmodem komt op het 1ste punt van je kabelaansluiting te staan, daarna gaat er vanaf het kabelmodem een UTP (cat-5) kabel naar je computer ...
Splitters/Wcd's/Aop's hebben nl. altijd een demping van een aantal db .. hoe meer signaal verlies (demping) je hebt hoe minder het signaal van het kabelmodem wordt en dat kan dus tot gevolg hebben dat het kabelmodem regelmatig offline gaat.
Greetz,
The Enforcer
Misschien komen deze verschillende antwoorden door de verschillende providers ?? Handig lijkt me om even te melden via wie je kabelaansluiting loopt, dat is makkelijker te vergelijken.
En misschien verklaart dat de traagheid bij casema, als ze de coax-draad langer houden !
(coax is naar mijn idee storingsgevoeliger dan utp)
En misschien verklaart dat de traagheid bij casema, als ze de coax-draad langer houden !
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Vergeet niet dat ik doel op CASEMA!!!! Daar wordt met geen woord gerept over UTP (was het maar zo...). In plaats van UTP zit er gewoon een seriele kabel tussen de kabelmodem en m'n comp. Dat belemmert dus natuurlijk ook de snelheid, want serieel kan niet sneller dan 115 kbit/s,... snik.Op zaterdag 18 augustus 2001 18:50 schreef FoolZero het volgende:
Bij de installatie bij mij thuis (met het Terayon modem) werd me de keuze gelaten waar ik het modem wilde plaatsen.
[..]
Dit vind ik hoogst merkwaardig. Zelfs CAT-3 kabel zou zonder problemen een signaal 100 meter moeten kunnen dragen. Dat zou betekenen, dat die modems wel heel erg slech zouden zijn en dat gaat er bij mij niet in.
Over wat voor kabelmodem praten we hier eigenlijk???
Ik praatte over regio Rotterdam ....
Internet Provider: Chello
Kabelaanbieder: UPC
Kabelmodem: Com21
Internet Provider: Chello
Kabelaanbieder: UPC
Kabelmodem: Com21
edit:
* FoolZero begrijpt het allemaal weer een beetje
Heal the internet ...
Verwijderd
Maar het blijft leuk met al die verschillende providers en technieken. De splitter van Casema zorgt alleen voor een vertakking van internetverkeer en 'gewoon' radio/tv-kabel. Verder zijn er geen vertakkingen. Het soort kabelmodem met een seriele aansluiting tussen modem en comp zorgt er dus voor dat je wel coax MOET gebruiken, omdat de splitter namelijk uiteraard geen UTP aansluitingen heeft. Feit blijft wel dat Casema hiermee alweer zwaar verouderde techniek hanteert, maar.... what's new!Op zaterdag 18 augustus 2001 18:59 schreef FoolZero het volgende:
edit:
Maar dan maakt het toch niet uit hoe lang de kabel tussen de eerste splitter en je modem is?Op zaterdag 18 augustus 2001 18:51 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Niet dus...
Bij mij is er een splitter in de meterkast en vandaar direct een coax kabel naar het kabelmodem op zolder.
het moet kunnen ik had ook ruim een half jaar bovenstaan maar zinds kort niet meer ze hebben teweinig retour signaal van mijn woning dus krijg ik telkens een rf storing in de retourband dus ik heb hem nu beneden staan zodat ik bij het uploaden geen problemen geeft. btw chello is er kut hier naar dat gedoe (weekje geleden) heb ik nu een snelheid van 23 kb/s
maargoed chello heeft ook goeie tijden gehad 220 kb/s
alleen dat is echt verledentijd
[Geheel off-topic]Op zaterdag 18 augustus 2001 20:53 schreef Redleg het volgende:
het moet kunnen ik had ook ruim een half jaar bovenstaan maar zinds kort niet meer ze hebben teweinig retour signaal van mijn woning dus krijg ik telkens een rf storing in de retourband dus ik heb hem nu beneden staan zodat ik bij het uploaden geen problemen geeft. btw chello is er kut hier naar dat gedoe (weekje geleden) heb ik nu een snelheid van 23 kb/smaargoed chello heeft ook goeie tijden gehad 220 kb/s
alleen dat is echt verledentijd
Natuurlijk is niet iedereen taalkundig perfect. Toch moet ik vragen om iets meer je best te doen om een duidelijk verhaal neer te zetten. Leestekens, hoofdletters en het maken van regels zullen ervoor zorgen, dat jouw verhaal een stuk prettiger leest.
[/Geheel off-topic]
Heal the internet ...
De coax die naar je modem toeloopt vanaf de 1ste splitter die mag in regio rotterdam maar max 10m zijn (is berekent op wanneer een 'goeie' coax kabel verlies kan leiden qua signaal)... Let wel... de coax die naar je modem moet lopen moet dan wel een goeie zijn! Dus geen gamma coax a 1gulden per meter bij de gamma. Dus goeie dikke coax gebruiken (welke type dit is weet ik niet).
En het klopt inderdaad dat je misschien 'vroeger' een goed signaal had toen je het modem ergens boven had staan op een ander punt... Het modem is nl. afhankelijk van de hoeveelheid signaal deze ontvangt, hoe beter het signaal hoe beter je snelheid/kwaliteit van het internet is.
Vroeger was het zo dat nog weinig mensen waren aangesloten op het kabelnetwerk... nu er tegenwoordig veel vraag naar is zwakt het signaal steeds af (omdat er meer mensen aangesloten worden in een bepaalde wijk/regio). Als jouw kabelmodem in het begin het goed heeft gedaan op een punt dat boven staat dan was 'vroeger' het signaal optimaal ... tegenwoordig dus niet meer en moet je dus gewoon zorgen dat het kabelmodem op het 1ste punt komt te staan om zo weinig mogelijk verlies te hebben van het kabelsignaal.
Snap je het nog ? Ik niet meer nl.
En het klopt inderdaad dat je misschien 'vroeger' een goed signaal had toen je het modem ergens boven had staan op een ander punt... Het modem is nl. afhankelijk van de hoeveelheid signaal deze ontvangt, hoe beter het signaal hoe beter je snelheid/kwaliteit van het internet is.
Vroeger was het zo dat nog weinig mensen waren aangesloten op het kabelnetwerk... nu er tegenwoordig veel vraag naar is zwakt het signaal steeds af (omdat er meer mensen aangesloten worden in een bepaalde wijk/regio). Als jouw kabelmodem in het begin het goed heeft gedaan op een punt dat boven staat dan was 'vroeger' het signaal optimaal ... tegenwoordig dus niet meer en moet je dus gewoon zorgen dat het kabelmodem op het 1ste punt komt te staan om zo weinig mogelijk verlies te hebben van het kabelsignaal.
Snap je het nog ? Ik niet meer nl.
Maar volgens mij hebben ze nu wel UTP kabelmodems, want bij de levering thuis krijg je 15meter UTP kabel, en je dient zelf voor een ethernet adapter in je pc te zorgen. Blijkbaar hebben ze een ander type kabelmodems.Vergeet niet dat ik doel op CASEMA
(is er misschien iemand die onlangs een nieuwe casema aansluiting heeft genomen, en dit kan bevestigen ?? )
Volg je bankbiljetten
Modem wordt bij essent@home in iedergeval zo dicht mogelijk bij de AOP (Splitter of filter) geplaats. Dit in verband met de gevoeligheid van COAX op bepaalde soorten storingen.
Pagina: 1