Vervanging van mijn HP 13 G1 P4405 CHromebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:11
5 jaar geleden bovenstaande mijn eerste Chromebook gekocht en meer dan positief verrast hierdoor.
Vorig jaar heeft de accu min of meer de geest gegeven (laad niet volledig meer op en is ook vrij snel leeg) en die vervangen door een imitatie wat totaal niet bevalt.
De stekker maakt gewoon niet lekker contact, mogen ruilen voor een andere die wat beter is maar ook niet echt geweldig. het eerste jaar was nog wel te doen maar het is weer steeds vaker dat ie ineens geen contact meer maakt. Afgelopen week de oude (originele) accu terug geplaatst en die doet het op dat gebied echt veel beter.
Imitatie is wat mij betreft dus geen optie meer.

Nu kan ik natuurlijk een originele accu aanschaffen maar een nieuwe 2in1 is een aangename aanvulling hier
dan kan de huidige op een vaste plaats erbij blijven staan (en als extra scherm tijdens een F1/kwalificatie 8) )

Ik zou voor de Pixelbook Go M3 8Gb/64Gb een uitzondering (want stuk duurder maar dat is het mij dan wel waard) willen maken ware het niet dat die hier niet voor een leuk bedrag aan te komen is (en geen 2in1)
Kan je hier zomaar €150 meer voor neertellen dan in de landen waar hij officieel aan te komen is zover ik heb kunnen vinden.

Het budget wat ik gedachten heb is ergens rond de €400,- met wat uitloop naar boven indien het echt wat toevoegt qua prestaties.

Wat ik er zeker op wil hebben is een verlicht toetsenbord, eenmaal aan gewend kan en wil ik het niet anders meer :P
Liefst een metalen behuizing omdat dit voor mijn gevoel degelijker is en het zit er (in aluminium wat de huidige heeft) gewoon erg goed uit.
Het is voor normaal gebruik, HD filmpjes via Plex/Prime ed, en op zijn een keertje een app kunnen is geen overbodige luxe.
Daar heeft de huidige wel wat meer moeite vooral tijdens het opstarten hiervan en het schakelen tussen de app(s) en/of de browser.
Zit je er eenmaal in dan is er goed mee te werken.

De reden dat ik voor de huidige gekozen heb de goede ervaringen met HP plus aluminum body en verlicht toetsenbord wat een jaartje of 5 het kiezen wat gemakkelijker maakt.
Inmiddels is het het bekende bomen en bos effect ofwel er is amper een keuze te maken.

Een ouder model zou ik qua prestaties nog best aandurven (mijn 5 jaar oude Chromebook kan ook nog erg goed meekomen met de meeste dingen) alleen ik wil ook qua ondersteuning nog een hele tijd vooruit kunnen dus het liefst een recent model.
Natuurlijk al wel rondgekeken en uit de filters komen ook wel wat dingen naar voren maar dan nog is het amper kiezen gezien het aanbod.
Vooral andere merken dan de HP waar ik eigenlijk alleen maar ervaring mee heb maken het niet gemakkelijker.

Heel verhaal maar liever te veel info.... (of niet >:) :+ )
In het kort nieuwe Chromebook ter vervanging van mijn oude.
Budget €400 met wat uitloop naar boven.
Verlicht toetsenbord
Beter/sneller dan mijn oude :P
Liefst metaal maar dat is geen must.
Meenemen zal niet vaak gebeuren dus gewicht is niet echt een probleem al is een paar 100kg op de coronapack op de bank/in de tuinstoel ook niet de bedoeling. :+
Merk, geen echte voorkeur en geen ervaringen met andere merken dan HP.

Edit: vergeten sorry.
Scherm 13-14"

Mijn profiel op Discogs

Beste antwoord (via Ad de Jong op 02-08-2021 09:26)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: HP Chromebook x360 14c-cc0735nd

is E200,- boven budget, maar vele malen sneller

Dichter bij budget, maar net ff weer moderner snellere Pentium pricewatch: HP Chromebook x360 14c-ca0000nd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 16:17
Ik heb zelf een Asus flip C434. Hoewel ik hem onder 500e gekocht heb kan ik nu alleen met AZERTY toetsenbord vinden voor z'n bedrag.

Als ik naar je wensenlijstje kijk tikt hij wel alles af. En ik ben zelf ook super blij er mee.

Tweakers heeft in de laatste bbg ook chromebooks meegenomen.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2021

Is dat niet iets?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dichter bij budget, maar net ff weer moderner snellere Pentium pricewatch: HP Chromebook x360 14c-ca0000nd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
frankyfn126 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:10:

Tweakers heeft in de laatste bbg ook chromebooks meegenomen.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2021

Is dat niet iets?
Thnx die had ik gemist :)

Die Asus ziet er ook goed uit alleen zou een QWERTY toetsenbord wenselijk zijn.
Zal er ook nog eens een rondje rondkijken aan wagen.
Hackus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:

Duurder zou ik best willen maar ik moet gewoon een grens stellen het zijn steeds maar stapjes duurder en sneller etc maar dan zit ik als ik niet oplet aan het dubbele of meer :+

Maar die 2e optie ga ik zeker even naar kijken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 16:17
Misschien overbodig voor jou als Chromebook enthousiasteling, maar wel nuttig voor iedereen die mee leest.

Als je een nieuwe chromebook wilt kopen:
Kijk top wanneer de auto update experiation datum is.
https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=nl
Zou jammer zijn als je een nieuwe koopt die niet zo lang meer updates krijgt

En de hoeveelheid werkgeheugen (RAM) is over het algemeen meer limiterend dan de processor (cpu) al hangt dat af van wat je met je chromebook wilt gaan doen.
Ik zou dus gaan voor een model met 8gb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik wilde inderdaad voor een (vrij) recent model gaan om die reden. ;-)
Mijn huidige kan nog even mee wat dat betreft (HP 13 G1 - jun 2023)

Zelfs inmiddels ook al een model op het oog door de tips hierboven (HP Chromebook x360 14b-ca0001nd) maar die is zover ik op het moment kan zien nergens meer aan te komen.
Deze voldeed eigenlijk aan alles alleen als die niet meer aan te komen is dan moet ik verder kijken.
Het meeste wat ik tegenkom die ook qua prijs overeenkomt heeft maar 4 GB geheugen en het is voor mij de processoren nog erger om daar wijs uit te kunnen wat nu een beetje goede is.

De andere tip van @Hackus (pricewatch: HP Chromebook x360 14c-ca0000nd) lijkt dan eigenlijk de beste optie. Alleen die heeft maar 4GB geheugen ipv 8GB.
Edit: en het model is al een jaar oud dus qua ondersteuning is dat ook een jaar minder.

Ik ben niet gebonden aan een HP en ik wil best naar een ander merk kijken.
Alleen Asus waar ik ook even naar gekeken heb heeft mij wat teveel negatieve ervaringen bij reparaties dat ik die schrap als kanshebber.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 29-07-2021 10:33 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Asus heb ik voor Jr. ook gehad(Chromebook les) Voor school. vaak in reparatie met schermproblemen, vlekken, uitvallen etc. De versie die jij aangeeft heeft een mindere batterij dan de versie die ik aangaf. 60 v 47Wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Had ik inderdaad ook gezien maar dat heeft voor mij niet de hoogste prioriteit.

Als ik beide naast elkaar leg (klik) dan zie ik met name het verschil bij CPU/Moederbord en bijna €90,- verschil.
Wat ik mij dan afvraag de goedkopere heeft 4 cores (wat dan beter zou moeten zijn?) en is veel goedkoper (die paar maanden jonger maakt dan ook niet uit) hoeveel snelheidsverschil zou dat kunnen zijn (merkbaar bij normaal gebruik).

Zo gemakkelijk als het een jaartje of wat geleden is zo moeilijk is het nu met al dat aanbod. En dan alleen nog maar het HP aanbod....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Ik heb zelf onderstaande en inderdaad zoals je zegt als je er eenmaal in zet werkt het reuze gemakkelijk.
Vooral stabiel en snel.

pricewatch: HP Chromebook x360 14-da0300nd

Kwaliteit van de HP chromebooks is echt superieur aan de Asus chromebooks, hier ook een Asus gehad en die kreeg vlekken in het scherm en alle beschermrubbertjes (tussen topcase en scherm) lieten binnen een jaar los. En dan werd de Asus zo goed als niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Even een paar dagen geen tijd gehad om het even te bekijken op mijn gemak zijn de prijzen omhoog gegaan alsof ze aan het meelezen zijn.

Ik was er klaar mee en waar ik bang voor was (ik ken mezelf best goed) de keuze inmiddels gemaakt.
De spanning even opvoeren tot de bezorgen maandag is geweest >:) :P

Edit:
En deze ook op tijd besteld, inmiddels is die ook alweer €50 in prijs gestegen.
Gaat lekker zo.
In ieder geval is de mijne morgenvroeg binnen als het goed is :-)

Edit 2:
En de Chromebook is binnen en geïnstaleerd.
Deze is het dus geworden: pricewatch: HP Chromebook x360 14c-cc0735nd

Eigenlijk dus ver boven het budget maar wat ik wilde hebben was of niet meer vekrijgbaar of ineens spontaan een (heel) stuk duurder geworden.
Dan maar in 1x goed doen en hopen dat ik er weer heel wat jaartjes mee vooruit kan.

Badnkt voor de hulp en suggesties in ieder geval d:)b

[ Voor 56% gewijzigd door Ad de Jong op 02-08-2021 09:26 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1