Toon posts:

booten met promise fasttrak100 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
Heb onlangs een promise fasttrak100 gekocht-werkt op zich prima met mn GPX60 40 Gb, alleen, hoe krijg ik um bootable op mn abit KT7? Nu heb ik nog 2oudere HD's en daarvan boot ik dus.Maar dat kan niet de bedoeling zijn..Heb interne ide controllers al uitgeschakeld, scsi als eerste boot geprobeerd maar helaas.Iemand enig idee?

Verwijderd

je moet ook in de bios van de FastTrak aangeven dat ie bootable is...dan krijg je een ster voor de array....

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik had in de bios van de controller al aangegeven dat ie bootable moet zijn-er staat dus een sterretje voor.Vandaar mijn vraag-het lijkt weer een van die dingen te zijn die eigenlijk niet kunnen, maar toch voor de nodige uren denkwerk zorgen.

Verwijderd

ff je windows opnieuw installeren....je niet-raid hd's voor de install ff loshalen...anders zet windows daar je systemfiles op..ook al heb je een andere dir aangegeven voor windows...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:55
vergeet niet in je bios braaf te selecteren dat je van ext/raid wilt booten. wel zo makkelijk.
er is als het goed is ook nog een optie 'ext means' en die moet dan dus op onboard raid staan, en niet scsi. tenminste, zo werkte het op me bp6.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar helaas heb ik geen mogelijkheid in mn bios aan te geven van raid te willen booten-kan wel als je de abit kt7raid hebt, maar ja als ik die had, had ik geen promise kaartje nodig..Ik kan nog proberen mn andere HD's ff los te koppelen,win opnieuw te installeren op mn ibm gxp.Alleen, als ik um probeer te booten blijft ie hangen op dma controle.Zag trouwens dat mn raid irq 11 deelt met mn asus vga+ethernet kaartje+moederbord controllers.Hm, maar een ander pci slotje proberen denk ik.
Maar ach, wat moet je op zondag dan doen?

Verwijderd

Meestal heet de optie om van externe controllers te booten in de bios "SCSI"; voor het bios maakt het nl. geen enkel verschil of 't een echte SCSI kaart is, of een IDE-RAID, of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat weet ik.Is ook een van de ongeveer 100 combinaties die ik al geprobeerd heb.Volgens de manual moet je um op scsi zetten en das allemaal leuk en aardig, maar dan gaat nix meer:(

Verwijderd

Gooi um effies omhoog, want ik heb min of meer dezelfde problemen. Alleen dan doordat ik twee "scsi" controllers heb. In het bios staal ingesteld dat ik van "SCSI, C, A" boot, en inderdaad de Promise Raid controller boot ook wel, alleen heb ik daarnaast ook nog een Adaptec SCSI controller zitten met 2 plextors eraan, en het systeem weigerd dus van de cdrom op te starten als daar een bootable CD inzit. De scsi controller ziet netjes dat er een bootable cd inzit, maar doet er vervolgens nix mee.

Ik heb al geprobeerd de scsi controller en raidcontroller van pci slot te wisselen, maar dit heeft dus geen effect.

:?
Pagina: 1