Ik lees nu een aantal jaar vrijwel dagelijks Tweakers. In eerste instantie vooral vanwege de vaak inhoudelijk sterke commentaren onderaan nieuwsberichten. Maar mijn hemel wat zijn die de afgelopen tijd toch treurig slecht aan het worden. Met name het 'standaardcommentaar' wat in werkelijk ieder bericht terugkomt is werkelijk om te janken.
- Een tem over Ziggo: 'Ja maar de upload'
- Een item over KPN: 'Ja maar het blokkeren van glasvezelaanleg'
- Een item over T-Mobile: 'Die keer dat traffic via Duitsland ging'
- Een item over GPU's: 'Ja die zijn toch niet te koop'
- Een item over Intel: 'Ja maar AMD is beter'
- Een item over AMD: 'Hoera AMD'
Dit is even wat flauw en kort door de bocht genomen, maar het gros van de comments komt hier op neer. Ook als het niets met de nieuwsberichten te maken heeft. Pure vervuiling dat wat mij betreft echt strakker gemoddereerd mag worden.
Edit: Als toevoeging: natuurlijk is het goed om kritisch te zijn en verder te kijken dan een enkel nieuwsbericht. Wat zo begint te schuren na verloop van tijd is dat bepaald commentaar echt teveel op elkaar begint te lijken. Zonde om een Tweakers-hivemind te laten ontstaan waarbij men zich tot in den treure blijft herhalen.
- Een tem over Ziggo: 'Ja maar de upload'
- Een item over KPN: 'Ja maar het blokkeren van glasvezelaanleg'
- Een item over T-Mobile: 'Die keer dat traffic via Duitsland ging'
- Een item over GPU's: 'Ja die zijn toch niet te koop'
- Een item over Intel: 'Ja maar AMD is beter'
- Een item over AMD: 'Hoera AMD'
Dit is even wat flauw en kort door de bocht genomen, maar het gros van de comments komt hier op neer. Ook als het niets met de nieuwsberichten te maken heeft. Pure vervuiling dat wat mij betreft echt strakker gemoddereerd mag worden.
Edit: Als toevoeging: natuurlijk is het goed om kritisch te zijn en verder te kijken dan een enkel nieuwsbericht. Wat zo begint te schuren na verloop van tijd is dat bepaald commentaar echt teveel op elkaar begint te lijken. Zonde om een Tweakers-hivemind te laten ontstaan waarbij men zich tot in den treure blijft herhalen.
[ Voor 15% gewijzigd door Menkoro op 27-07-2021 13:59 ]