Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 09:08
Goedendag,

Ik heb juist een splinternieuwe Lenovo Thinkbook 15 G2 binnen.
Helaas viel mij meteen op dat het touchpad niet goed werkt.

De cursos blijft met regelmaat hangen, waarbij het lijkt alsof ik mijn vinger moet opheffen en opnieuw op het touchpad moet leggen om de cursor te ontvriezen.

Als het zo blijft moet ik hem terugsturen maar zou leuker zijn als ik het gewoon kan oplossen natuurlijk.

Wat heb ik al gedaan

- zoeken naar nieuwe drivers, op de website van Lenovo (https://pcsupport.lenovo....are/downloads/driver-list) helaas geen drivers voor het touchpad te zien. Ook Windows device manager vind geen nieuwe drivers.

- In Windows devices staat geen touchpad, maar wordt het touchpad als "muis" gezien. Apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen of aan/uitschakelen brengt geen verschil. Vreemde is ook dat het touchpad altijd blijft werken, ook als ik dit apparaat verwijder of uitschakel.

- In touchpad settings van Windows liggen zoeken. Heb allerlei zaken als rechterklik en multigesture uitgeschakeld maar helaas.

- Volgens Google nog niet veel andere mensen met dit probleem met dit model.

Iemand nog suggesties of moet hij helaas op retour?

Extra info:
Het lijkt erop dat het probleem zich sneller voordoet wanneer ik met mijn duim de laptop behuizing aanraak. Dus recht onder het touchpad

[ Voor 5% gewijzigd door Breezz op 27-07-2021 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 16:44
Kan je uit deze lijst kiezen welk model je precies hebt? Àls er een oplossing is, dan zou ik gokken op een BIOS/firmware update. Touchpads 'bypassen' Windows vaak waardoor deze ook blijft werken als je 'm in Windows verwijderd.

Afsluitend zou ik de laptop niet openmaken of met reinigingsspullen aan de slag gaan, omdat dit er voor kan zorgen dat de winkelier de laptop niet meer accepteert als retour.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:19:
Kan je uit deze lijst kiezen welk model je precies hebt? Àls er een oplossing is, dan zou ik gokken op een BIOS/firmware update. Touchpads 'bypassen' Windows vaak waardoor deze ook blijft werken als je 'm in Windows verwijderd.

Afsluitend zou ik de laptop niet openmaken of met reinigingsspullen aan de slag gaan, omdat dit er voor kan zorgen dat de winkelier de laptop niet meer accepteert als retour.
Dank voor je antwoord. Het gaat om het "20VG006TMB" model.
Ik heb zojuist de BIOS succesvol geupdate mbv de Lenovo software die er al op stond (Lenovo Vantage).
Helaas lost dit het probleem niet op.

De webshop stuurt me meteen door naar de Lenovo voor garantie, ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Laptop terug gestuurd en in nieuwe in de plaats gekregen..... zelfde probleem!

Ik ben toch niet gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter666
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb je misschien gehoord van spam je kunt het free trial programma downloaden en krijgt zo de beste updates voor al je apparaten.
Het installeren van nieuwe drivers is een makkie.
Modbreak:Je post in meerdere topics een (onnodige) verwijzing naar een stuk software vol malware. Misschien met de beste bedoelingen, maar dit is gewoon spam. Aub niet doen.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 18-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Ga je met je vinger niet te laag op het touchpad, zo dat je als het ware met je vinger boven de muisknoppen aan het vegen bent?
Ik heb ook bij sommige laptops ervaren dat er op dat punt geen touch meer wordt gedetecteerd en de cursor bevriest.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zit de lader aangesloten als dit voorkomt? En zo ja, is het stopcontact geaard?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:08
Pieter666 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:54:
Heb je misschien gehoord van spam je kunt het free trial programma downloaden en krijgt zo de beste updates voor al je apparaten.
Het installeren van nieuwe drivers is een makkie.
Blijf alsjeblieft weg van dit soort halve malware programma's.

@Breezz Deze al geprobeerd?
https://support.lenovo.com/il/nl/downloads/ds032247

[ Voor 2% gewijzigd door dion_b op 18-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Dank voor de reacties!
Lenovo is hem komen halen voor herstelling, zou hem deze week terug moeten hebben en dan zien we weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny000
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik ervaar hetzelfde probleem. Heeft Lenovo het probleem bij jou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Danny000 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:49:
Ik ervaar hetzelfde probleem. Heeft Lenovo het probleem bij jou kunnen oplossen?
Ja ik heb eerst retour gedaan naar de webshop en een nieuwe gekregen, deze had identiek hetzelfde probleem.

Daarna RMA via Lenovo zelf en toen ik hem terug kreeg was het opgelost. Werkt nog steeds perfect.
Pagina: 1