Griekenland eilandhoppen (aug/sep)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Ondanks Corona wil ik dit jaar toch een vakantie in het buitenland gaan boeken, 2 weken na tweede vaccinatie. Dat is eind augustus/begin september.

Oorspronkelijke plan was Zwitserland, maar ik vind op dit moment het risico op slecht weer (regen) in de periode dat ik wil gaan te hoog. Daarom ben ik op het idee gekomen om naar Griekenland te kijken, specifiek naar de eilanden.

Griekenland heeft veel eilanden, maar de cyclades eilanden zijn denk ik wel de bekendste. Ik kon eigenlijk niet heel veel ervaringen terugvinden omtrent welke eilanden het mooiste zijn om in 2/3 weken te bezoeken, behalve de standaard cyclades eilanden. Mijn plan is daarom ook om naar die eilanden te gaan in de volgende volgorde:

- Athene (aankomst)
- Mykonos
- Paros
- Naxos
- Santorini (vertrek)

Voor degene met ervaring of kennis :)

1. Zijn deze eilanden aan te raden? Of zouden jullie voor andere eilanden kiezen?
2. Hoeveel dagen zouden jullie per locatie aan raden? Ik dacht zelf aan 3/4 dagen per locatie.
3. In welke steden/dorpen kun je het beste een verblijf boeken?
4. Is het reizen met koffers tussen deze locaties te doen? Of totaal onpraktisch?
5. Hoe reis je het beste van je accommodatie naar de ferry, en van daaruit weer naar je volgende accommodatie?

Alle bruikbare tips zijn welkom :)

*Ik ga overigens met mijn vriendin. De bedoeling is om wat van het eiland te zien, zeker niet om alleen maar op het strand of in een centrum rond te hangen

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wil je vluchtelingen kijken? Daar hebben ze er nog al veel van, ook op de eilanden. Ik zou daar niet heen gaan, ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53
RaZ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:40:
Wil je vluchtelingen kijken? Daar hebben ze er nog al veel van, ook op de eilanden. Ik zou daar niet heen gaan, ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben.
De eilanden die OP noemt, liggen allemaal een aardig eind van de Turkse kust. Dus met de vluchtelingen zou het daar wel meevallen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ben hier een jaar of 10 geleden geweest. Athene is leuk, veel te zien, regel ergens een Nederlandstalige gids en je kan je tijd daar leuk besteden. Paros vond ik persoonlijk wat minder, ik heb vooral de haven en wat straatjes daar omheen gezien, maar dat was allemaal niet echt indrukwekkend vond ik persoonlijk.

Overigens.. Strider.. Roel van NWD?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 13:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Heb 4 jaar geleden een rondtocht gedaan door een deel van Griekenland. Wij hebben toen het volgende gedaan:

- 2 nachten Athene (pas op zakkenrollers)
- 1 nacht Delphi
- 1 nacht Patras
- 6 nachten Koroni
- 4 nachten Sparta (bergdorpje verderop)
- 1 nacht Nafplion
- 5 nachten Amoni
- 1 nacht vlak onder Athene

Was een top tijd, prachtig land en vriendelijke mensen. Veel oudheid kunnen zien, de kinderen zeiden iedere keer: "Gaan we nu alweer oude meuk bekijken?" :D

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage