Verwijderd

Topicstarter
heb onlangs enkele dmx-testers gezien die je op een palm kan klikken.
ik had tot een paar weken terug een artistic license microscope III, maar die is gestolen.

nu zou ik willen weten of er iemand ervaring met deze dingen heeft, zijn ze een beetje handig??

(leverancier is oa HighEnd!)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ff nieuwsgierig (kan het via Google niet vinden): wat wordt verstaan onder DMX?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

DMX is in mijn optiek een protocol voor het aansturen van lichtapparatuur als scanners en dergelijke, en wordt ook wel DMX512 genoemd...
Dem, waarom komen ze nou met dit soort grappen wanneer je net je lichttafel aan de wilgen hebt gehangen. ;(

Verwijderd

[totaal ot]

Damn, dat moet een stevige wilg geweest zijn :P

[/totaal ot]

Waar wil/moet je het voor gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
het dient om het signaal zelf te testen (werkt die rotlichttafel nu wel of niet normaal) en om de apparaten te testen (je kan er ook mee sturen).

het is dus een probleemoplosser (of -zoeker), maar je kan er ook een volledige lichtshow insteken, je kan er programma's van de wholehog (een van 's werelds beste lichtsturingen) inladen en afspelen.

Verwijderd

heb hem ook al gezien en veel over ghoord...

ziet er wel handig uit

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vergeef mij mijn domheid, maar je kunt die kabels toch zelf makkelijk testen met een multimeter en een spanningsbron?

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:07 schreef sebastius het volgende:
Vergeef mij mijn domheid, maar je kunt die kabels toch zelf makkelijk testen met een multimeter en een spanningsbron?
Voor zover ik DMX begrijp is het een protocol en niet gewoon een kabeltje...
dwz. je kan best met een multimeter een MIDI (is toch een goede vegelijking?) kabeltje doormeten, maar dan weet je nog niet of hij aangesloten ook werkt (of elk apparaat z'n eigen kanaal heeft enzo).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 08:35
kan wel meten of er signaal op et kabeltje staat, maar volgens mij gaat et ook om de frequentie van het signaal...
Ofwel komt et totale signaal goed door, niet dat je lamp de verkeerde kant in draait of zo

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:19
DMX is een protocol met 512 mogelijke adressen.

Voor een scan heb je er al een aantal nodig (gobo, kleur, x-richting, y-richting enz.) voor een PAR is één genoeg.

Wil je nu kijken of je signaal goed doorkomt dan moet je dus die trein van 1-en en 0-en decoderen en daar is zo'n palm testertje denk ik voor (ook al had ik er nog nooit van gehoord).
Op maandag 20 augustus 2001 10:26 schreef pven het volgende:
Ff nieuwsgierig (kan het via Google niet vinden): wat wordt verstaan onder DMX?
Via Google gevonden: kijk hier.

There is no place like 127.0.0.1

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 09:16 schreef marcus22 het volgende:
Via Google gevonden: kijk hier.
Dan heb je beter termen gebruikt dan ik heb gedaan. Thx! (is een zeer goede site!! :) )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1