Tweakers .actie is verkapte .reclame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

Topicstarter
plan: TransIP introduceert PerformanceVPS met dedicated vcpu’s en NVMe-netwer...

Zojuist kwam ik een advertorial artikel tegen die gemarkeerd is als actie artikel. ik neem aan dat dit een foutje is, aangezien dit natuurlijk gewoon pure misleiding is.

Het betreft 1 groot gesponsorde reclame blok voor een 1 of andere dienst/product van TransIP. Het gegeven dat het een reclame blok betreft wordt onderaan het artikel heel summier aangegeven door de toevoeging dat het een gesponsorde tekst is.

In elk geval zou het beter zijn om het .actie label te veranderen naar .advertorial of .reclame. Zodat gebruikers niet misleid worden en het duidelijk voor iedereen is dat het om reclame gaat.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

een actie op Tweakers is toch (bijna) altijd reclame?

Zo is het bij mij altijd over gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoetje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2023
@aex351 dankjewel voor je reactie en ik snap je punt. We hebben dit artikel als .actie gepubliceerd, omdat je deel kan nemen aan het testpanel en als bedankje hiervoor een Bol.com-cadeaubon ter waarde van 100 euro en de vps tot 1 januari 2022 kosteloos mag gebruiken. We gaan hier intern nog een keer kritisch naar kijken en het artikel aanpassen naar een .adv.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoetje op 27-07-2021 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik schop dit topic nog even over de schutting. :)

Lieve Adjes => Acties & Evenementen

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:35:
een actie op Tweakers is toch (bijna) altijd reclame?

Zo is het bij mij altijd over gekomen.
Ja, deels, ligt eraan. Ik snap best dat bedrijven hun producten willen promoten. Maar dit kan ook op een onafhankelijke manier.

Tweakers had ook kunnen zeggen. 'Oké TransIP, jullie willen je nieuwe VPS promoten'. 'Geef ons 10 VPS'en om te verloten en wij gaan zelf onze bevindingen over de VPS schrijven' en wij bepalen zelf wat we ermee doen. Dan zou TransIP eventueel nog kunnen betalen om het voorrang binnen Tweakers te geven qua planning. Maar dan alsnog wordt er dan geen garantie gegeven op een bepaalde prestatie.

In zo'n geval zou ik de .actie label nog wel begrijpen. Alleen in de huidige geval is dit gewoon 1 groot reclame blok. Eigenlijk gaat dit geheel tegen wat Tweakers was in 'wij stellen technologie op de proef'. Wat Tweakers nu doet is zijn gebruikers op de proef stellen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

hellknight

Medieval Nerd

Er staat heel groot "Advertorial" boven het artikel, en onderaan staat duidelijk uitgelegd dat dit actie van Tweakers Partners is - de commerciële afdeling, dus.
Jou voorstel om betaling aan te nemen van TransIP om het voorrang te geven zou m.i. een zeer slecht idee zijn - de redactie moet zelfs de schijn van partijdigheid / commerciële beïnvloeding vermijden, en een dergelijke constructie zou dit in gevaar brengen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

hellknight schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:19:
Er staat heel groot "Advertorial" boven het artikel, en onderaan staat duidelijk uitgelegd dat dit actie van Tweakers Partners is - de commerciële afdeling, dus.
Jou voorstel om betaling aan te nemen van TransIP om het voorrang te geven zou m.i. een zeer slecht idee zijn - de redactie moet zelfs de schijn van partijdigheid / commerciële beïnvloeding vermijden, en een dergelijke constructie zou dit in gevaar brengen
Advertorial = dus geen binding met de redactie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

hellknight

Medieval Nerd

@PcDealer
Ik weet dat redactie buiten Advertorials staat -dat is nu juist waarom ik het voorstel van @aex351 zo gevaarlijk vind
aex351 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:59:
Dan zou TransIP eventueel nog kunnen betalen om het voorrang binnen Tweakers te geven qua planning. Maar dan alsnog wordt er dan geen garantie gegeven op een bepaalde prestatie.
op die manier zouden bepaalde redactionele keuzes (voorrang in planning qua wanneer waar over te schrijven) direct gekoppeld worden aan acties van Tweakers Partners.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

hellknight schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:47:
@PcDealer
Ik weet dat redactie buiten Advertorials staat -dat is nu juist waarom ik het voorstel van @aex351 zo gevaarlijk vind

[...]

op die manier zouden bepaalde redactionele keuzes (voorrang in planning qua wanneer waar over te schrijven) direct gekoppeld worden aan acties van Tweakers Partners.
Wie wat schrijft staat hier los van elkaar. De redactie doet nieuwsartikelen en reviews. In dit geval betreft het Tweakers Partners voor een advertorial. Compleet losstaande zaken. Wel of geen voorrang.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1