Toon posts:

Speaker op Amp, kan dat kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vanmiddag Tannoy's Reveal gekocht. Leuke monitor speakers die magnetisch afgeschermd zijn. Dus ik kan ze naast de monitor zetten. Alleen staat daar mijn Amp naast. Kan het kwaad dat ik de speaker op de Amp zet ivm straling/trillingen iod?

Alvast bedankt. Ik ga weer verder herrie maken. :)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Nee, maar hou die amp uit de buurt van je monitor !

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Kan geen kwaad.
Alleen moet je oppassen met subwoofers deze kunnen je HD letterlijk kapot trillen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:11 schreef violator_ het volgende:
Nee, maar hou die amp uit de buurt van je monitor !
Waarom? De amp staat er nu precies 10 cm vanaf.
Wat kan er fout gaan, met zowel de monitor als de amp?

Tell me please. :)

• violator_
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:12 schreef Paashaas het volgende:
Kan geen kwaad.
Alleen moet je oppassen met subwoofers deze kunnen je HD letterlijk kapot trillen.
We hebben het niet over de pc. In de kwestie zijn een (a) stel magnetisch afgeschermde speakers , (b) een versterker en een (c) monitor.
a mag overal staan waat je wil maar hou b weg van c ...
k ?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• violator_
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:14 schreef Prankster het volgende:

[..]

Waarom? De amp staat er nu precies 10 cm vanaf.
Wat kan er fout gaan, met zowel de monitor als de amp?

Tell me please. :)
De trafo en bruggen (in)van je amp hebben een vrij zwaar electrich veld ... ik werk op een monitor helpdesk en heb regelmatig klanten die na anderhalf jaar hun monitor naar de fuck hebben omdat ze em op of naast een amp (of speakers ook vaak) hebben staan.
Problemen die je krijgt : Zijkant/onderkant van je scherm begint langzaam steeds erger te trillen en er treedt na een tijdje onherstelbare verkleuring op.
Als hij plat ligt en 10 CM of meer naast je scherm kan t wel goed gaan overigens. Maar direct ertegenaan of nog erger : onder de monitor kan je amp een zooi schade aan je monitor veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de heldere uitleg jongens. Ik zal 'm ietswat verschuiven en verder gaan met herrie produceren. :9

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Ook moet je oppassen dat je rooster voor warmte afgeven niet aftgedekt is door die speakers.

en voor degene die over subwoofers en kapoette hd's begon : Dit zijn kleine monitortjes waar we het over hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1