Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Hammer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik zoek een tablet waarbij ik lekker op de bank mijn favouriete mmorpg kan spelen: Runescape, het spel wat ik bedoel heeft 1 specefieke client die erg leuk is: Runelite, deze client is erg sterk met zijn plug ins maar vraagt veel cpu kracht. Runescape is natuurlijk grafisch erg low resolutie maar deze client kan alles toch wat smoother maken. Runescape kan ook normaal op android worden gespeeld zoals mobiel. Maar ik zoek echt een tablet waarbij ik dus Runescape kan spelen via de Runelite client. Dus de mobiel kan het spel zeer zeker goed aan op een gemiddeld mobieltje. Ik wil tot 800 euro gaan voor een tablet. Ik wil geen muis keyboard erbij halen om het beter te maken. Heb 2 pcs gaat me er echt om lekker op de bank te liggen chillen en meer in de woonkamer te zitten.

Runelite client kan niet op android worden gespeeld. Dus het moet al een
windows tablet hoogst waarschijnlijk.

Ik had al gekeken in de osrs reddit en er was 1 met een Microsoft Surface Pro, echter dat is een tablet
die bedoeld is met een keyboard en muis functie dus zoiets zoek ik niet.

Iemand een idee wat misschien het beste is qua geld en opties?
Dit is net een te specefieke vraag die ik niet kan filteren op een website die tablets aanbied.

Als iemand ervaring hierin heeft. Alles tips zijn welkom!

Beste antwoord (via E.Hammer op 28-07-2021 13:29)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

Croga

The Unreasonable Man

E.Hammer schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 02:15:

Ik had al gekeken in de osrs reddit en er was 1 met een Microsoft Surface Pro, echter dat is een tablet
Die combinatie maakt je eisen in de praktijk onmogelijk.

Windows is, als OS, niet geschikt om volledig zonder kb/muis te gebruiken. Het onscreen toetsenbord is niet goed genoeg en je kunt niet alle commandos gebruiken.
Daarmee vraag ik me ook serieus af of de Runelite client volledig zonder kb/muis zal kunnen. Aangezien het een Windows applicatie is verwacht ik ook hier van niet. En dat maakt de remote-play optie die @Oon voorstelt dus ook praktisch onmogelijk.

Dan is de vraag welk niveau van draagbaarheid wenselijk is. Runelite maakt gebruik van de GPU dus een redelijke GPU is een voordeel. Dan zit je in feite met de keus
- Een wat oudere Surface Pro. Lichtgewicht maar met oudere hardware en zonder upgrade mogelijkheden
- Een moderne convertible. Bijvoorbeeld de pricewatch: HP Pavilion x360 14-dy0311nd met moderne hardware (inclusief IrisXE graphics) maar een zwaarder apparaat

Persoonlijk ben ik voor die laatste gegaan. Niet voor Runelite, wel voor Civ6. Civ6 is voor 95% zonder kb/muis te spelen dus ik kan in tablet-modus spelen en voor die paar keer dat het mis gaat even het toetsenbord omklappen. Voor een Surface zou dat ook gelden maar ik vond het lichtere gewicht de extra kosten niet waard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-04 23:32
Volgens mij kun je hier wel mee uit de voeten toch?
https://tweakers.net/tabl...BdlpijZBWtZGloaKIUW1tbCwA

Zoek de specs op van Runescape en kijk welke tablet voldoet. De surface pro heeft wel een toetsenbord, maar is volgens mij gewoon los te koppelen.

Zet er eens een paar op een rij die volgens jou zouden moeten voldoen, dan kan men je ook wat gerichter informatie geven. Eigen inzet wordt wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn geen Windows tablets waar dat niet het geval is. Microsoft's eigen Surface lijn is echt niet verkeerd, en heeft precies hetzelfde OS als alle andere Windows tablets. Je hebt gewoon een schermtoetsenbord als je dat wil, en de Surface Pen die je er bij kan kopen zorgt voor wat meer controle over waar je klikt zodat je niet per ongeluk yews gaat cutten in plaats van magics.

Waarom niet een (goedkope) Android tablet en dan met Parsec of Steam's in-home streaming met je PC verbinden? Dan heb je meteen al je settings enzo beschikbaar op de bank zonder extra moeite.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

Croga

The Unreasonable Man

Die combinatie maakt je eisen in de praktijk onmogelijk.

Windows is, als OS, niet geschikt om volledig zonder kb/muis te gebruiken. Het onscreen toetsenbord is niet goed genoeg en je kunt niet alle commandos gebruiken.
Daarmee vraag ik me ook serieus af of de Runelite client volledig zonder kb/muis zal kunnen. Aangezien het een Windows applicatie is verwacht ik ook hier van niet. En dat maakt de remote-play optie die @Oon voorstelt dus ook praktisch onmogelijk.

Dan is de vraag welk niveau van draagbaarheid wenselijk is. Runelite maakt gebruik van de GPU dus een redelijke GPU is een voordeel. Dan zit je in feite met de keus
- Een wat oudere Surface Pro. Lichtgewicht maar met oudere hardware en zonder upgrade mogelijkheden
- Een moderne convertible. Bijvoorbeeld de pricewatch: HP Pavilion x360 14-dy0311nd met moderne hardware (inclusief IrisXE graphics) maar een zwaarder apparaat

Persoonlijk ben ik voor die laatste gegaan. Niet voor Runelite, wel voor Civ6. Civ6 is voor 95% zonder kb/muis te spelen dus ik kan in tablet-modus spelen en voor die paar keer dat het mis gaat even het toetsenbord omklappen. Voor een Surface zou dat ook gelden maar ik vond het lichtere gewicht de extra kosten niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 20:23
Ik kan je in ieder geval alvast verzekeren dat RuneLite op een Surface met touch controls niet goed genoeg werkt. Voor veel activiteiten gaat het wel, maar in veel gevallen is je click niet accuraat in de client.

De officiele response van Jagex is dat het spel niet gemaakt is om op Windows touch controls gespeeld te worden, en dat ze daarom niet kunnen garanderen dat het fatsoenlijk werkt. Dit was met de officiele client, maar ook met RuneLite.

Bovendien is de Surface ook maar een matige keuze voor iets wat grafisch is. Hij wordt warm en de batterij is snel leeg (zelfs met zoiets als RuneLite).