Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 14:04
Het lukt mij niet om de Nest Mini toe te voegen. Ik heb als ‘hoofdspeaker een ’ Harman Citation One'. Ik heb al verschillende keren het rijtje hieronder doorlopen, maar bij het laatste stapje krijg ik de melding ‘Kan niet communiceren met je Nest Mini’.

Hier de stappen die ik gevolgd heb:
1. Via plus-teken linksboven gestart
2. Apparaat instellen
3. Gekozen voor ‘Nieuw apparaat’
4. ‘Huis’ geselecteerd (in mijn situatie) en geklikt op ‘Volgende’
5. De Nest Mini wordt gevonden en geklikt op ‘Ja’ (lijkt dus goed)
6. Er wordt een verbinding genaakt, ik hoor het bliebje, klik op ‘Ja, is goed’ (blauwe lampjes branden op de Nest Mini)
7. Ik heb een nieuwe ruimte aangemaakt ‘Hobbykamer’ en klijk op ‘Vogende’
8. Mijn router (Fritz!Box) geselecteerd en geklikt op ‘Volgende’
9. Vinkje bij wachtwoord onthouden en dan weer geklikt op ‘volgende’

En dan komt de vervelende melding ‘Kan niet communiceren met je Nest Mini’. Kan dan op OK klikken, maar er gebeurt verder niks. Maar wat doe ik fout??

Ik las ergens dat er op de achterkant een mini-knopje zou zitten om te resetten, maar niet op mijn speaker
Voor alle duidelijkheid: alle andere WiFi apparaten, mobiel, iPad, laptop. Hue-lampen werken perfect!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen….

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Toevallig vandaag een Mini aan een ander wifi gehangen. Via een reset, want netwerk vergeten werkt gewoon niet. Reset was hier de Mini microfoon uitschakelen (knopje aan de zijkant) en dan midden bovenop aanraken tot hij reset. Dus op de 4 stipjes, die dan oranje gaan branden en je krijgt een waarschuwing dat reset er aan komt.

Maar voor je gaat resetten, Zit je telefoon op hetzelfde wifi netwerk? En geen mobiele data aan? (Dat zou natuurlijk niks mogen doen, maar gezien de problemen met meerder Google 'smart' devices vertrouw ik ze daarin niet.)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 14:04
Oh, ik had gisteren al gereageerd, maar kennelijk heb ik iets verkeerd gedaan. Sorry.
In de herkansing dan maar…

Bedankt voor je reactie en uitleg…

Ik heb een reset uitgevoerd door midden op de Mini te drukken en ingedrukt te houden (Tenminste dat denk ik). Ik hoor dan een leuk melodietje en er wordt vervolgens in drie talen gezegd dat ik de app moet installeren, maar die was al geinstalleerd. Zoals gezegd functioneert de assistent op de Harman Citation prima; gordijnen open, lampen aan, vragen stellen, allemaal prima, maar die Nest Mini krijg ik dus niet aan de praat. Op het einde van het inmiddels 6 keer doorgelopen rijtje toch weer de melding ‘Kan niet communiceren met je Nest Mini’.

Wat gaat er mis…