Aankoop router en switches

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe router en 2 switches. De router mag zonder wifi zijn want ik ga losse access points plaatsen per verdieping. Switches moeten niets speciaal zijn, gewoon degelijk en snel.

Wat is je budget?
ongeveer 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen speciale voorkeuren voor een merk. Als access points gaan het vermoedelijk 2x Ubiquiti lite worden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gewoon thuisinstallatie waarbij een servertje draait die dienst doet als NAS en Plex server. Verder een 3 tal pc's, 4 tablets en 4 phones die erop hangen. Ook nog wel wat home automation spullen die op wifi en zigbee hangen.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:17
Dus je hebt 4 vaste verbindingen nodig en een goede wifi dekking door huis? Welke kwaliteit kabels heb je liggen - Cat 5e/Cat6/Cat6a/... ?
Dan zou afhankelijk van je kabels een 4 poorts router met een mesh een goede oplossing zijn. Met dit budget zit je nog op 1 Gbps apparaten - ik ben als router wel te spreken over de MikroTik Routerboard RB750Gr3 - hEX, en als mesh TP-Link Deco M5 (2-pack). Als je nog wat meer switches wenst zijn de TP-Link LS1005G onverslaanbaar, regelmatig heeft de Action ze voor een tientje.

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Ja sorry ik vergeet natuurlijk nog een 3 tal tv's, telenet tv box en een ps 4 die bedraad aan het netwerk hangen. Vandaar de switches :)
De kabels zullen nog wel cat5e zijn want deze liggen inmiddels toch al een 15 jaar ongeveer.
Er zijn wel kabels voorzien voor de access points dus moet nier perse een mesh systeem zijn vandaar dat ik dacht aan de Uiquiti access points.
De switches van tp-link zijn dus wel in orde want deze had ik ook al gezien.
Bij dit budget horen de access points nog niet voor alle duidelijkheid
De tp-link switch waarvan sprake heeft geen Qos maar is dit belangrijk in een gewone thuisomgeving?

[ Voor 8% gewijzigd door Vow op 27-07-2021 12:43 ]