Xbox, LG TV, Sony Dolby Atmos. Gamemodus.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn vraag
...
.
Ben onlangs overgestapt naar Dolby Atmos receiver. De Atmos werkt prima en klinkt fantastisch. Helaas springt de tv niet meer automatisch naar de gamemodus.

Ik gebruik de setup om zowel films te kijken als games te spelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Tv: LG 55 um7450pla
Receiver: Sony str-dh790
Xbox one X

Zit via HDMI 2.1 kabels tussen e ARC van de tv naar de versterker naar de Xbox.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Tv rechtstreeks op Xbox, game modus en hdr modes wordt geactiveerd. Geen versterker/Atmos.

Xbox aan de tv, Receiver e ARC aan de tv e ARC, geen Atmos wel game modus/hdr

Xbox aan de versterker en tv aan de versterker, wel Atmos en hdr. Geen game modus.

Hopelijk hebben jullie een idee om de instant Game modus en Atmos te gebruiken.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 11:09

FeaR

In GoT we trust

Komt dit niet doordat de TV niet meer ziet welk device er aan wordt gezet doordat de receiver er tussen zit? Ik had dit voorheen ook, zelfs al zette ik de ingang/settings in de receiver op "GAME" dan nog herkende de TV niet dat er een console in werd geschakeld. Ik vond het een kleine moeite om de TV dan handmatig op die input/modus te zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik weet niet hoe het in de instellingen zit in je xbox, maar volgens mij moet je in je LG iets aangezetten en in mijn ps5 ook. Het kan ook aan je versterker liggen die het signaal dan blokt.

Zeker als je snelle response wilt hebben is naar mijn idee de beste optie: XBox--> TV --> Versterker.
Als je geen Atmos op je versterker krijgt, dat kan dan kloppen, je moet heel wat instellingen aanpassen op je LG voor Atmos. Kijk bij geluid op je LG of je pass-through kan aanzetten.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 11:09

FeaR

In GoT we trust

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:05:
Zeker als je snelle response wilt hebben is naar mijn idee de beste optie: XBox--> TV --> Versterker.
Dat zal meer gevoel zijn. Als je de receiver niet laat scalen (immers niet nodig, de Xbox kan 4K uitsturen en de TV zal anders scalen) en alleen de audio van de stream laat pakken dan is de delay niet merkbaar.
Als je geen Atmos op je versterker krijgt, dat kan dan kloppen, je moet heel wat instellingen aanpassen op je LG voor Atmos. Kijk bij geluid op je LG of je pass-through kan aanzetten.
TV van TS heeft alleen HDMI ARC en geen eARC. Maximale wat je via die weg krijgt is ATMOS als meta data in een gewon Dolby Digital track, oftewel Dolby Digital Plus. Dat is meer iets voor streamings diensten, van/voor consoles ken ik die standaard niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.