Iemand een NEFF T58TL6EN2 inductiekookplaat in gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 5.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Ik heb eindelijk mijn keuken apparatuur uitgezocht. Maar door de test van de consumentenbond ga ik dus enorm twijfelen

De Neff plaat zoals in titel hebben we op het oog (mede door lange levertijd op de Bora kwamen we op Neff EN ik heb in het inspiratiehuis met die plaat kunnen spelen en daar leek hij verder wel goed)

Maar de test laat wel zien dat die Neff plaat er niet zo best uitkomt

Andere optie is

Bora Xpure (afzuiging naar buiten)

Andere merken heeft onze keukenzaak niet.

Hoe serieus moet ik die test nemen en wie heeft er een plaat als die neff in gebruik en wil zijn/haar ervaringen delen

Test resultaat NEFF

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n9VprQ5.png

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 23:46
Ik heb geen ervaring ermee, maar Neff producten zijn een variatie op Siemens en komen uit dezelfde fabriek net als bosch. Dit is een model uit 2008 kwam ik tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
uit 2008 ? Ik kan me niet voorstellen dat deze plaat uit 2008 komt..
https://www.neff-home.com...uctiekookplaten/T58TL6EN2 heb ik het over

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:34
Ik heb een tijdje terug me uitgebreid georiënteerd op inductieplaten. Een van de door de consumentenbond genoemde nadelen is "al snel krap op de plaat met 4 grote pannen". Dat zeggen ze niet voor niks!

Die flexzones zijn volgens mij enorm onhandig. Je kan hem gebruiken als een grote kookzone van 240x400 of twee zones van 200x200. In de praktijk gebruik je die flex-functionaliteit natuurlijk nooit. Hoeveel rechthoekige pannen met een maat 240x400 heb je?
99.9% van de tijd gebruik je hem gesplitst in twee zones van 200x200. Maar die zones zitten direct naast elkaar, zonder ruimte ertussen. Daar kun je dus niet fatsoenlijk twee pannen op kwijt tenzij ze beiden een kleinere diameter dan 20cm hebben.

Een kookplaat met gewoon vier losse pitten is in het dagelijks gebruik veel handiger, want dan heb je tenminste nog wat tussenruimte tussen de pitten en kan je dus grotere pannen kwijt. Teken als je nog twijfelt de kookplaat die je op het oog hebt eens uit op een groot stuk papier en kijk hoe het (niet) past met je huidige pannen.

Nog een tip: qua bediening ben ik een groot fan van een losse slider per kookzone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utre41ZcQ5IwcIs3dqO9vZ3dlLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3IHbdV0gpXefAXkmtKV99fxA.png?f=fotoalbum_large
Dit is wat mij betreft ideaal. Als je de kookzone linksboven op 8 wil zetten, druk je gewoon op de corresponderende 8 en is het geregeld. Met veel andere systemen moet je eerst op een aparte knop drukken om de zone te selecteren, en dan met weer een andere knop het vermogen inregelen. Soms is dat dan ook nog plus/min zodat je 8 keer moet drukken om op 8 te komen. Dat werkt in de praktijk gewoon niet zo prettig als je snel de instelling moet veranderen omdat er anders iets aankookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:32
Je kan dan anders naar nef inspiratiehuis. Daar kan je alles uitproberen en vergelijken. In het inspiratiehuis zijn ook bosch siemens en gagenau ondergebracht.

[ Voor 28% gewijzigd door Monkeydancer op 27-07-2021 00:08 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Monkeydancer schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:07:
Je kan dan anders naar nef inspiratiehuis. Daar kan je alles uitproberen en vergelijken. In het inspiratiehuis zijn ook bosch siemens en gagenau ondergebracht.
Daar ben ik geweest en daar leek hij het op zich prima te doen, maar ja.. dat is natuurlijk niet zoals je hem thuis gebruikt.

Ik kook vaak met meerdere pannen tegelijk en als hij dit niet aankan dan heb ik er niets aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Tom-Z schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:59:
Ik heb een tijdje terug me uitgebreid georiënteerd op inductieplaten. Een van de door de consumentenbond genoemde nadelen is "al snel krap op de plaat met 4 grote pannen". Dat zeggen ze niet voor niks!
Dank je wel voor je antwoord. Ik ga nog eens terug naar de winkel.. want ik twijfel en bij twijfel .. niet doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:32
Ik hou zelf graag van wokken. Gebruik nu momenteel een grote gietijzeren wok. Helaas heb ik de keuze niet om voor gas of inductie te kiezen ivm nieuwe bouwnormen nieuwbouw. Zit helaas vast aan inductie. Iets wat niet samengaat met mijn wok. Soms hou ik er van om lekker te flamberen en de wok te schudden. Zal vast wel verleden tijd zijn met inductie, aangezien ik toch vrees dat ik het glas zal breken.

Ik heb al een lange tijd georiënteerd. Ik ga toch voor de bora i.v.m goede afzuiging en geluidsproductie. Wat betreft inductiekoken zelf zit het wel snor.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Monkeydancer schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:26:
[...]

Ik hou zelf graag van wokken. Gebruik nu momenteel een grote gietijzeren wok. Helaas heb ik de keuze niet om voor gas of inductie te kiezen ivm nieuwe bouwnormen nieuwbouw. Zit helaas vast aan inductie. Iets wat niet samengaat met mijn wok. Soms hou ik er van om lekker te flamberen en de wok te schudden. Zal vast wel verleden tijd zijn met inductie, aangezien ik toch vrees dat ik het glas zal breken.

Ik heb al een lange tijd georiënteerd. Ik ga toch voor de bora i.v.m goede afzuiging en geluidsproductie. Wat betreft inductiekoken zelf zit het wel snor.
En toch is het best een lastige keuze... je kan nergens echt de platen uittesten met koken. Demo standen zijn leuk maar nietszeggend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wij hebben ongeveer deze NEFF, ook een inductie met afzuiging uit 2018.
Wat wil je weten?
Even opgezocht, wij hebben deze:
https://www.neff-home.com/nl/productoverzicht/T58TS6BN0

[ Voor 33% gewijzigd door Driek op 27-07-2021 08:05 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56

servies

Veni Vidi Servici

Dit de "opvolger" van de kookplaat van @Driek en uit 2020 of 2021...
@Tom-Z Het is maar wat je voorkeur is, mijn voorkeur gaat uit naar het systeem van Neff, is veel cleaner (drukken en draaien) en neemt veel minder ruimte in beslag met die draaiknop die je ook weg kunt halen...
Tja krap... wij hebben zelf een Neff inductieplaat met 5 zones. 3 gewone en 1 zo'n "dubbele" flexzone en dan komen zelfs nog wel eens ruimte tekort...
Dat glas van die plaat breekt niet zo snel en je heb speciale wokken die op inductie kunnen... Flamberen wordt natuurlijk wat anders want daar heb je open vuur voor nodig...
"Heeft wat moeite met leveren genoeg vermogen als alle kookzones flink aanstaan"
Ahum... mijn vermoeden is dat ze het spul gewoon niet goed hebben aangesloten... Ja, de 'P' stand is waarschijnlijk niet te gebruiken als er meerdere zones in 1 groep aanstaan... Maar dat is een stand die je eigenlijk alleen maar gebruikt om water nog sneller aan de kook te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
[...]

Ik hou zelf graag van wokken. Gebruik nu momenteel een grote gietijzeren wok. Helaas heb ik de keuze niet om voor gas of inductie te kiezen ivm nieuwe bouwnormen nieuwbouw. Zit helaas vast aan inductie. Iets wat niet samengaat met mijn wok.
Er zijn speciale inductiewokbranders die een bolvormige inkeping in het glas hebben zodat je gewoon een ronde wok kan gebruiken. Maar ik heb gewoon een losse wokbrander en gasfles in mijn tuin staan.
En een échte wok is natuurlijk van staal ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
wij hebben ook de T58TL6EN2. Mijn advies: Niet aan beginnen en wel om de volgende redenen:
- de flexzone is dikke onzin. niemand schuift met pannen tijdens het koken.
- de breedte van de kookzone is 24 cm, echter is maar 17 cm actief. dat betekent dat pannenkoeken in het midden bruin en aan de zijkant lafjes gestold zijn. Hier is melding van gemaakt bij de servicedienst
- die puck is dramatisch. Eerst de vinger op een hoek houden, daarna draaien. Zodra de magnetische puck iets uit het midden geschoven wordt, komt de schoonmaak stand er op. dat betekent dat je 30 seconden het apparaat niet kunt bedienen. Omdat het selecteren met de puck niet altijd even goed werkt druk ik wat harder op de schijf waardoor deze verschuift: 30 seconden schoonmaakmodus. Om gek van te worden.
- zodra er een grote pan op één kookzone geplaatst wordt, is er bijna geen plek voor een tweede pan op die zone.
- wifi op het apparaat hahahahahahahHAHAHAHAHA. Dan kan ik op mijn telefoon een gerecht selecteren, en dan wordt de kookzone aangestuurd op temperatuur en tijdsduur. Met alle hierboven beschreven problemen is wifi dus het laatste waar ik op zit te wachten.

Werkt er wel iets? Ja hoor, de afzuiging doet het goed. Niet overdreven veel kabaal, ook niet in stand max.

Achteraf gezien had ik een ander apparaat gekocht. Het heeft mijn plezier in koken gedecimeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 27-07-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 21:23
[...]

Soms hou ik er van om lekker te flamberen en de wok te schudden. Zal vast wel verleden tijd zijn met inductie, aangezien ik toch vrees dat ik het glas zal breken.
Glas is sterker dan je denkt dat breekt niet zomaar. Het is wel makkelijker schoonmaken, gewoon een glaskrabber er op en klaar. Flamberen zonder vuur is idd wel verledentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56

servies

Veni Vidi Servici

107mb schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:45:
wij hebben ook de T58TL6EN2. Mijn advies: Niet aan beginnen en wel om de volgende redenen:
- de flexzone is dikke onzin. niemand schuift met pannen tijdens het koken.
- de breedte van de kookzone is 24 cm, echter is maar 17 cm actief. dat betekent dat pannenkoeken in het midden bruin en aan de zijkant lafjes gestold zijn. Hier is melding van gemaakt bij de servicedienst
Hmmm, bij onze plaat lijkt dit niet zo te zijn en is gewoon de hele breedte actief...
Daarnaast zou ik eens naar je pannen kijken... Bij ons wordt bij de meeste pannen de hele pan heet als ik 'm op een te kleine zone zet... Het duurt alleen iets langer...
- die puck is dramatisch. Eerst de vinger op een hoek houden, daarna draaien. Zodra de magnetische puck iets uit het midden geschoven wordt, komt de schoonmaak stand er op. dat betekent dat je 30 seconden het apparaat niet kunt bedienen. Omdat het selecteren met de puck niet altijd even goed werkt druk ik wat harder op de schijf waardoor deze verschuift: 30 seconden schoonmaakmodus. Om gek van te worden.
Dan is dat blijkbaar aangepast. want bij ons is puck erop: direct weer in de normale modus. Daarnaast is het me nog nooit overkomen dat ik de puck verschuif tijdens het selecteren...
- zodra er een grote pan op één kookzone geplaatst wordt, is er bijna geen plek voor een tweede pan op die zone.
En daar ben ik het wel mee eens... Met 1 grote pan is de flexzone bijna altijd een enkele zone...
Achteraf gezien had ik een ander apparaat gekocht. Het heeft mijn plezier in koken gedecimeerd.
Bij ons niet anders meer, maar goed smaken etc verschillen en dat is maar goed ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbcyqT4QDF5Xnv0qV82iZ7wyiLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qo3qVdsdR0DqtgXmUspwfXs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MDVDW08VRJeYfX1RofHyccul3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CodhngD9ZJRcNygBK1sV9K4Z.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo bak ik dus. Servicedienst komt binnenkort langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ruimte op de plaat is sowieso krap op een 4 pits plaat, achteraf had ik liever een bredere plaat gehad. Flexzones zou ik niet nemen, gebruik je nooit.

Verder is de bediening heel belangrijk, daar heb ik mijn plaat op uitgezocht, je wil onafhankelijk te bedienen pitten, dus niet eerst pit moeten selecteren en dan de sterkte. Ga voor 4 sliders of 4 x -/+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:11
[...]

Even terugzetten op de plaat tussen het schudden door, werkt prima. Inductie is zeer heet als je 'm op de maximale temperatuur zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 22:40
Wij hebben ook een NEFF, maar zonder afzuiging (dus daar kan ik geen ervaring over delen).
Wel over de TwistPad Fire:
- Een keer gevallen, glas kapot. Nieuwe kostte zo'n 80 euro.
- Het blijft stoeien met de schijf. Als ik de kookplaat aanzet en ik verschuif de twistpad, dan gaat ie in beveiligingsstand, telt af vanaf (ik meen) 30 seconden. Wij zetten de plaat dan weer uit en aan. Kan aan ons liggen, maar begrijpen ik doe ik dit niet.
- De juiste pit kiezen wordt vervelender als er een korreltje onder de twistpad ligt. Meerdere keren drukken e.d. Soort van frustratie.
- Omdat er dus vuil onder kan komen tijdens het bereiden, hebben wij krassen op de plaat daaronder gekregen. Beetje grofzeezout in de pan, en dan met meerdere fases in de bereiding en schuiven zorgen er voor dat het zeezout bijv onder de schijf kan komen. En om nu bij iedere handeling een doekje eronder te doen (Waardoor de plaat dus weer in een lock terecht komt voor (ik meen) 30 seconden)...

Waar we wel tevreden over zijn:
- Hitte
- ook tijdens alle platen aan
- Zones koppelen

Niet hier door TS genoemd, maar we hebben ook de ovens van de NEFF. Die hide&slide vinden we geweldig. Ik weet niet of je vijf apparaten van NEFF afneemt, want dan krijg je weer die extra 5 jaar garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door mgizmo op 27-07-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou geen plaat nemen met zo’n afzuiger, want effectief krijg je dan twee kooktoestellen die te klein zijn zoals @107mb beschrijft.

Inductie zal overigens altijd beschadigen door dingen die tussen pan en plaat komen, helaas. Wel fijn koken, geen open vuur en dus veiliger en minder warmte die ontsnapt.

Wij hebben een siemens met pitten, sliders en een flexzone. Flex is vooral handig voor wisselend formaat pannen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
mgizmo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:30:
Ik weet niet of je vijf apparaten van NEFF afneemt, want dan krijg je weer die extra 5 jaar garantie.
De toegevoegde waarde van die extra garantie is twijfelachtig. Als je een kookplaat van €4.500 aanschaft heb je sowieso vanuit de wettelijke garantie al recht op een lange periode probleemloos gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 22:40
Tom-Z schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:40:
[...]

De toegevoegde waarde van die extra garantie is twijfelachtig. Als je een kookplaat van €4.500 aanschaft heb je sowieso vanuit de wettelijke garantie al recht op een lange periode probleemloos gebruik.
Natuurlijk, maar het scheelt een drempeltje. Ongetwijfeld ook weer addertjes onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Driek schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:02:
Wij hebben ongeveer deze NEFF, ook een inductie met afzuiging uit 2018.
Wat wil je weten?
Even opgezocht, wij hebben deze:
https://www.neff-home.com/nl/productoverzicht/T58TS6BN0
Dat is volgens mij voorloper van die ik op oog heb
Hoe bevalt hij in dagelijks gebruik ?
Pendelt hij ?
AFzuiging oke ? (wij gaan buitenafvoer)

[ Voor 6% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 27-07-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ik heb straks oven, koelkast, vaatwasser en plaat van Neff, 4 apparaten is 5 jaar garantie (maar dat is voor mij geen beslisfactor).

Oven is idd hide en slide deur, . Vaatwasser onze siemens maar dan in een Neff jasje (wij hebben nu een fijne siemens die hebben we nu in Neff variant uitgekozen)

Die draaiknop (twist ding) is denk ik een kwestie van wennen. Bij inspiratiehuis ging het best soepel. wel gaven ze aan om er direct een reserve bij te bestellen.. kwijt is kookplaat niet meer te bedienen ;-)

WiFi is voor mij ook niet interessant, het zit er op maar of ik het ga gebruiken ?

Vandaag nog even keukenzaak binnengelopen om mijn twijfel rondom de plaat aan te geven. Keukenzaak geeft aan dat Neff echt wel kwaliteit plaat is en dat BORA ook prima kwaliteit is, beiden geen miskoop aldus hen..

Ik kook meestal met 3/4 pannen max, en aangezien ik een bijzonder uitgebreide oven heb zal ik daar ook meer gebruik van maken dan dan ik nu al doe, voor mij is de plaat dan dus groot genoeg. Rijst en saus en vlees in de oven bijvoorbeeld. De keren dat ik alles in gebruik heb is niet dagelijks.

Vandaag kreeg ik een mooie pannenset van BergHoff voor mijn nieuwe keuken ;) mooie hoge pannen met speciale deksel voor downdraft koken. https://berghoffworldwide...okpottenset-downdraft-gem deze dus (al heb ik er minder voor betaald)

[ Voor 10% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 27-07-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Dat is volgens mij voorloper van die ik op oog heb
Hoe bevalt hij in dagelijks gebruik ?
Pendelt hij ?
AFzuiging oke ? (wij gaan buitenafvoer)
Ons bevalt hij prima, het draaiding went snel overigens.
Wij hebben de afzuiging ook rechtstreeks naar buiten, werkt prima.

De pitten zelf, 4 grote pannen past niet, maar in de praktijk komt dat nooit voor.
Vaak hebben we er maar 2 of 3, en vaak maar 1 grote.

Veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen eigenlijk.

De oven die jij noemt hebben wij ook, de deur die naar binnen klapt werkt ideaal!
We hebben ook wifi bij de oven, gebruiken we nooit.
De app kan berichten sturen dat de over klaar is etc, en vanuit bed 1 keer de over voorverwarmt voor de broodjes. :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:50:
Ik heb straks oven, koelkast, vaatwasser en plaat van Neff, 4 apparaten is 5 jaar garantie (maar dat is voor mij geen beslisfactor).

Oven is idd hide en slide deur, . Vaatwasser onze siemens maar dan in een Neff jasje (wij hebben nu een fijne siemens die hebben we nu in Neff variant uitgekozen)

Die draaiknop (twist ding) is denk ik een kwestie van wennen. Bij inspiratiehuis ging het best soepel. wel gaven ze aan om er direct een reserve bij te bestellen.. kwijt is kookplaat niet meer te bedienen ;-)

WiFi is voor mij ook niet interessant, het zit er op maar of ik het ga gebruiken ?

Vandaag nog even keukenzaak binnengelopen om mijn twijfel rondom de plaat aan te geven. Keukenzaak geeft aan dat Neff echt wel kwaliteit plaat is en dat BORA ook prima kwaliteit is, beiden geen miskoop aldus hen..

Ik kook meestal met 3/4 pannen max, en aangezien ik een bijzonder uitgebreide oven heb zal ik daar ook meer gebruik van maken dan dan ik nu al doe, voor mij is de plaat dan dus groot genoeg. Rijst en saus en vlees in de oven bijvoorbeeld. De keren dat ik alles in gebruik heb is niet dagelijks.

Vandaag kreeg ik een mooie pannenset van BergHoff voor mijn nieuwe keuken ;) mooie hoge pannen met speciale deksel voor downdraft koken. https://berghoffworldwide...okpottenset-downdraft-gem deze dus (al heb ik er minder voor betaald)
Ik heb het idee dat je voorkeur heel sterk uit gaat naar die NEFF plaat. Gewoon doen dan? Het is volgens mij een zeer goede plaat. Het verschil met een Bora ga je alleen maar merken als je die twee echt meerdere keren naast elkaar gebruikt. In de praktijk kan dat niet dus maakt uiteindelijk iedereen de keuze waar die zicht het best bij voelt.

Het argument van garantie vind ik in dit geval wel relevant. Wij hebben 5 apparaten en kiezen voor een Bora PURU. We houden dus 4 apparten over voor de garantie. Als we 4 apparaten hadden gehad, had ik waarschijnlijk de kookplaat ook genomen van dat merk ivm de verlengde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@SquareOne voorkeur is eigenlijk nergens op gebaseerd. Ik heb de neff kunnen testen. En de Bora niet. En dan komt die test van de Consumentenbond .. nu testen zij nog wel eens discutabel. En als je dan twijfelt dan is dit niet handig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:19:
@SquareOne voorkeur is eigenlijk nergens op gebaseerd. Ik heb de neff kunnen testen. En de Bora niet. En dan komt die test van de Consumentenbond .. nu testen zij nog wel eens discutabel. En als je dan twijfelt dan is dit niet handig ;).
Afgelopen weekend een BSH plaat en BORA plaat bekeken in showroom. Niet zozeer gekeken naar afzuiging maar wel naar plek voor pannen op de plaat. De BORA biedt significant meer ruimte voor pannen; je kunt gewoon twee grote pannen achter elkaar zetten, op de BSH plaat past dat écht niet. De vraag is of je in de praktijk vaak kookt met grote pannen, maar voor mij zou dit echt storend zijn. Wij hebben de definitieve keuze gemaakt voor de BORA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 07:16
Er is ook de mogelijkheid om aanvullende garantie (verzekering af te sluiten) om je NEFF garantie te verlengen. Dus mocht je niet vier apparaten hebben voor je vijf jaar garantie kan dat ook nog een optie zijn.

Op de site van Neff staat ergens wel de link.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Deze post is al ietsjes ouder, maar welke inductieplaat voldeed aan al je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

107mb schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:45:
Je bent niet tevreden met de kookplaat die je hebt.
Welke zou je kopen met de kennis van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Erapaz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:39:
Ruimte op de plaat is sowieso krap op een 4 pits plaat, achteraf had ik liever een bredere plaat gehad. Flexzones zou ik niet nemen, gebruik je nooit.

Verder is de bediening heel belangrijk, daar heb ik mijn plaat op uitgezocht, je wil onafhankelijk te bedienen pitten, dus niet eerst pit moeten selecteren en dan de sterkte. Ga voor 4 sliders of 4 x -/+.
Welke plaat zou je genomen hebben als je meer ruimte wil en toch ook die 4 sliders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Rzaan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Deze post is al ietsjes ouder, maar welke inductieplaat voldeed aan al je wensen?
EIT61443B. Gewoon simpel 4 pitten en een heel eenvoudige bediening (4x slider). Op dat specifieke model uitgekomen omdat amazon.de hem destijds heel goedkoop had (foutje?) maar verschillende merken hebben min of meer dezelfde kookplaat (uit dezelfde fabriek, dezelfde interne elektronica, alleen iets ander printje op de glasplaat of misschien iets andere bediening). Bijvoorbeeld IKB64401FB, zelfde plaat, maar dan met AEG logo erop in plaats van Electrolux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
@Rzaan Het is niet de bedoeling om een topic uit de kelder omhoog te trappen hiervoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2022 11:44 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.