Cataloguswaarde verzekering te laag?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een all risk verzekering voor mijn auto, een VW Scirocco R uit 2015. Bij mijn huidige verzekeraar staat de cataloguswaarde op 49.000 euro, bij alle andere verzekeraars en zelfs de RDW geeft 66.000 aan. De auto is geïmporteerd uit Duitsland.

Ik heb deze verzekering nu al 1,5 jaar en nog geen opmerkingen van Interpolis o.i.d. gehad. Mijn vraag is of dit kwaad kan zodra ik een schade wil claimen? Ik krijg hier namelijk niks over gevonden. Wat zijn de gevolgen als Interpolis vind dat de cataloguswaarde te laag is? Is dat mijn verantwoording?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Kun je niet beter Interpolis bellen dan dat wij hier iets gaan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ja dat zou kunnen, maar kan Interpolis de premie dan omhoog doen als ze vinden dat ik te weinig betaal of kan dit niet omdat ik een overeenkomst met hun heb?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
pwillemske schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:51:
Ja dat zou kunnen, maar kan Interpolis de premie dan omhoog doen als ze vinden dat ik te weinig betaal of kan dit niet omdat ik een overeenkomst met hun heb?
Dat mag je zelf kiezen. Als je jouw auto voor een hoger bedrag verzekerd wilt hebben is dat uiteraard niet gratis. Maar het zal per maand wel meevallen verwacht ik.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08
Waarde RDW is gebruikelijk om te gebruiken. Veel verzekeraars hebben een koppeling met de RDW. Bij het invoeren van het kenteken worden alle gegevens opgehaald. Even ipo bellen om te overleggen lijkt mij verstandig. Bij een schade zullen ze nl van het verzekerd bedrag uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Zodra mijn auto total loss is krijg ik toch alleen maar de dagwaarde, gezien de leeftijd van de auto.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1