U2720Q monitor wijkt af in firmware van 2e U2720Q

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56
Goedenavond!

Ik heb een Dell U2720Q monitor gekocht bij Dustin Home op 7 mei 2020. Vervolgens heb ik 7 juli 2021 nog een Dell U2720Q monitor gekocht.

In de monitor die ik 7 mei 2020 gekocht heb zit deze firmware: M2T101 (gekocht bij Dustin home)
In de monitor die ik 7 juli 2021 gekocht heb zit deze firmware: M2T104 (gekocht bij All in one systems)

Bij de oudere monitor zegt de monitor: Data 2.0
Bij de nieuwere monitor zegt de monitor: Data USB 2.0

Dit zijn details waar de firmwares van afwijken. Ook vertoont de nieuwere monitor de kleuren net even anders.

Nu kan ik nergens op Google of op de site van Dell firmware M2T104 voor de U2720Q monitor vinden. Dit is voor mij heel erg vreemd. Want nu heb ik 2 afwijkende monitoren van elkaar. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Het lijkt me heel erg vreemd dat de firmware niet te updaten zou zijn omdat dit 1 van de beste monitoren zijn die te koop zijn.

Heel erg bedankt!

Grid

[ Voor 7% gewijzigd door htg op 26-07-2021 21:19 ]

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Hier staat een soortgelijk probleem: https://www.dell.com/comm...are-and-bits/td-p/7910039

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Monitoren worden bijna altijd met 1 firmware geleverd die niet vrij te up- of downgraden is. Wil je ze gelijk hebben, dan zul je dat met Dell moeten overleggen, zij zijn de enigen die hier iets in kunnen betekenen.

Kleuren zullen altijd afwijken, geen individueel LCD is hetzelfde als de volgende.
Daar is kalibratie voor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
@nelizmastr denk je dat hier een oplossing in is te bewandelen met Dell?

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Ik lees in de volgende link https://www.digitec.ch/de...-nutze-es-via-usb--290209 een stukje over firmware en uitwisseling met Dell. Echter kan ik hier niet echt een touw aan vast knopen wat er precies staat. Lijkt om het probleem te gaan om uitwisseling met Dell om iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxVHZs3Q94p02w450e0TwUsUIbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qzaChlVv1qXQ5mydByrCLsFD.png?f=fotoalbum_large

Heb ik als consument recht op dezelfde firmware als deze kan worden geupdate is eigenlijk de vraag die ik aan Dell zou moeten stellen.

[ Voor 13% gewijzigd door htg op 26-07-2021 21:59 ]

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:48
Waarom zou je recht op dezelfde firmware hebben, dit is ook helemaal niet belangrijk?

Ook al zou je 2 monitoren gelijktijdig kopen met dezelfde firmware dan heb je nog steeds kans dat de panelen van elkaar afwijken, dat zal een firmware update ook niet oplossen.
Het enige wat je kan doen is de monitoren laten kalibreren om de panelen zo dicht mogelijk kwa kleuren bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
@Equazor_ door wie zou dit kalibreren moeten worden uitgevoerd dan? Dell wil niet overgaan tot het ondersteunen van het updaten van de firmware overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door htg op 27-07-2021 18:34 ]

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

htg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:34:
@Equazor_ door wie zou dit kalibreren moeten worden uitgevoerd dan? Dell wil niet overgaan tot het ondersteunen van het updaten van de firmware overigens.
Softwarecalibratie kun je zelf. Even zoeken naar de juiste software daarvoor.

Maar wat jij hebt is niet ongewoon. Producten worden vaak aangepast terwijl ze in productie zijn. Dat kan zijn omdat er kleine problemen in het product zijn gevonden, die dan in een nieuwe revisie worden gefixt, of omdat een onderdeel vervangen is. Dat kan zover gaan dat het LED-paneel in een monitor van meerdere leveranciers kan komen. Soms is er zelfs verschil tussen producten omdat ze uit verschillende fabrieken komen die verschillende toeleveranciers gebruiken.
Als je echt twee identieke apparaten wilt dan moet je gelijktijdig uit dezelfde batch kopen. En zelfs dat is geen 100% garantie dat ze identiek zijn. Je moet zeker niet 14 maanden later nog een exemplaar kopen.

Je kunt je apparaat opsturen naar Dell ter reparatie als het niet goed werkt. Als een nieuwe firmware het verhelpt zullen zij die erop zetten. Maar zelf kun je geen nieuwe firmware in het apparaat zetten. En Dell gaat ook niet zomaar goed werkende monitoren upgraden (het kan zelfs zijn dat de nieuwe firmware niet werkt op oudere hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54

grimson

domeingrommer

Ik kon eerder een firmware update downloaden maar die lijkt weer weggehaald te zijn.

Versie MT2105 'Dell_MonitorFirmwareUpdateUtility_U2720Q_M2T105'

Deze had ik succesvol toegepast op mijn U2720Q manufactured april 2020 aldus Dell Display Manager

Mocht het nog van toepassing zijn dan kan ik deze firmware update ergens delen.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
grimson, deze firmware heb ik inmiddels al geinstalleerd. Mijn dank voor dat je deze eventueel met me wou delen.

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Ik loop alleen nog tegen de kleurverschillen aan nu :-)

whatever it takes

Pagina: 1