Signal repareert bug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McRegt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-08 15:01
nieuws: Signal repareert bug waardoor gebruikers afbeeldingen van anderen kre...
@TijsZonderH
Signal repareert bug waardoor gebruikers afbeeldingen van anderen kregen te zien
De titel lijkt niet overeen te komen met de uitleg van ontwikkelaars, zoals inmiddels ook in de comments wordt aangegeven. Het is lastig de nuance toe te voegen dat het hier hoogstwaarschijnlijk gaat om reeds ontvangen afbeeldingen. In mijn optiek cruciaal, een aanzienlijk deel van de mensen zal niet verder lezen dan de titel van het artikel.

De uitleg is vervolgens grotendeels gebaseerd op aannames en mogelijke verklaringen. Is aan de ontwikkelaars verdere uitleg gevraagd? Op basis van de publieke comments in ieder geval niet. De commits waar naar wordt gerefereerd zijn in ieder geval van de Android app. Als het hier letterlijk zou gaan om afbeeldingen van andere gebruikers dan zou het probleem nog veel groter zijn. Op basis van het feit dat het hier gaat om een bug van december 2020 lijkt dat me wel ontzettend onwaarschijnlijk, dan had dit al veel eerder een artikel moeten zijn.
Voor zover bekend kwam de bug alleen voor bij Android-gebruikers. De ontwikkelaars zeggen dat dat 'maar weinig voorkwam', al merken sommige gebruikers op Hacker News op dat Signal dat moeilijk kan zeggen zonder goede telemetrie.
Ik kan het argument de andere kant op ook maken, op basis van de oorzaak van de bug kan Signal prima bepalen hoe waarschijnlijk het is geweest dat mensen last hadden van het probleem. Dus waarom deze toevoeging? Ik zou bijna denken dat het een manier is om het woord hacker op te nemen in het artikel, zal vast goed zijn voor de clicks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:17

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Je krijgt sowieso afbeeldingen van andere gebruikers te zijn dan waarmee je het gesprek hebt. Verder voer ik de discussie liever in de comments dan op twee plekken tegelijk, daar lezen meer mensen het. Ik pas uiteraard aan waar nodig.
Ik zou bijna denken dat het een manier is om het woord hacker op te nemen in het artikel, zal vast goed zijn voor de clicks.
Jammer dat je deze dooddoener gebruikt.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@TijsZonderH volgens beeping computer is het compleet anders: https://www.google.nl/amp...es-to-wrong-contacts/amp/ er werden willekeurige afbeeldingen *verstuurd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Lijkt me beter om dan iets te doen als

"Signal repareert bug waardoor gebruikers afbeeldingen uit ander gesprek kregen te zien"

Evenveel aantrekkingskracht in de titel, maar minder suggestief.

Complimentje?