asus p55 geheugen..

Pagina: 1
Acties:

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Ik heb hier een Asus P55-VP
moederboard en heb er net een geheugenbankje van 64mb (dimm) bijgeprikt. Er zat al 2x8mb Simm geheugen in, op bank 3+4.
Het probleem is dat hij de 64 mb niet ziet. Uit het mamaplank-boekje wordt ik ook niet veel wijzer. Ze hebben het alleen over 32(simm)+16(simm)+8(simm)+32(dimm)
Zou het kunnen dat 64 mb gewoon niet op het moederboard kan ?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Hmm. net even op de Asus site in de pdf handleiding gekeken van een P55T VP4 moederbord.
Moederbord met 1 DIMM slot?

In intro max memory size DIMM 32Mb, 3 bladzijden verder DIMM's mogelijk tot 64 Mb :? MAAR... daar staat wel bij dat bank 1 = sim 3&4 geen geheugen modules mogen bevatten.

Misschien dat het probleem.

Och en voor de prijs die geheugen op dit moment kost is het al aardig als er 32 van die 64 werkt.

Advies: alle simms eruit en zien wat er gebeurt met alleen die DIMM.

? weet jij wat.

Verwijderd

Het was toch zow dat simms & dimms samen meestal niet werken... probeer het anders is eens zonder die simms..

suc6 :)

Verwijderd

moved HA >> PMG

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Het is vaak zo dat de hele bus op 1 voltage draait. simm=5v dimm=3,3V. Je kunt dus zelfs je dimm beschadigen, omdat deze warschijnlijk ook op 5 V gaat lopen. (of alles op 3,3 als je geluk hebt.)

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Ik heb de geheugenmodule (64mb) ook getest zonder de simmetjes. maar eerst met de simmetjes..

Zou het zo zijn, dat de dimm nu al stuk is ?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Yep. Dimm (waarschijnlijk) gehemeld.

Mobo boekje versie 1.52

Waarschuwing !
Gebruik geen simm en dimm door elkaar anders blaas je de dimm op als deze geen 5v signaal niveau aankan.
(erg vrije vertaling)

Mobo boekje versie 2.31

Waarschuwing !
Gebruik geen Simms en Dimms tegelijkertijd anders worden de Dimms gehemeld (you will burn your memory) Voorgaande versies van dit moederbord hadden de mogelijkheid om simms en dimm tegelijk te gebruiken omdat er 5V signaal niveau tolerante dimms op de markt waren, deze worden niet meer gemaakt.

Dimm nieuw gekocht ? Met onschuldig gezicht terug naar de shop.
Gekregen ? Je kan niet altijd geluk hebben.

Weet echter nog steeds geen antwoord op de vraag of de Dimm maar als 32Mb dimm gezien wordt.

? weet jij wat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk ook dat de DIMM wel eens geroosterde chips kan hebben.

Wat ook altijd een mogelijkheid is, is dat die oude SDRAM chipsets (Intel VX, TX, VIA VPx, etc.) vaak erg kieskeurig zijn in de DIMMs die ze pakken. Toentertijds was nog weinig gestandaardiseerd (kwam pas met PC-100), waardoor compatibility om te huilen kon zijn. Dan helpt een nieuwe DIMM ook niet.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1