(Help) 3.5mm jack naar optical audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedgeluid
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-07-2021
Beste lezers,

Reeds heb ik een soundbar aangeschaft die beschikt over een HDMI ARC en een optische aansluiting, echter is op mijn Tv alleen de 3.5mm aansluiting een mogelijkheid om te gebruiken.

Het probleem is dat mijn soundbar geen 3.5mm aansluiting heeft en ik dus deze aansluitingen moet combineren.

Het gaat dus om 3.5mm jack naar optisch (of HDMI ARC).

Ik heb online meerdere apparaatjes gevonden die het signaal van optisch naar 3.5mm kunnen omvormen echter moet ik juist het omgekeerde hebben, en dat kan ik niet vinden.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Beste antwoord (via FeaR op 22-08-2021 09:22)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58

FeaR

In GoT we trust

Goedgeluid schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:11:
Ik heb online meerdere apparaatjes gevonden die het signaal van optisch naar 3.5mm kunnen omvormen echter moet ik juist het omgekeerde hebben, en dat kan ik niet vinden.
Wetende dat van optisch (Digitaal) naar 3,5 mm jack (Analoog) een DAC (Digital Analog Converter) is, heb je het tegenovergestelde nodig, een ADC.

Edit:
Let wel dat je met 3,5 mm jack maximaal 2.0 stereo hebt. Nu zal het met een sound bar wel loslopen maar surround geluid ga je via deze weg niet naar de sound bar krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 26-07-2021 17:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Goedgeluid schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:11:
Wetende dat van optisch (Digitaal) naar 3,5 mm jack (Analoog) een DAC (Digital Analog Converter) is, heb je het tegenovergestelde nodig, een ADC.

Edit:
Let wel dat je met 3,5 mm jack maximaal 2.0 stereo hebt. Nu zal het met een sound bar wel loslopen maar surround geluid ga je via deze weg niet naar de sound bar krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 26-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedgeluid
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-07-2021
Dank voor de snelle reactie, een vlugge search kwam bij dit uit:

Bekijk Coretek Analoog naar digitaal audio converter (ADC) op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Is dit in de richting van wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Goedgeluid schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:26:
Is dit in de richting van wat ik nodig heb?
Jep. Kabel van 3,5 mm jack (TV) naar stereo RCA (converter) is in één kabel te vangen/doen. Dat is een standaard kabel. Maakt qua kwaliteit en werking ook niets met een converter die direct 3,5 mm jack in zou hebben (geen idee of die er überhaupt zijn).

Jep, die zijn er. Maar zoals gezegd maakt het technisch niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 26-07-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even zodatwe niks over het hoofd zien: welke TV en welke soundbar heb je (merk en type)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 05:29
The Eagle schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:50:
Even zodatwe niks over het hoofd zien: welke TV en welke soundbar heb je (merk en type)? :)
idd een goede vraag, veel TV's kunnen namelijk ook Coaxiaal doen over de 3.5mm aansluiting.
Mocht dit niet kunnen is Fears oplossing de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Heb je geen HDMI poort met ARC op je TV? Anders zou ik gaan voor het kastje wat hierboven word aanbevolen.
Pagina: 1