Toon posts:

MSI MS-6156

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me die had probleemem met zijn pc (BAD Blocks op het eind van de schijf). Daardoor kon windowz niet meer booten of re-installen.

Dus zijn we effe een nieuwe HD gaan halen.
Een 40GB Seagate Medialist met ultra ATA-100 en met zo'n flut schock proof hoeje :P . Maar nu deed die hd het niet (nogal verouoderde pc (PIII 450) moederbord is van Februari 1999, een Micro Star (MSI) MS-6156 Micro ATX BX10. Nu heb ik een Bios Update gevonden (v1.2) maar die is al behoorlijk oud, en ondersteund ook nog geen 40 GB hd's.... Dus ben ik op de MSI site gaan kijken, daar staat alleen maar de MS-6156VA, maar dat is uitsluitend met VIA chipset, deze heeft een Intel® 82445BX/PIIX4e chipset :( . het lijkt lijkt wel of msi dit moederbord vergeten is... weet iemand waar ik een update kan uithalen die wel deze 40 GB HD ondersteud?

Alvast bedankt......

Crash-16

Verwijderd

Op deze MSI-website: http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6156BX
is alleen de 1.2 te downloaden.

Ik denk niet dat er nog een update komt, omdat het al een "oud" bordje is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

moet je even naar de website van de fabrikant (van de harddisk) surfen, daar heb je bij de support/downloads wel een DiskManager (vaak van OnTrack) staan, dan kun je de BIOS instellen op de maximale capaciteit (bijvoorbeeld 8GB of 32GB) en dan het programmaatje van een opstartdisk draaien en daarmee de schijf partitioneren. Die omzeilt de BIOS limiet en wordt gestart VOOR je Operating System, zodat je wel de volledige capaciteit kunt benutten...

voor seagate schijven staat die software op:
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/index.html
(het gaat dus om de DiskManager software, niet de DiskWizard)

btw, lijkt me wel handig om ook die nieuwste BIOS (v1.2) even erin te flashen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
HEEL ERG BEDANKT!!!!!!! (die v1.2 had ik er al in gezet) echt tegek, effe probeeren of het werkt (vind het wel echt dom dat MSI geen updates meer maakt, ook al is het bordje 2 jaar oud)