Vraag

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Ik zoek een?
Na een dikke 3 jaar met dit kleine dikkertje rondgelopen te hebben, ben ik toe aan iets nieuws. De accu wordt duidelijk minder, opladen is een ramp omdat de poort brak is (ook na schoonmaak) en ik irriteer me toch wel wat aan het kleine scherm bij het kijken van video's

Wat is je budget?
In ieder geval niet meer dan 800€ liever onder de 600€ maar ik moet vooral het gevoel hebben dat de nieuwe telefoon het bedrag waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Goede hardware die 2-3 jaar mee kan. Met gemiddeld gebruik met af en toe ook wel een spelletje.
- Nette camera, hoeft niet de beste in de markt te zijn.
- Accu die (ook na 2 jaar) een dag met gemiddeld gebruik mee kan
- draadloos opladen, vanwege de ervaring dat opladen met een kabel een ramp kan zijn wanneer de poort brak is.
-IP68/spatwaterdicht, dit heeft mijn huidige telefoon ook, wil ik niet kwijt.
- niet te groot, mijn vrouw heeft een Iphone 11 en die vind ik al huge.
- niet te zware schil op android, ik ben redelijke cleane android varianten gewend

Wat heb je zelf al gevonden?
De enige die aan al mijn eisen voldoet, want ik wil geen Apple of Samsung, is de Google Pixel 5. Alleen die voelt te duur voor wat je daar voor krijgt. Verder zie ik allerlei modellen van Chinese makelij (waar ik geen probleem mee heb hoor) zoals van Xiaomi, Oneplus, Oppo, Realme die ook wel zouden voldoen maar die zijn allemaal zo groot. Realme GT is dan de kleinste maar mist dan weer het draadloos opladen en de IP rating. OnePlus 9 is dan volgens mij de eerste die alles aftikt en de kleinste afmetingen heeft

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de Pixel 5 een goede keuze ondanks de prijs en dat wat mindere hardware? Wachten op de Pixel 5A of 6? Mis ik nog een wat handzamere telefoon die wel alles heeft wat ik wens? Of moet ik me niet aanstellen en maar gewoon gaan wennen aan een 16-16,5 cm lange telefoon?

Beste antwoord (via Timminator op 27-07-2021 18:23)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Je antwoord is er eigenlijk al, binnen je eisen is er niets, dus je moet ergens water bij de wijn doen, en dan zou ik voor formaat gaan.
Pixel telefoons hebben een relatief kleine accu, dus moet je vaak opladen. Neem dat wel mee.
Oneplus 9 is dan een betere keuze, lees het ervaringen topic eens, is best druk, dus populair toestel:
[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Je antwoord is er eigenlijk al, binnen je eisen is er niets, dus je moet ergens water bij de wijn doen, en dan zou ik voor formaat gaan.
Pixel telefoons hebben een relatief kleine accu, dus moet je vaak opladen. Neem dat wel mee.
Oneplus 9 is dan een betere keuze, lees het ervaringen topic eens, is best druk, dus populair toestel:
[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Heb op Bol.com maar de Oppo X2 pro besteld. Erg groot en geen draadloos opladen. Verder lijkt me dat een prima telefoon om een grote telefoon eens te proberen. Bevalt het niet dan gaat die op marktplaats en kijk ik toch voor een pixel 5 of de nieuwe pixel 5a of 6.

• swhnld
[Oppo Find X2 (pro) ] Ervaringen & Discussie
Hier staat het Tweakers ervaringen topic van het toestel, mocht je ergens tegenaan lopen....