1ste Woonkamer televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-05 10:49
Ik zoek een?
4k (?) TV. 65 of 70 inch(?). Kijk afstand is 3.20m.
Open voor suggesties. Bioscoop ervaring gevoel vind ik wel vet.
Wel fan van Ambilight, maar geen harde eis. Misschien zelf ambilight toevoegen(ook al gedaan bij pc scherm)
100hz heeft ook de voorkeur. En hdmi 2.1 zou leuk zijn, maar geen must, gezien ik een pc gamer ben en geen console meer heb gehad sinds 1st gen Xbox.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series, Films, Formule 1. Geen tv abo. Wel NLziet. Dus met een chromecast ultra of ingebouwd.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony KD-65XH9077 Zilver (geen prijzen beschikbaar op Tweakers, is wel te koop bij MM: https://www.mediamarkt.nl...5xh9077-2020-1659061.html
Verder tast ik in het duister.

Welke vragen heb je hier nog over?
Weet dat mijn wensen vrij lastig zijn voor het geld. Het is ook geen hard budget, maar het moet niet te duur worden. En misschien lever je dan wat in op beeldkwaliteit maar daar kan ik mee leven. Tenzij mensen mijn wensen kunnen ontkrachten met goede argumenten en ervaringen.
Heb ook geen echte voorkeur voor OLED of LCD etc, dus ook tips daarover zijn welkom.

-Edit heb al wel een LG soundbar + subwoofer, die nog uitgebreid kan worden met 2 rear speakers. Dus geluid in de tv maakt niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door LikeABawzs op 26-07-2021 14:18 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-05 14:21
Ik zou eerst eens bij een speciaalzaak gaan kijken naar het verschil tussen OLED en LCD, en daarop je keuze gaan baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 15:10
mijn ervaringen:
oude situatie:
- Oud huis met een dedicated HT room, volledig te verduisteren
- Goede 40"LCD, kijkafstand 3,5 meter. Leuk voor TV uitzendingen, verder niets
- Goede beamer met diagonaal van 72", kijkafstand 2,7 meter. Bioscoopeffect :*)

Nieuwe situatie.
- Nieuwbouwwoning met een gewone, niet volledig te verduisteren woonkamer. Beamer valt daarom af.
- 65" OLED, kijkafstand 3,5 meter. Beste beeldkwaliteit ever. Bioscoopeffect: neh, in ieder geval minder dan de projector.

Hoewel ik het bioscoopeffect mis, zou ik de 65" OLED niet willen ruilen met een 77" LCD, want de beeldkwaliteit is fantastisch.

[ Voor 21% gewijzigd door 107mb op 26-07-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LikeABawzs Online uitverkocht, wel op te halen bij MM Groningen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@LikeABawzs

Toevallig ben ik in het bezit van deze televisie - fijn ding! Ik zit er ook een meter of 3,5 - 4 vanaf.

Maar... Ik heb deze gekocht eind vorig jaar voor ongeveer € 900 waarbij het op dat moment ongeveer de helft was van de OLED die ik geregeld bekijk bij schoonouders & vrienden (LG 65CX).

En zolang er geen andere TV naast staat én het bronmateriaal is het goed, maar als ik de OLED bij schoonouders & vrienden zie dan zou ik zo willen ruilen. OLED spat gewoon van het beeld af, de genoemde Sony is een prima 65" TV.

Echter, de prijs is nu gewoon hoger dan eind vorig jaar... Daarbij is de LG 65C16 inmiddels voor nog geen €1600 te vinden in de pricewatch, dus persoonlijk zou ik het wel weten. Een mooie OLED :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:24
Als de tv direct in het zonlicht komt te staan dan raad ik jou af om een oled te nemen gezien ze daar niet tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
107mb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:05:
mijn ervaringen:
oude situatie:
- Oud huis met een dedicated HT room, volledig te verduisteren
- Goede 40"LCD, kijkafstand 3,5 meter. Leuk voor TV uitzendingen, verder niets
- Goede beamer met diagonaal van 72", kijkafstand 2,7 meter. Bioscoopeffect :*)

Nieuwe situatie.
- Nieuwbouwwoning met een gewone niet volledig te verduisteren woonkamer
- 65" OLED, kijkafstand 3,5 meter. Beste beeldkwaliteit ever. Bioscoopeffect, neh, in ieder geval minder dan de projector.

Hoewel ik het bioscoopeffect mis, zou ik de 65" OLED niet willen ruilen met een 77" LCD, want de beeldkwaliteit is fantastisch.
Het bioscoop effect bedoel ik ook niet te letterlijk. Meer in de zin van: "Sow dat is een aardig scherm.

Daarom twijfel ik ook tussen een 65 of 70. Als een 65 genoeg is voor deze afstand, en het dan mogelijk is om een betere kwaliteit etc te hebben. Dan neem ik dat formaat verschil wel voor lief.

Mijn moeder heeft een 55", en dat vond ik inmiddels wel aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Technofreakz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:09:
Als de tv direct in het zonlicht komt te staan dan raad ik jou af om een oled te nemen gezien ze daar niet tegen kunnen.
Dat is geen issue. Heb weinig direct zonlicht in huis. Tv staat sowieso in het midden van de lange/smalle woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 15-05 21:20
Een 65" OLED valt buiten je budget, dus dan kom je automatisch op een LCD tv. De Sony 65" XH95 een betere keuze en maar iets duurder dan de XH90 van de mediamarkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Hulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:13:
Een 65" OLED valt buiten je budget, dus dan kom je automatisch op een LCD tv. De Sony 65" XH95 een betere keuze en maar iets duurder dan de XH90 van de mediamarkt.
Het budget staat ook niet volledig vast. Ben gewoon vrij zuinig met m'n geld en spendeer veel tijd achter de pc ;) Maar als jullie aanraden dat een OLED voor een paar honderd euro meer wel echt een hele andere ervaring geeft dan is dat ook zeker het overwegen waard, kans is groot dat ik er dan juist veel meer gebruik van ga maken. En doe er liever wat langer mee dan dat ik over een aantal jaar er van baal en toch weer moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dan ga je van een oled geen spijt krijgen.
Maar kijk vooral eens in de winkel om te vergelijken.

[ Voor 39% gewijzigd door EWK op 26-07-2021 14:18 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
LikeABawzs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Het budget staat ook niet volledig vast. Ben gewoon vrij zuinig met m'n geld en spendeer veel tijd achter de pc ;) Maar als jullie aanraden dat een OLED voor een paar honderd euro meer wel echt een hele andere ervaring geeft dan is dat ook zeker het overwegen waard, kans is groot dat ik er dan juist veel meer gebruik van ga maken. En doe er liever wat langer mee dan dat ik over een aantal jaar er van baal en toch weer moet vervangen.
Dan zou ik voor een OLED gaan. Wel eentje nemen met HDMI 2.1, zodat je er de komende jaren tegen aan kan!

Ik heb mijn OLED nu bijna 4 jaar, prachtig nog steeds. Nadeel is wel, als je eens bij vrienden/familie een filmpje/sport kijkt, dan branden je ogen er bijna uit op die lelijke veel te blauwe budget LCD's :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:24
[...]

Ik heb al
Jaren een oled, en zou persoonlijk niets anders meer willen.

Ga er eens goed naar kijken bij platte tv of mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Als ik filter in pricewatch, en dan al mijn wensen mee neem (OLED,65",100hz,ambilight) kom ik deze tegen:
pricewatch: Philips 65OLED705 Zwart
pricewatch: Philips 65OLED804 Zwart

Beide geen hdmi 2.1 helaas. Maar denk dat dat mijn minste zorg is.

pricewatch: LG OLED65BX6LB Zwart (deze wel hdmi 2.1), maar dan natuurlijk geen ambilight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
En doe er liever wat langer mee dan dat ik over een aantal jaar er van baal en toch weer moet vervangen.
LikeABawzs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:25:
Beide geen hdmi 2.1 helaas. Maar denk dat dat mijn minste zorg is.
Ik zou echt voor HDMI 2.1 gaan als ik nu een nieuwe tv moest kopen.

Sony en Panasonic OLED's hebben een betere motion handling dan de OLEDs van Philips (TP vision) en LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Philips zou ik niet aanraden.
Wij hebben de Sony OLED, perfecte TV met prachtige bioscoop ervaring in beeld en geluid.

https://www.smitsarnhem.nl/kd65a89

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:12

FeaR

In GoT we trust

Hulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:50:
Sony en Panasonic OLED's hebben een betere motion handling dan de OLEDs van Philips (TP vision) en LG.
Dat is de ene kant van het verhaal. Sony en Panasonic zijn voor series/films inderdaad de betere optie, gaming is LG weer de betere in. Echter is het mijns inziens haast geneuzel in de marge als je bij OLED aan bent gekomen. Van LCD naar OLED is een gigantische stap, OLED onderling is toch vele malen kleiner. Voor mij was de meeprijs van Sony en Panasonic het in ieder geval niet waard. Waarbij Panasonic niet eens 77" in het assortiment heeft geloof ik, dus die viel snel af.

Maar goed. Nu gaat het budget van TS wel spelen. HDMI 2.1, OLED en 65" voor duizend euro. Nu weet ik dat het budget niet hard vast staat maar er komen nu al TV's voorbij van 40-60% meer dan het originele budget. Waarbij ik mezelf afvraag of iemand die "En misschien lever je dan wat in op beeldkwaliteit maar daar kan ik mee leven" zegt wel een OLED nodig heeft/wil. Dat combinerende met het bioscoop gevoel willen hebbende zou ik eerder een grote LCD aanraden. Zeker niet mijn persoonlijke keuze maar ik neig te gokken dat TS vooral kwantiteit wil en geen kwaliteit om het zo zwart-wit te mogen stellen.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 26-07-2021 15:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FeaR schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:08:
Echter is het mijns inziens haast geneuzel in de marge als je bij OLED aan bent gekomen. Voor mij was de meeprijs van Sony en Panasonic het in ieder geval niet waard.

Maar goed. Nu gaat het budget van TS wel spelen.
Eens, ik vond de LG C7 toentertijd duur genoeg voor een tv. De TS geeft wel aan bereid zijn meer dan € 1K te betalen als dat interessant is. Een 65" OLED voor € 1K is sowieso al totaal onhaalbaar, dus ben je al aangewezen op een LCD als je minimaal die omvang wilt voor max € 1K.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
FeaR schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Dat is de ene kant van het verhaal. Sony en Panasonic zijn voor series/films inderdaad de betere optie, gaming is LG weer de betere in. Echter is het mijns inziens haast geneuzel in de marge als je bij OLED aan bent gekomen. Van LCD naar OLED is een gigantische stap, OLED onderling is toch vele malen kleiner. Waarbij in deze budget van TS wel gaat spelen. HDMI 2.1, OLED en 65" voor duizend euro...
OLED was geen voorkeur, dat is zo gekomen omdat meerdere aangaven dat OLED toch wel het waard is tegenover LCD. Die 1000 was meer een richtbudget voor wat ik voorheen gezien had. 65-70 inch 50hz Philips LCD met ambilight etc. Maar dan lever je inderdaad veel in op beeld kwaliteit. Dus ben best bereid er nog paar honderd euro bovenop te doen als een 65" OLED me dan een wow effect bied en ik geen spijt ga krijgen van mn aankoop op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:12

FeaR

In GoT we trust

LikeABawzs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:17:
[...]
OLED was geen voorkeur, dat is zo gekomen omdat meerdere aangaven dat OLED toch wel het waard is tegenover LCD. Die 1000 was meer een richtbudget voor wat ik voorheen gezien had. 65-70 inch 50hz Philips LCD met ambilight etc. Maar dan lever je inderdaad veel in op beeld kwaliteit. Dus ben best bereid er nog paar honderd euro bovenop te doen als een 65" OLED me dan een wow effect bied en ik geen spijt ga krijgen van mn aankoop op de langere termijn.
Zie mijn edit... Of je OLED of LCD moet nemen is aan jezelf maar puur hoe ik het lees denk ik dat een grote LCD meer iets voor je is dan een kleinere OLED. Maar, puur gevoel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1