Site bouwt bewust vertraging in bij niet accepteren cookies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
probeer maar eens incognito: https://www.commvault.com/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9GsFSFp/c1.png

Open je de site en kies je No voor beide cookies, dan krijg je een 'processing' draaier te zien die een seconde of 10/20 duurt (lijkt random te zijn)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cDzW0q5/c2.png

kies je Yes voor beide cookies dan is alles heel snel geladen en kun je direct door

Ik kan me niet voorstellen dat het niet accepteren van cookies zo lang moet duren, jullie wel?

Is dit een nieuwe trend om bezoekers te dwingen om cookies te accepteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is vast mogelijk om de code van de website te inspecteren om te kijken waar de vertraging vandaan komt maar ik ga daar geen moeite in steken. Het gebruik van dark patterns om gebruikers te verwarren en frusteren om toch tracking te accepteren en tegelijkertijd aan de letter van de wet te voldoen (niet de geest!) wordt op veel websites toegepast.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

nieuwspaal.nl wijst je bij iedere pagina er 30 seconden op dat ze toch wel erg graag willen dat je hun cookies accepteert. Pas na die 30 seconden zie je inhoud van de pagina zelf.

Ik vraag me af of dat toegestaan is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 26-07-2021 14:07 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gewoon die sites niet gebruiken. Easy peasy.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:06

Aganim

I have a cunning plan..

ETH0.1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:46:
Dit soort meldingen ben ik jaren geleden al tegengekomen, daar is echt niets nieuws aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Mijn adblocker zorgt ervoor dat hun cookie melding niet geladen wordt :p
Kom dat wel vaker tegen... Eigenlijk nooit gekeken wat zo'n site op dat moment doet, alle cookies droppen of juist niks

Commercieel gezien ook gewoon dom, laat de keuze voor cookies lekker bij de gebruiker, hoe lastiger je het maakt, hoe meer klanten je kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

MrMonkE schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:07:
Ow, dat heb ik ook allang opgegeven hoor.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:07:
Mijn adblocker zorgt ervoor dat hun cookie melding niet geladen wordt :p
Kom dat wel vaker tegen... Eigenlijk nooit gekeken wat zo'n site op dat moment doet, alle cookies droppen of juist niks
Hier ook niet.
Verder ook retesnel allemaal.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:15
Ardana schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:04:
nieuwspaal.nl wijst je bij iedere pagina er 30 seconden op dat ze toch wel erg graag willen dat je hun cookies accepteert. Pas na die 30 seconden zie je inhoud van de pagina zelf.
Nog steeds beter dan Tweakers.net, daar kan je alleen op als je cookies accepteert, een account aanmaakt of een abonnement afsluit })

Dan is het na 30 seconden kunnen bekijken toch stukken beter >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39
ETH0.1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:46:
probeer maar eens incognito: https://www.commvault.com/

[Afbeelding]

Open je de site en kies je No voor beide cookies, dan krijg je een 'processing' draaier te zien die een seconde of 10/20 duurt (lijkt random te zijn)
[Afbeelding]

kies je Yes voor beide cookies dan is alles heel snel geladen en kun je direct door

Ik kan me niet voorstellen dat het niet accepteren van cookies zo lang moet duren, jullie wel?

Grappig dat je dit zegt. Dit is mij ook opgevallen op meerdere websites die exact deze cookie muur gebruiken. Ik kan me herinneren dat dit gewoon een vertraagde call was, dus een bewust dark pattern als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 26-07-2021 14:16 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 18:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Of zulke sites bezoeken in incognito modus. Dan kun je alle cookies gewoon accepteren

Maak er zelf ook een gewoonte van dat als ik iets wil kopen op internet, ik dat altijd vanuit een incognito tabblad doe. Anders wordt je weken lang nadien dood gegooid met advertenties van datgene wat je waarschijnlijk al hebt gekocht.

[ Voor 33% gewijzigd door antonboonstra op 26-07-2021 14:23 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 16:50
Erg vreemd ja, heb even globaal gekeken en hij doet 300 request na het accepteren, vele zijn gewoon dubbele requests. Ook kreeg ik deze melding:
This page transmits information using https protocol. Some vendors cannot receive opt-out requests via https protocols so the processing of your opt-out request is incomplete. To complete the opt-out process, please click here to resubmit your preferences.
Inderdaad lekker shady, maar goed deze hele keuze vorm is niet in beheer van commvault.com zelf, maar van trustarc.com/

Denk dan ook niet dat dit een specifieke keuse is van commvault..

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 10:12
Ik heb dit vanochtend ook ergens gehad, alleen ik kan mij even niet voor de geest halen welke site het was. Het was wel 100% zeker de Trustarc interface. Misschien is er daar iets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
lastig als ik support nodig heb ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Christoxz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:27:

Denk dan ook niet dat dit een specifieke keuse is van commvault..
Het is toch echt de eigen verantwoordelijkheid als je troep draait op je site. Die gedrag om geen verantwoording te willen afleggen over 'third party' grapjes is de hele reden waarom je beter allerhande zaken kan blocken.

Het zal ook vast geen specifieke keuze zijn om malware te laden via je adware provider :P
ETH0.1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:51:
[...]

lastig als ik support nodig heb ;)
Je bent toch onderweg naar het klachtenformulier, kan dit er ook nog wel bij ;)

( Als het een betaalt product is zou ik het e.e.a. vrij duidelijk maken ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1