Geen water uit wasmachinekraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:05 ]

Beste antwoord (via Thijskoman op 26-07-2021 20:42)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 15:50
Gewoon een nieuwe wasmachinekraan halen bij de gamma, rolletje loctite afdichtingsgaren of van dat witte band. Kwartiertje met een baco, klaar

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 15:50
Gewoon een nieuwe wasmachinekraan halen bij de gamma, rolletje loctite afdichtingsgaren of van dat witte band. Kwartiertje met een baco, klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Zit er niet toevallig in de watermeterput een stopkraantje voor deze leiding? Controleer daar eerst even op zou ik zeggen, want als dat dicht staat heeft de kraan vervangen niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16
Ervan uitgaande dat die leiding gewoon water krijgt, is het waarschijnlijk een kwestie van het vervangen van de wasmachinekraan.

En de afdichtingstape, je moet de juiste halen. Ik ben er zelf te laat achter gekomen dat er een verschil is van afdichtingstape voor gas en voor water.

[ Voor 7% gewijzigd door com2,1ghz op 26-07-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05
Wat @com2,1ghz zegt. Kans is groot dat het binnenwerk vast zit. Soms wil een flinke tik nog wel eens helpen om weer los te komen, maar dat is slechts uitstel van vervangwerk en kan bij lompheid voor meer schade zorgen (zoals scheuren in je plafond). :+

Hou er overigens rekening mee dat die kraan, als je hem open hebt gedraaid, elk moment alsnog water kan gaan spuwen. Vervelend als je net even naar de bouwmarkt bent en je komt thuis tot de conclusie dat de kraan weer loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:02
Succes met vervangen, in deze kranen zit meestal een beveiliging voor als de slang los schiet. Dan slaat hij dicht, moet je eerst de kraan weer dicht draaien en dan weer open.
Ik heb wel eens dat als ik hem te snel open draai dat hij al in de beveiliging schiet en er geen water uit komt.

En ook belangrijk voor de lange termijn dat als je hem open draait dat je hem tot het eind draait en dan een tikkie terug, heb weleens meegemaakt dat kranen in de open stand vastgerot zaten. Dit geldt ook voor radiatorkranen en de hoofdkraan (mocht dat nog een oude draaikraan zijn)

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
De boel werkt weer _/-\o_ Voortaan gebruik ik afdichtingsband of de genoemde afdichtingsgaren, met afdichtingstape wilde het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

fredhuizinga schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:55:
En ook belangrijk voor de lange termijn dat als je hem open draait dat je hem tot het eind draait en dan een tikkie terug, heb weleens meegemaakt dat kranen in de open stand vastgerot zaten. Dit geldt ook voor radiatorkranen en de hoofdkraan (mocht dat nog een oude draaikraan zijn)
Daarom is het ook handig dat je alle kranen een paar keer per jaar een volledige slag geeft om vastzitten te voorkomen. Ik doe het gewoon 1x per maand als ik de meterstanden opneem. Meteen even de hoofdkraan dicht en weer open. Nooit vastgezeten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BMW_Gizzmo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:53:
Zou er geen Baco bij drinken 😋
Met de hand draai je het zo strak, iets na draaien evt. met steeksleutel 22/24,
Of met verstelbare sleutel(ook wel baco genoemd) schroefdraad ruw maken met
juniorzaagje of waterpomptang, en tape tegen de draad in draaien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 11:41
Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Zou er geen Baco bij drinken 😋
Met de hand draai je het zo strak, iets na draaien evt. met steeksleutel 22/24,
Of met verstelbare sleutel(ook wel baco genoemd) schroefdraad ruw maken met
juniorzaagje of waterpomptang, en tape tegen de draad in draaien.
tape of garen moet je met het schroefdraad meewikkelen.
Pagina: 1