Enkele weken geleden heb ik in het kader van een grotere verbouwing op de eerste verdieping lamelparket laten leggen. Het betreft een jaren dertig huis met een houten verdiepingsvloer, waarop een Fermacell 2E32 ondervloer (30mm) is gelegd. Tussen het Fermacell en het lamelparket ligt nog een dunne (maar iets verende?) zilverkleurige folie.
Nu valt mij op dat de vloer op verschillende plaatsen kraakt en voelbaar beweegt als je er op loopt. Vanaf de zijkant zie je de vloer ook duidelijk meegeven.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? Uiteraard ga ik de aannemer hierop aanspreken, maar ik vraag me af wat ik mag verwachten.
Moet de vloer er dan uit en opnieuw gelegd worden?
Daarnaast vraag ik mij af of de vloer niet beter op de Fermacell ondervloer gelijmd had kunnen worden. En of die laag folie niet overbodig was?
Bedankt voor het meedenken
Nu valt mij op dat de vloer op verschillende plaatsen kraakt en voelbaar beweegt als je er op loopt. Vanaf de zijkant zie je de vloer ook duidelijk meegeven.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? Uiteraard ga ik de aannemer hierop aanspreken, maar ik vraag me af wat ik mag verwachten.
Moet de vloer er dan uit en opnieuw gelegd worden?
Daarnaast vraag ik mij af of de vloer niet beter op de Fermacell ondervloer gelijmd had kunnen worden. En of die laag folie niet overbodig was?
Bedankt voor het meedenken