Mijn vraag
Ik heb een samsung odyssey g9 monitor met een resolutie van 5120 x 1440 32:2.
Games zoals Warzone, halo MCC, RDR2, etc. die deze resolutie ondersteunen is een waar genot te spelen op deze monitor.
Echter zijn er ook een hoop games die deze resolutie niet (goed) ondersteunen.
Valorant, Fallout 4, Control, etc.
Ik krijg deze games niet goed werkend vanwege de resolutie.
Valorant, start, lijkt er redelijk normaal uit te zien, heeft 2 zwarte randen aan de zijkant, maar is ontzettend uitgerekt.
Fallout 4, krijg ik met geen mogelijkheid op een normale manier werkend.(zwarte balken aan de zijkant vind ik niet erg, maar lukt niet)
Control, zelfde als Valorant, is ontzettend uitgerekt.
Ik weet dat je voor bijvoorbeeld fallout 4 een mod kan downloaden dat het wel werkt, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn om een game bijvoorbeeld gewoon in 16:9 ratio op te starten in het midden van het scherm en zwarte balken of andere applicaties aan de zijkanten?
Ik zoek een makkelijk manier om niet elke keer nieuwe games te hoeven tweaken waarbij de resolutie niet ondersteund word.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung oddyssey G9
Pallit gamerock 3080 ti
Intle I9 10850K
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fawless screen software (maar ondersteund maar een paar spellen)
het een en ander aan instellingen in Nvidia control panel
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb een samsung odyssey g9 monitor met een resolutie van 5120 x 1440 32:2.
Games zoals Warzone, halo MCC, RDR2, etc. die deze resolutie ondersteunen is een waar genot te spelen op deze monitor.
Echter zijn er ook een hoop games die deze resolutie niet (goed) ondersteunen.
Valorant, Fallout 4, Control, etc.
Ik krijg deze games niet goed werkend vanwege de resolutie.
Valorant, start, lijkt er redelijk normaal uit te zien, heeft 2 zwarte randen aan de zijkant, maar is ontzettend uitgerekt.
Fallout 4, krijg ik met geen mogelijkheid op een normale manier werkend.(zwarte balken aan de zijkant vind ik niet erg, maar lukt niet)
Control, zelfde als Valorant, is ontzettend uitgerekt.
Ik weet dat je voor bijvoorbeeld fallout 4 een mod kan downloaden dat het wel werkt, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn om een game bijvoorbeeld gewoon in 16:9 ratio op te starten in het midden van het scherm en zwarte balken of andere applicaties aan de zijkanten?
Ik zoek een makkelijk manier om niet elke keer nieuwe games te hoeven tweaken waarbij de resolutie niet ondersteund word.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung oddyssey G9
Pallit gamerock 3080 ti
Intle I9 10850K
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fawless screen software (maar ondersteund maar een paar spellen)
het een en ander aan instellingen in Nvidia control panel
Alvast bedankt voor de hulp