HP 4730s laptop doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ben best bekend met Dell machines, en heb ook toegang tot tech documenten enzo if need be, maar HP - not so much. Nu heb ik zojuist een oudere ProBook 4730s gekregen van mijn zwager. Niet meer nodig, neem maar mee, doe er wat leuks mee. Leuk! Maarre, ding is van zijn werk geweest :P.

Windows 7 start op met een wachtwoord. Boeit niet, ga ik toch formatteren. Maar de bios setup blijkt ook aan diezelfde user gekeyed te zijn. Ik kon wel als 'guest user' inloggen en zo toch bij de settings komen, dus daar heb ik een factory reset gegeven. Er kwam wel een waarschuwing over het deactiveren van fingerprint (en de noodzaak van het opnieuw koppelen daarvan, met als gevolg dat als er een fingerprint-only login op het OS zou zitten, dit de laptop onbruikbaar kan maken).

Na wat ik denk dat een bios reset is geweest heb ik er Ubuntu op geinstalleerd en dat liep gewoon voorspoedig. Maar na de reboot meldt het ding doodleuk dat er geen OS op de harddisk staat :?. Daar komt nu bij dat ongeacht welke optie ik nu nog kies bij het booten (F10 voor Bios setup, F9 voor boot options) alle options nu terecht komen bij 'diagnostics' en daar kan ik natuurlijk geen zier mee. Iets wat me heel raar voorkwam tijdens de installatie van Ubuntu (die wellicht belangrijk is, geen idee) is dat het een #ABH model is (dus gewoon voor Nederland gebouwd volgens mij) maar het toetsenbord deed echt héél vreemd bij het invoeren van het wireless wachtwoord. Ondanks dat de layout overduidelijk US INTL is moest ik hem op Finnish INTL instellen om alle letters op de juiste plek te krijgen.

Mijn volgende optie was daarop een cmos battery removal om de hele boel gewoon koud te resetten. Maar ik kan de cmos batterij niet vinden _O-. Ik heb de service cover eraf, maar uiteraard zit dit (replaceable?) part hier niet. Toetsenbord verwijderd, no such luck. Nu is de volgende stap het hele ding uit elkaar trekken, maar dat is altijd zo'n kutklus, dus voor ik heel die laptop in stukjes trek - mis ik een overduidelijke optie? Ik heb een '4730s dissassembly video' bekeken op youtube, en daar spotte ik geen batterij...

Iemand het verlossende antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Gelukkig kan je bij HP ook de servicehandleiding krijgen: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03054480.pdf
Op pagina 91 staat de procedure voor het vervangen van de batterij