Je kunt meerdere dingen doen:
• Je leest je mail web-based, dit werkt met Mozilla en ook (grotendeels?) met Konqueror.
• Je gebruikt 'gotmail' om je mail op te halen. Ik heb het scriptje ooit eens een keer gebruikt, maar toen vond ik het te traag. Hij haalt namelijk alle berichten in een keer op en aangezien ik er ca. 200 per dag krijg die ik niet allemaal hoef te lezen is dat niet erg nuttig. YMMV.
• Je laat de windows-client de hotmail-mail ophalen terwijl er een sniffer als tcpdump of zijn frontend ethereal draait op een andere machine in het netwerk. Misschien is het mogelijk om wijs te worden uit het protocol en zelf een klein script te schrijven dat de gewenste acties uitvoert. Zolang er geen binary verkeer verstuurd wordt zou dat niet al te lastig moeten zijn. Ik heb overigens geen idee of dat protocol wat hierboven in de thread genoemd werd misschien al door MS gedocumenteerd is. Zie
www.microsoft.com voor een antwoord op al uw vragen, zoals gewoonlijk
* odysseus wil dat protocol best een keertje proberen te analyseren, ben wel benieuwd hoe het in elkaar zit.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.