HOtmail in Linux client ?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ff een Linux question:

In windows kun je in outlook heel makelijk een hotmail inbox toevoegen, maar hoe doe je dit in linux in bv kmail....? Want zodra je een server adres moet invoeren kan dat niet want dat weet je niet ? Of weet iemand dat toevallig wel ?

Ik dank u bij voorbaad

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Dit kan niet. Je kunt je Hotmail email niet via POP/IMAP of iets dergelijks ophalen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:10
In Linux kan dit inderdaad niet. Microsoft heeft dit pas onlangs in Outlook toegevoegd, en gebruikt hiervoor een of ander zelfbedacht protocol <sarcasm mode>er bestaan tenslotte pas (minstens) 2 formaten die hetzelfde al eeuwen kunnen, dus het lijkt me erg handig om er nog een bij te bedenken</sarcasm mode>.

Kort gezegd, dit kan dus niet en gaat binnenkort waarschijnlijk ook niet gebeuren. Met Mozilla (of misschien zelfs Konqueror?) kun je het vast wel checken, gewoon als webmail.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Tja ik snap ook niet waarom je hotmail neemt. leuk om allemaal spam naartoe te sturen en Microsoft te vervelen.
hebbie Linux neemt ie hotmail... Ik gaan toch ook geen fietstuur in mijn Ferarri bouwen :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• ViNyL
  • Niet online
Hehe ja ik schaam me er ook voor :) Maar de mensen die ik mail etc sturen er alles naar terug dus ja..ik heb al wel mijn nieuwe mail adres vermeld, maar dat moet nog ff routine worden :)

Verwijderd

met "gotmail" kan je mail van hotmail binnenhalen en naar je eigen locale mailserver sturen. ik heb het zelf (gelukkig) nooit gebruikt dus of het werkt weet ik niet.

zoek freshmeat ff naar hotmail, dan kom je 'm vanzelf wel tegen.

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Opera instellen op IE en alles werkt perfect. Die beveiliging van Mickeysoft slaat nergens op en is er alleenmaar op gericht mensen IE op te dwingen...

[deze advertentieruimte is te koop]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 21:58 schreef Groot-Moefti het volgende:
Opera instellen op IE en alles werkt perfect. Die beveiliging van Mickeysoft slaat nergens op en is er alleenmaar op gericht mensen IE op te dwingen...
Met netscape gaat het ook prima hoor, maar dat was geloof ik niet de vraag.....

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt meerdere dingen doen:

• Je leest je mail web-based, dit werkt met Mozilla en ook (grotendeels?) met Konqueror.

• Je gebruikt 'gotmail' om je mail op te halen. Ik heb het scriptje ooit eens een keer gebruikt, maar toen vond ik het te traag. Hij haalt namelijk alle berichten in een keer op en aangezien ik er ca. 200 per dag krijg die ik niet allemaal hoef te lezen is dat niet erg nuttig. YMMV.

• Je laat de windows-client de hotmail-mail ophalen terwijl er een sniffer als tcpdump of zijn frontend ethereal draait op een andere machine in het netwerk. Misschien is het mogelijk om wijs te worden uit het protocol en zelf een klein script te schrijven dat de gewenste acties uitvoert. Zolang er geen binary verkeer verstuurd wordt zou dat niet al te lastig moeten zijn. Ik heb overigens geen idee of dat protocol wat hierboven in de thread genoemd werd misschien al door MS gedocumenteerd is. Zie www.microsoft.com voor een antwoord op al uw vragen, zoals gewoonlijk >:)

* odysseus wil dat protocol best een keertje proberen te analyseren, ben wel benieuwd hoe het in elkaar zit.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op Sourceforge loopt een project van een paar gasten die dit zg HTTPMial-protocol proberen te documenteren.
The goals are to:
1. Document the HTTPMail protocol;
2. Provide at least one client implementation of the HTTPMail protocol; and
3. Generally allow access to Hotmail other than through the web interface.
De URL is http://sourceforge.net/projects/httpmail/

edit:
Ze hebben dus nu al een beta POP3-HTTPMail proxy gereleased waarme je met elke mailclient je hotmail kunt checken.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 20:29 schreef The_Surfer het volgende:

edit:
Ze hebben dus nu al een beta POP3-HTTPMail proxy gereleased waarme je met elke mailclient je hotmail kunt checken.
Enig idee op welke poort de proxy kan worden aangesproken?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
Leuk dat POP3-HTTPMail voor linux...maar is er ook al zoiets voor onder windows, want ik kan met Outlook me hotmail niet ophalen omdat ie een vage fout geeft.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 00:18 schreef LG_Greenman het volgende:
Leuk dat POP3-HTTPMail voor linux...maar is er ook al zoiets voor onder windows, want ik kan met Outlook me hotmail niet ophalen omdat ie een vage fout geeft.
Ligt bijna zeker aan je proxy. Zet die uit en probeer het nog eens. ALs dat het is moet je de proxy voor *.hotmail.com uitschakelen (volgens mij ook voor *.passport.com)

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:18 schreef LG_Greenman het volgende:
volgens mij las ik even vluchtig op de site dat het in perl draait. zo ja kan je natuurlijk even ActivePerl (oid) van www.activestate.com downloaden (das perl voor windows) en dan zou het moeten werken

goed goed activeperl doet volgens mij een aantal dingen niet zoals fork();, gewoon even hopen dat het ermee werkt
Pagina: 1