Samsung Odyssey G7 27" onderkant scherm is grijzig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Beste tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik de Samsung Odyssey G7 27" in huis en terwijl het scherm mij verder erg goed bevalt lijkt er een verschil qua brightness (?) te zijn tussen de boven- en onderkant van de monitor dat mij opvalt tijdens browsen. Bovenaan het scherm is de huidige pagina fel wit en rond het midden begint het steeds grijzer te worden. Hiernaast lijkt het scherm ook vager onderaan.

Dit is mijn eerste VA monitor en ook nog een curved dus ik wou graag weten of dit normaal is? Of is het dat de backlightning o.i.d. defect is, zoals ik tegenkwam tijdens het googlen van dit probleem? Ik heb ook geprobeerd om mijn kijkhoek aan te passen, maar dit heeft weinig effect.

Een foto van het probleem, al is het erg lastig te zien zo. Bij voorbaat dank.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LrJ9wrk/20210725-234529.jpg

Beste antwoord (via Saitama op 26-07-2021 13:38)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Mja, als het niet is wat je verwacht zou ik gewoon gebruik maken van de garantie en/of wet koop op afstand om een nieuw exemplaar te scoren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Zie je dit ook als je je monitor hoger doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
Ja het blijft opvallen, zelfs als ik 'm op de hoogste stand zet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Mja, als het niet is wat je verwacht zou ik gewoon gebruik maken van de garantie en/of wet koop op afstand om een nieuw exemplaar te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
Ik denk dat ik dat doe dan, dacht misschien hoort dit bij een curved VA, maar mijn eigen onderzoek levert geen soortgelijke ervaringen op. Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:17
Hoe hoog staat de brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
44 momenteel, maar heb tussen de 24 en 60 geprobeerd zonder resultaat. Bol stuurt gelijk een nieuwe naar me toe, dus hopelijk lost dat het op.

Edit. Ik zie nu ook opeens een soort van artefacten tijdens het kijken van de hobbit op netflix, dus ik denk dat er inderdaad een defect is.

[ Voor 19% gewijzigd door Saitama op 26-07-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:17
Saitama schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:06:
[...]

44 momenteel, maar heb tussen de 24 en 60 geprobeerd zonder resultaat. Bol stuurt gelijk een nieuwe naar me toe, dus hopelijk lost dat het op.

Edit. Ik zie nu ook opeens een soort van artefacten tijdens het kijken van de hobbit op netflix, dus ik denk dat er inderdaad een defect is.
Mwaa, Netflix heeft wel een heerlijke compressie vaak hoor. Maar je beeld is inderdaad niet helemaal zuiver/lekker dus ik zou hopen op een defect en een beter werkend nieuw model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Waarschijnlijk defect, je kan misschien nog een foto maken van een zwarte achtergrond met de helderheid op hoogste stand om te zien of de onderste backlight het inderdaad niet goed doet. VA heeft wel slechte kijkhoeken, maar als je die verkleuring ziet als je er recht naar kijkt ligt het niet daar aan. Heb je local dimming al geprobeerd aan/uit te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door gevulde koek op 26-07-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitama
gevulde koek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:42:
Waarschijnlijk defect, je kan misschien nog een foto maken van een zwarte achtergrond met de helderheid op hoogste stand om te zien of de onderste backlight het inderdaad niet goed doet. VA heeft wel slechte kijkhoeken, maar als je die verkleuring ziet als je er recht naar kijkt ligt het niet daar aan. Heb je local dimming al geprobeerd aan/uit te zetten?
Heb ik ook nog geprobeerd, maar geen effect. Retour it is! Bedankt voor je input!
Pagina: 1