Winroute > E-Mail instellen.

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Al enige tijd draait Winroute Pro prima, echter nu komen er steeds meer pc's achter te hangen. Het probleem is de email. Ik zou graag willen dat de email die binnenkomt op gebruiker@chello.nl blijft staan zodat elke gebruiker kan kijken of er post voor hem is.

Nu is het dus zo dat 1 pc de mail ophaald vanaf de chello-server daarna is de email voor de andere pc's dus niet meer te lezen.

Hoe kan ik instellen in Winroute Pro dat de email opslaat en dat elke gebruiker willekeurig de email kan ophalen die voor hem bestemd is ?

Verwijderd

Heeft iedere gebruiker een eigen adres, of heb je 1 e-mail adres waar verschillende gebruikers gebruik van maken ??

In het laatste geval kan het denk ik niet zo simpel. (Toch niet door extra info mee te geven vanaf de afzender).

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met outlook, netscape en mozilla kan je d8 instellen om van de mailtjes een kopie te maken, zodat de echte nog op de server blijft staan (gebruiker@chello.nl).
Zodoende moet het wel mogelijk zijn dat iedereen hetzelfde mailtje kan ophalen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:18 schreef wwillem het volgende:
Met outlook, netscape en mozilla kan je d8 instellen om van de mailtjes een kopie te maken, zodat de echte nog op de server blijft staan (gebruiker@chello.nl).
Zodoende moet het wel mogelijk zijn dat iedereen hetzelfde mailtje kan ophalen.
Klopt, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was....
Misschien dat een reactie v/d topic starter wat meer licht op de zaak kan laten schijnen.

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:21 schreef X-terior het volgende:

[..]

Klopt, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was....
Misschien dat een reactie v/d topic starter wat meer licht op de zaak kan laten schijnen.
We will see. Met outlook & mozilla kan het in ieder geval (wat ik dan d8). Net nagekeken.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:10 schreef X-terior het volgende:
Heeft iedere gebruiker een eigen adres, of heb je 1 e-mail adres waar verschillende gebruikers gebruik van maken ??

In het laatste geval kan het denk ik niet zo simpel. (Toch niet door extra info mee te geven vanaf de afzender).
Was ik weer, de email komt allemaal binnen op 1 email adres (gebruiker@chello.nl) en er zijn dus meerdere gebruikers. Ik wil het liefst de mail ophalen via winroute en dat winroute dan de email op de pc laat staan waar winroute op draait en zodoende kan iedereen zijn eigen mail ophalen en verwijderen.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Hoeveel mensen doen er dan met één mailadres :?

Geef anders één ieder een eigen mailadres kijk eens bij;

http://www.emailme.nu of
http://www.hotmail.com

Sim-pel

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Er maken drie mensen gebruik van dit email adres. Gebruiker 1 gebruikt de mail het meest. De overige twee gebruikers gebruiken de email maar heel af en toe om een email te ontvangen en te versturen. Daarom wil ik dus alles op 1 mail adres houden omdat het zinloos is om meerdere adressen aan te maken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
De mailoptie kan alleen in Winroute Pro.

Werkwijze: maak een gebruiker aan in winroute die de mail ophaalt, voorbeeld: mail

Stel winroute vervolgens in dat hij adres@chello.nl bij gebruiker mail neerpleurt. Remote POP heet die optie ofzo.. en dan om de 5min laten checken ofzo.

Op de client pc's stel je dan als popserver je Winroute-PC-hostname of IP in.
SMTP laat je lekker die van chello, of je forward via winroute. (zie manual).
Zet ook ff LEAVE MESSAGES on SERVER bij de clients, anders issie weg van je server zodra een user t ophaalt.

En dan gewoon elke client de popbox van user MAIL laten ophalen.
Alle chello mail wordt dan direct op je serverpc gepleurd... En clients halen t vervolgens op LAN-snelheid binnen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Is dat de enige mogelijkheid die in Winroute zit of zijn er nog meer opties, dit klinkt namelijk een beetje omslachtig...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kunt natuurlijk ook een volledige mailserver installeren.

Ik meen dat van MDaemon een 5-user versie is met IMAP ondrsteuning zodat op de server de mail blijft staan en clients via IMAP kunnen lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik ga toch maar de optie van DJSmiley proberen als ik problemen ondervind meld ik me wel weer :)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Euhm pizzaman maar je sig klopt niet ;(
* razor-x was eerder met een webcam in z'n icoon >:)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 16:11 schreef Pizzaman het volgende:
Ik ga toch maar de optie van DJSmiley proberen als ik problemen ondervind meld ik me wel weer :)
Dit is tot op heden niet gelukt |:(

Kan iemand het iets speciefeker uitleggen hoe de aanpak van DJSmiley werkt...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif

Heb nu iig port 25 en 110 ingesteld nou de rest nog...

• Robinski
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik zelf heb bij CJB.NET een account aangemaakt met pop box.
dan krijg je zoiets van VERZINMAARIETS@UserName.cjb.net
deze laat ik ophalen door winroute.

en dan sorteren over de gebruikers in winroute.

en natuurlijk in Outlook wel zo instellen dat je mail op de server blijft (Winroute PC)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
In Winroute moet je een groep aanmaken, en in die groep users. Vervolgens laat je winroute je remote mail ophalen, en deze aan de zojuist aangemaakte groep doorgeven. Iedere user in die groep krijgt dan die mail. Voor elke user moet op elke client winroute als POP mailserver worden ingesteld, elk met z'n eigen user-login. Thats it!

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Als ik me niet vergis werkt Winroute Pro alsvolgt:

De server haalt de emailtjes binnen. Hij bekijkt de mailtjes op bepaalde eigenschappen, zoals receiver, subject om ze vervolgens naar een bepaalde gebruiker door te sturen. Je kan dus ook instellen dat ie alles naar iedere gebruiker doorstuurt, oftewel de sjello mailtjes voor iedere gebruiker toegankelijk maakt. Daarnaast moet bij iedere gebruiker in het meelprogramma ingesteld zijn dat ie een copietje op de server achter laat. Problem solved :)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Zoals Poiter al zei: group aanmaken met Winroute. Drie users in die group pleuren. Alias aanmaken en naar die group sturen.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik kan je denk ik ook niet helpen, behalve dan met deze *kick* Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/grenade.gif
Pagina: 1