Foto's en video overzetten vanuit samsung S7 ging niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08-2021
Beste,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vrouw haar telefoon is vol met foto's en video's. En ik heb dat geprobeerd over te zetten op onze PC.

Dat ging echter niet helemaal goed. Ik zal in t kort beschrijven wat er fout ging

Ik heb de S7 aangekoppeld aan me pc, en via windows verkenner de opslag locatie van SD kaart die in mobiel zat, de map gekopieerd naar pc.

Ineens is iedere foto 38,6GB groot, en volgens pc is de mapinhoud nu maar liefst 51,4TB groot wat natuurlijk niet zo is. Iedere foto is fysiek ongeveer 4mb groot. Ik kan de foto's en video's ook niet meer openen (wordt niet ondersteund blabla)

Stomme is dat ik knip en plak heb gedaan ipv te kopieren. Dus alle foto's is weg uit SD, en we zijn radeloos nu. Er zitten immers ook een hoop foto's erbij van onze kinderen en de geboorte ervan

Hopelijk kunnen jullie ons uit de brand helpen, dank is heel groot!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
Is er niemand die me op weg kan helpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:19
Heb je al geprobeerd de micro sd kaart uit het toestel te halen en los in de computer uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Lastig.
Je moet denk ik kijken naar recovery tools als recuva e.d.

PS elke aanpassing (schrijven e.d) op de kaart maakt het lastiger om e.e.a. recoveren.
Beste is om een 1:1 kopie te maken.
En vanuit daar te kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

De reden dat er zo weinig reactie op komt is vermoedelijk omdat het zo een specifiek probleem is dat als je zelf nog nooit iets gelijkaardigs hebt meegemaakt het heel moeilijk is er iets zinnigs over te zeggen zonder de data zelf te kunnen zien of analyseren.

De kans is zelfs groot dat alle bestanden op de harde schijf effectief corrupt zijn en verloren. Als je rechts klikt op zo een bestand en je vraagt de eigenschappen op (onderaan in het context menu), wat staat er dan achter "Grootte op schijf"? Als ik mag gokken staan daar hoogstens enkele kilobytes. Dat is de hoeveelheid data die werkelijk op de harde schijf wordt ingenomen.

De beste kans om data terug te vinden is zoals anderen aangeven met herstelsoftware proberen de data op de SD kaart te herstellen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
Thanks voor de reacties, ik ga het verder uitzoeken!

Evt bevindingen laat ik het weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik heb dit in het verleden ook mee gemaakt op een laptop waarbij de controller op het moederbord defect was en de data niet goed op de hardschijf meer opsloeg. Ik had in dit geval geen dataverlies.

Telefoon in quarantine en daar zal je e.e.a. moeten proberen te recoveren.... als het je echt veel waard is naar een recovery bedrijf brengen. Kost je wel een vermogen om je data terug te halen. Nooit knippen en plakken is maar weer een wijze les tot dat je de data geverifieerd hebt.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:43
Als de foto's en video's echt belangrijk zijn, SD kaart absoluut niet meer gebruiken, en naar een bedrijf gaan wat datarecovery doet.

Als je hier zelf mee aan de slag gaat is de kans dat je dingen alleen maar erger maakt heel groot.
Je hebt kans dat het nog gewoon op de SD kaart staat, en het met bepaalde tools af te halen is. Als je er wat mee gaat doen, heb je kans dat het overschreven word, en je het echt kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:20
Heb je misschien ook een google account? Misschien dat de foto's ook nog in google foto's gebackupped zijn, zou je ze daar nog kunnen terughalen. Wel in een iets mindere kwaliteit maar toch...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Pagina: 1