Headphone of oordopjes voor muziek & bellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik zoek een?
draadloze koptelefoon of draadloze oortjes??

Wat is je budget?
Max 150,-(?)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek te luisteren, te bellen (voornamelijk voor werk) optioneel bij voorbaat ook mee wandelen en sporten (lichte oefeningen, en misschien wat hardlopen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam bij veel zoekopdrachten toch uit op de Sony WH1000xm3, of de Sony WF1000XM3. De Galaxy Buds schijnen ook erg goed te zijn...

Welke vragen heb je hier nog over?
volgens de ene is het geluid met bellen van bovenstaande apparaten wél goed, volgens de andere weer niet. Dit brengt mij aan het twijfelen.
Ook heb ik de vraag of ik voor een koptelefoon of draadloze oortjes moet gaan. Ik heb dus nog veel twijfels en zou hier graag jullie mening over horen. Bij voorbaat dank!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Je vraagt een alleskunner, nou daar kan ik kort in zijn, die is er niet :P het is altijd compromis stellen.

Er zit een mega verschil in koptelefoon on ear en over ear en met oordopjes en qua geluid is het ook heel persoonlijk.

Als ik actief aan het MTB'en ben, dan heb ik een helm op en dan gebruik ik mn Buds, maar voor kwaliteit muziek vindt ik ze net niks.
Als ik gewoon aan het "touren" fietsen ben, dan draag ik veelal een koptelefoon (JBL Club One).
Ik gebruik mijn koptelefoon veel meer dan mn Buds, het zit lekkerder en het geluid vindt ik gewoon mooier. Alleen bij intensief sporten zit het vervelend en als je gaat zweten, dan zit z'n over ear niet fijn.

Met beide is het bellen via BT prima, ik merk alleen wel verschil als ik bel en ik aan het fietsen ben, buds hebben dan veel ruis. Mijn koptelefoon heeft "ambient aware" die zorgt er voor dat ik niet geheel van de wereld afgesloten ben als ik door het verkeer raas, terwijl ik wel geniet van een goed muziekje.

Als geluid je belangrijk is, dan zou ik naar een fysieke winkel gaan en gewoon wat uit testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
Bedankt voor jouw duidelijke reactie!

Als ik dit zo lees, neig ik toch naar een over-ear Koptelefoon.
Ik zal dit inderdaad eens gaan proberen, kijken of het me niet gaat irriteren of me een beperkend gevoel geeft.

Mijn collega heeft een Sony WH CH700N die ik mag gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.

Kan iemand mij zeggen of het bellen met de Sony WH 1000 XM3 voldoende is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 23:37
Ik heb een WH1000XM2. Bellen gaat daar perfect mee, hoor nooit klachten aan de andere kant. Oortjes of een headphone kun je alleen zelf bepalen en dat is natuurlijk wel dag en nacht verschil. Hardlopen zou ik niet graag met de XM2 doen, hij zit niet heel strak op mijn hoofd. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn hoofd :P

Voor sporten zou ik sowieso nooit voor een headphone gaan. Vies gezweet in die dingen. Als dat een belangrijk doel is zou ik altijd voor oortjes gaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Perrymy ik had begrepen dat de microfoon van de 1000xm3 niet fantastisch is met bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
@Arunia Weet jij hoe het staat met de microfoon van de Sony WF1000 XM3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Perrymy Dat geef ik aan. ;)
Maar heb zelf die headset niet, dat is wat ik ook van mensen hoor die hem wel hebben en uit reviews.
Dus, horen zeggen, reviews etc.
De microfoon zelf is vrij klein. Bij een echte headset zit er een stengel aan met een betere mic, bij zo'n hoofdtelefoon is het een gaatje in het oor.

[ Voor 41% gewijzigd door Arunia op 26-07-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Ik heb met mijn xm3 alleen last als ik buiten bel en er veel wind staat. Kan zijn dat ik een verkeerde functie gebruik omdat ik als ik muziek luister ik dan helemaal geen last van de wind heb.
Ik vind oortjes niks dus zou zelf gaan voor een headset zeker als je hem vaak binnen draagt. Nadeel van oortjes en lang haar is dat mensen dan niet zien dat je muziek luistert en dat ze dan een heel verhaal tegen je opsteken.

Probeer ook het budget iets op te rekken zodat je wel net in het topsegment komt zoals sony xm3 of iets soortgelijks van een ander merk.
Het lijkt veel geld, ik had het er ook nooit voor over maar kreeg hem bij mijn telefoon en geniet er dagelijks van.

[ Voor 23% gewijzigd door Honesty op 26-07-2021 10:13 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
Na een dagje gebruik gemaakt te hebben van mijn collega's koptelefoon, denk ik dat ik toch meer naar oordopjes neig.

Nu lijkt de Sony ook niet Je-van-het te zijn, maar kwam ik wel de Huawei Earbuds Pro tegen... Deze lijken ook erg goed te scoren.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Graag hoor ik of dit ook zo is of niet. Ik ben nogal een twijfelaar voor ik mijn beslissing maak, dus ontvang graag wat input!

Fijne avond iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Perrymy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:29:
Na een dagje gebruik gemaakt te hebben van mijn collega's koptelefoon, denk ik dat ik toch meer naar oordopjes neig.

Nu lijkt de Sony ook niet Je-van-het te zijn, maar kwam ik wel de Huawei Earbuds Pro tegen... Deze lijken ook erg goed te scoren.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Graag hoor ik of dit ook zo is of niet. Ik ben nogal een twijfelaar voor ik mijn beslissing maak, dus ontvang graag wat input!

Fijne avond iedereen!
Die buds heb ik dus, maar geef mij maar de koptelefoon. Om echt te genieten van de muziek vindt ik de buds net niks, het is meer dat ik ze draag tijdens sporten of icm een helm.

Wat is de reden dat je neigt richting oordopjes ipv een koptelefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 23:37
Perrymy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:30:
Mijn collega heeft een Sony WH CH700N die ik mag gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.
Perrymy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:29:
Mja... de CH700N is natuurlijk wel wat anders dan de WH1000XM3 die je op het oog hebt. Die kost nog niet eens de helft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
Daar heb je gelijk in, Hulleman...[quote]
DBC87 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:44:
[...]

Die buds heb ik dus, maar geef mij maar de koptelefoon. Om echt te genieten van de muziek vindt ik de buds net niks, het is meer dat ik ze draag tijdens sporten of icm een helm.

Wat is de reden dat je neigt richting oordopjes ipv een koptelefoon?
Ja... Ik blijf twijfelen... Aan de ene kant lijkt het me lekker dat ik af en toe een oortje uit kan doen, en ziet het er wat eleganter uit. Het lijkt me ook wel lekker liggen in bed, als ik daar muziek wil luisteren...

Maar aan de andere kant heb je het positieve geluid van een koptelefoon... En de goede batterijduur. Dus de twijfels zijn nog niet weg...

*Zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24
Misschien is de Shure Aonic 215 wel een goede kandidaat: https://www.shure.com/nl-NL/producten/earphones/aonic215

Je kan deze zowel bedraad als "True wireless" gebruiken, je kan later upgraden naar modellen met betere kwaliteit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
Ramon schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:55:
Misschien is de Shure Aonic 215 wel een goede kandidaat: https://www.shure.com/nl-NL/producten/earphones/aonic215

Je kan deze zowel bedraad als "True wireless" gebruiken, je kan later upgraden naar modellen met betere kwaliteit.
Wauw, die zien er inderdaad netjes uit! Ze zijn alleen nog niet gereviewd! Heb jij ervaring met deze oortjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je voor oordopjes wilt gaan, denk aan foamtips. Das memoryfoam, je knijpt het in en het zet zich naar je oor. Goed comfort :) Koop je meestal los.
Ik kan zelf een KS ZS10pro of vergelijkbaar aanraden. Die is met draad, maar je kunt er ook earhooks (ook van KZ) boor krijgen. Zit prima, voel je bijna niet en fenomenaal geluid. Iets minder maar mog steeds heel goed: QCY T5. Zet daar foamtips ook (wel even op de dikte letten ivm opbergcase) en je ligt er ook prima mee in bed te luisteren ;)
Ik heb beiden, en krijg van de mics te horen dat die helemaal prima zijn.

Hamvraag is denk ik: waar wil je ze allemaal voor gebruiken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
The Eagle schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:18:
Als je voor oordopjes wilt gaan, denk aan foamtips. Das memoryfoam, je knijpt het in en het zet zich naar je oor. Goed comfort :) Koop je meestal los.
Ik kan zelf een KS ZS10pro of vergelijkbaar aanraden. Die is met draad, maar je kunt er ook earhooks (ook van KZ) boor krijgen. Zit prima, voel je bijna niet en fenomenaal geluid. Iets minder maar mog steeds heel goed: QCY T5. Zet daar foamtips ook (wel even op de dikte letten ivm opbergcase) en je ligt er ook prima mee in bed te luisteren ;)
Ik heb beiden, en krijg van de mics te horen dat die helemaal prima zijn.

Hamvraag is denk ik: waar wil je ze allemaal voor gebruiken?
Ik wil ze breed gebruiken. Ik wil er muziek mee luisteren, podcasts mee luisteren tijdens het lopen, fietsen en gewoon casual thuis. Ook zou ik ze willen gebruiken om mee te bellen voor werk en privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrymy
Oke, ik heb goed in de rondte gekeken en twijfel nu tussen de Shure Aonic 215 en de Jabra Elite 75T. De reviews zijn goed en naar mijn idee voldoen deze ook goed aan mijn wensen.

Volgens mij zijn de meeste mensen hier ook enthousiast over op Tweakers.

Ik zet dit nog even hier neer om te kijken wat andere Tweakers hierover te zeggen hebben, dus mochten jullie commentaar of advies hebben, brand los!!

Fijne dagen!

Perry

[ Voor 4% gewijzigd door Perrymy op 15-08-2021 20:37 ]

Pagina: 1