Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:34
hallo,

Ik heb even wat advies nodig.
Ik heb eerst MBO gamedevelopment gedaan. Hierna voor een half jaar HBO ICT gedaan maar ik vond het te moelijk waardoor ik na een half jaar gestopt ben.
Dit was 4 jaar geleden en ik zit nu bij een leuk bedrijf en verdien redelijk (3K+ bruto p.m. en een leaseauto). De functie die ik daar heb is consultant.(HBO niveau)

Nu zijn mijn vrienden die ik op het HBO heb ontmoet net allemaal geslaagd en ben ik toch stiekem wel een beetje jaloers.

Ik vraag me af of het slim is om toch weer de HBO opleiding in deeltijd op te gaan pakken of niet. Ik weet niet of ik zin heb om weer 4 jaar te leren in de avonduren. Of ik zat te denken misschien een paar korte HBO programma's te doen die de LOI bijvoorbeeld heeft zodat werkgevers zien dat je wel HBO werk-denkniveau hebt.

Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door sgouman op 25-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Een paar LOI programma's zou ik achterwege laten, tenzij je het puur voor je eigen ontwikkeling doet. Daar hecht ik als werkgever iig weinig waarde aan.

En dan je hoofdvraag: HBO gaan doen? JA! Als ik het zo inschat ben je een jaar of 25/28? Dan heb je nog je hele werkende leven voor je en je loopt met enkel MBO op een gegeven moment gewoon tegen een plafond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Emgeebee schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:42:
Een paar LOI programma's zou ik achterwege laten, tenzij je het puur voor je eigen ontwikkeling doet. Daar hecht ik als werkgever iig weinig waarde aan.

En dan je hoofdvraag: HBO gaan doen? JA! Als ik het zo inschat ben je een jaar of 25/28? Dan heb je nog je hele werkende leven voor je en je loopt met enkel MBO op een gegeven moment gewoon tegen een plafond aan.
Ik ben nu 24.
De reden waarom ik twijfel is dat als je HBO gaat doen je volgens mij totaal geen vrije tijd meer hebt en dat wil ik wel gewoon hebben.
Verder duren alle opleidingen van HBO 4 jaar(ook in deeltijd) en ik weet niet of ik daar zin in heb.
En het feit dat ik het de 1e keer te moeilijk vond met ip rekenen etc en dat dat nu niet veel beter is geworden. Ik ben dus bang dat het dan weer weggegooid geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Wat wil je ermee bereiken? Het puur voor het papiertje doen omdat je jaloers bent kan een reden zijn, maar of dat voldoende is om het te gaan doen weet je alleen zelf. Afhankelijk van wat je aan ervaring en eventueel verdere certificaten meeneemt hóeft MBO je niet tegen te houden in je carrière, helemaal gezien je de echte instap-/startsalarissen al voorbij bent. Maar je staat natuurlijk wel altijd 1-0 achter tegenover iemand die het HBO-papiertje wél heeft.

Zelf heb ik alweer een tijdje geleden mijn HBO in deeltijd gehaald ik was na VWO gestopt met twee opleidingen, begonnen met werken en besloot dat ik toch wel íets van een diploma wilde :+ Hoewel ik het makkelijk vond kostte het nog steeds best veel tijd. Twee avonden per week les ben je sowieso kwijt, en daarnaast had mijn opleiding (Information Management) altijd groepswerk waarvoor je dan nog eens een avond (of twee) moet afspreken als je pech hebt. Tel daarbij op dat mensen die het in binnen die vier jaar ook daadwerkelijk halen vrij zeldzaam zijn, en het is toch wel een commitment.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Als je een hbo bachelor te lang vind zou je ook een Associate Degree kunnen doen. Is de helft korter, maar nog steeds een echte hbo studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waar ben je precies jaloers op?

En waarom denk je het nu wel vol te gaan houden als je eerder gestopt bent wegens het niveau?

[ Voor 61% gewijzigd door SmurfLink op 25-07-2021 15:11 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Centjes vermoed ik.

Ben zelf bezig met een deeltijd HBO en het is wel buffelen, reken op 1-2 uur per dag aan werk. Wat het ook is is leuk, ik vind de onderwerpen interessant en heb een duidelijke stip op de horizon.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Erasmo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:17:
Centjes vermoed ik.

Ben zelf bezig met een deeltijd HBO en het is wel buffelen, reken op 1-2 uur per dag aan werk. Wat het ook is is leuk, ik vind de onderwerpen interessant en heb een duidelijke stip op de horizon.
Ja ook grotendeels dat je met HBO gewoon meer verdient.

andere reden dat ik vorige keer gestopt ben is dat ik vakken kreeg die me gewoon niet interesseerden. Zoals netwerken en ip rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:19:
[...]

andere reden dat ik vorige keer gestopt ben is dat ik vakken kreeg die me gewoon niet interesseerden. Zoals netwerken en ip rekenen.
Korte termijn voldoening vs lange termijn voldoening. Nu even niet leuk/niet interessant, maar later heb je er altijd wel weer iets aan gehad. Al is het maar dat je geleerd hebt dat je soms iets moet doen wat je niet leuk vind.

Ik zou je aanraden om wel een volledig deeltijd/duaal HBO te gaan doen, straks kom je bijna nergens meer aan het werk zonder HBO.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 25-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Welke opleiding heb je op het oog?

Netwerken en IP-rekenen is saai maar het is wel fundamentele kennis waarop de latere, leukere dingen gebaseerd ben. Ik ben zelf nu bezig met een aantal bedrijfsbalansoefeningen te doen, saai, ik heb er niks mee en heb geen plannen om accountant te worden maar je moet wel weten ''hoe doe bedrijf'' als je later adviseur wil worden.

Edit: Ik doe het trouwens via een hogeschool, zoveel beter als via de LOI oid imho. Wekelijks bij elkaar komen maakt het veel draaglijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Erasmo op 25-07-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

En hoe denk je dat je dit keer het wel vol gaat houden als het dezelfde vakken zijn?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Erasmo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Welke opleiding heb je op het oog?

Netwerken en IP-rekenen is saai maar het is wel fundamentele kennis waarop de latere, leukere dingen gebaseerd ben. Ik ben zelf nu bezig met een aantal bedrijfsbalansoefeningen te doen, saai, ik heb er niks mee en heb geen plannen om accountant te worden maar je moet wel weten ''hoe doe bedrijf'' als je later adviseur wil worden.

Edit: Ik doe het trouwens via een hogeschool, zoveel beter als via de LOI oid imho. Wekelijks bij elkaar komen maakt het veel draaglijker.
Ja als ik AD zou gaan doen dan deze denk ik:"
https://fontys.nl/Profess...ussen/AD-ICT-deeltijd.htm

En dan de richting ICt en infrastructure denk ik.

Als ik volledige HBO wil gaan doen dan gewoon bij de HU denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
SmurfLink schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:34:
[...]

En hoe denk je dat je dit keer het wel vol gaat houden als het dezelfde vakken zijn?
Geen idee eigenlijk.

Ik ben al zeg ik het zelf ook gewoon niet goed in leren.

Zit ook wel een reden achter. Ben zelf Chronisch ziek en de medicijnen die ik daarvoor moet nemen zijn gewoon erg slecht voor je concentratievermogen, korte en langetermijngeheugen. Dit geeft de arts zelf ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Ik ben nu 24.
De reden waarom ik twijfel is dat als je HBO gaat doen je volgens mij totaal geen vrije tijd meer hebt en dat wil ik wel gewoon hebben.
Verder duren alle opleidingen van HBO 4 jaar(ook in deeltijd) en ik weet niet of ik daar zin in heb.
En het feit dat ik het de 1e keer te moeilijk vond met ip rekenen etc en dat dat nu niet veel beter is geworden. Ik ben dus bang dat het dan weer weggegooid geld is.
Kun je oplossen door www.khanacademy.org heeft mij enorm geholpen. Is de Open Universiteit niet wat voor je? Kun je het lekker vak voor vak doen,doe ik ook namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Imho verlies je veel vrije tijd maar je wint er op lange termijn wel veel mee als je het haalt. Misschien wil je werkgever je bijvoorbeeld studieverlof verlenen? Ik weet dat een aantal grote consultancy bedrijven dat wel doet, soms ipv en soms zelfs naast een financiële regeling. Misschien is dat een optie? En die vakken moet je gewoon doorheen, ook al vind je ze stom. Ga dan vooral klassikaal onderwijs volgen aan een hogeschool, dan heb je een stok achter de deur en je kunt nog eens wat vragen aan je studiemaatjes, zowel inhoudelijk als een peptalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Geen idee eigenlijk.

Ik ben al zeg ik het zelf ook gewoon niet goed in leren.

Zit ook wel een reden achter. Ben zelf Chronisch ziek en de medicijnen die ik daarvoor moet nemen zijn gewoon erg slecht voor je concentratievermogen, korte en langetermijngeheugen. Dit geeft de arts zelf ook aan.
Ik heb ook zoiets, ik doe er een jaartje langer over (of 2). Boeiend :) ik heb met mijn studiebegeleider en de decaan een plan van aanpak gemaakt om te studeren. Zo nu en dan moet ik bij de examencommissie een uitzondering aanvragen, als je daar een goede motivatie bij hebt komt dat eigenlijk altijd wel goed, aan de HvA dan iig. Als je het niet probeert, lukt het sowieso niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Vorig jaar ben ik afgestudeerd (HBO) ict infrastructure design and security deeltijd opleiding.
Wat ik je kan meegeven is dat je fysiek en mentaal alles op orde moet hebben, de opleiding vergt veel tijd, discipline en de juiste mindset. Een paar tegen slagen prive kan voor vertraging of stoppen zorgen. Ik heb er genoeg gezien die gestopt zijn. Ik zelf heb soms ook wel getwijfeld om te stoppen, maar gelukkig had ik de juiste mindset om door te zetten.

De opleiding heeft voor mij wel deuren geopend waardoor ik dan nu ook een erg fijne baan (primair en en secundair) heb. Geregeld (wekelijks) krijg ik verzoeken op funda of ik interesse heb. Soms met een korrel zout nemen, want de meeste zijn copy/paste verzoeken.

Ik was gestart met een 2 jarige AD opleiding maar toch overgestapt tijdens de opleiding naar volledige bachelor. Staat toch wat mooier zo :)

Mocht je vragen hebben, let me know :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zaratrass schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:01:
Vorig jaar ben ik afgestudeerd (HBO) ict infrastructure design and security deeltijd opleiding.
Wat ik je kan meegeven is dat je fysiek en mentaal alles op orde moet hebben, de opleiding vergt veel tijd, discipline en de juiste mindset. Een paar tegen slagen prive kan voor vertraging of stoppen zorgen. Ik heb er genoeg gezien die gestopt zijn. Ik zelf heb soms ook wel getwijfeld om te stoppen, maar gelukkig had ik de juiste mindset om door te zetten.

De opleiding heeft voor mij wel deuren geopend waardoor ik dan nu ook een erg fijne baan (primair en en secundair) heb. Geregeld (wekelijks) krijg ik verzoeken op funda of ik interesse heb. Soms met een korrel zout nemen, want de meeste zijn copy/paste verzoeken.

Ik was gestart met een 2 jarige AD opleiding maar toch overgestapt tijdens de opleiding naar volledige bachelor. Staat toch wat mooier zo :)

Mocht je vragen hebben, let me know :)
Jij zoekt wáár je baan?!

Maar inderdaad, onderschat het niet. Ik heb hier een ondertussen ook een kleine rondlopen en af en toe niet genoeg uren in de dagen hier.

Om te kijken of je het aankan kun je eventueel een paar losse IT certificaties gaan volgen. Haal je het kun je door en heb je ook weer een extra cert op zak, jij blij, baas blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 12:33
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:39:
Ik heb even wat advies nodig.
...
Nu zijn mijn vrienden die ik op het HBO heb ontmoet net allemaal geslaagd en ben ik toch stiekem wel een beetje jaloers.
Je vraagt om advies. Mijn advies:
- Probeer te stoppen met jezelf te vergelijken met anderen
- Maak geen keuzes gebaseerd op jaloezie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
Als ik deze reactie zo lees dan denk ik dat het kansloos is inderdaad.

Don't get me wrong, ik heb mijn HBO ook nooit afgemaakt. En ik ben inmiddels 40 jaar oud, heb een vrouw en een jong kind, en een baan waarvoor ik regelmatig toch ook nog in mijn vrije tijd bezig ben.

Ik heb er simpelweg de puf niet meer voor.

En het irriteert mij mateloos eerlijk gezegd :X Had ik maar op mijn 24ste er meer werk van gemaakt! ;) Dus probeer je eens voor te stellen hoe jouw leven over 10 jaar is. Dan wordt een opleiding volgen alleen maar lastiger.

Je moet wel ergens een bak motivatie vandaan zien te halen. En ik vind het lastig om iets te doen "alleen voor het papiertje".

Misschien als mijn dochter wat ouder is en ik weer wat meer tijd voor mezelf krijg dat ik opnieuw een poging waag om een opleiding te volgen. Maar ik zal wel heel helder voor mezelf moeten krijgen wat de motivatie is en er dan 100% voor moeten gaan, anders wordt het simpelweg weer niks.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
… maar ik vond het te moeilijk…
Wát was er precies te moeilijk? Je wilt HBO doen, dat is iets anders dan MBO+. Er wordt iets van je verwacht. Lukt dat niet dan is HBO op dat moment niet voor jou geschikt. Let wel: ik schrijf duidelijk "op dat moment", het kan best zijn dat je het later wel op orde krijgt.
… ben ik toch stiekem wel een beetje jaloers.
Jaloezie is de slechtste motiveerder die je zo'n beetje kunt bedenken. Laat je niet door hen intimideren maar inspireren. Als je hetzelfde wilt bereiken als zij, ga er dan voor. Het zijn maar 4 jaartjes waarin je misschien iets minder tijd hebt om andere leuke dingen te doen. Daar merk je na je studie niks meer van dat je wat dronken weekendjes gemist hebt. Verder willen we natuurlijk allemaal hetzelfde bereiken als onze naaste die een perfecte baan heeft, veel verdient, veel vakantie heeft én een gruwelijk mooie partner heeft. Zonder er uiteraard iets voor te doen en/of te laten.
Ik vraag me af of het slim is om toch weer de HBO opleiding in deeltijd op te gaan pakken of niet.
Dat hangt er van af hoe je er mee om gaat. Zie je het als een last voor jezelf of zie je het als een investering waar je op lange termijn rendement uit haalt?
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:39:Ik weet niet of ik zin heb om weer 4 jaar te leren in de avonduren.
Offers. Die zul je moeten maken. Heb je geen zin om offers te brengen? Begin er dan vooral niet aan, dat heeft geen zin.
Lees de reviews van dit soort opleidingsinstituten eens, daar wordt je niet vrolijk van.
Ga eerst eens na of je er wel zin in hebt. Daarna ga je eens kijken welke richting je op wilt. Zoals ik het lees vond je IP-rekenen geen bal aan omdat "je daar toch niks aan hebt". Ondertussen wil je wel een richting op in de infrastructuur. Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat in die opleiding niks over IP-rekenen voorbij komt, uiteraard ken ik de inhoud van de opleiding niet maar er is vast een studiegids waar het nodige in staat.

[/quote]
… te moeilijk vond met ip rekenen etc
Is IP-rekenen nou moeilijk of niet interessant? Daar zit een heel groot verschil in. Als het moeilijk is betekent het dat je er meer mee bezig moet gaan. Niet 10 minuten langer maar 10 uren langer, desnoods meer. Dingen worden niet vanzelf makkelijker zonder er tijd en energie in te steken.

Ik heb de tweede keer 6 jaar over mijn HBO opleiding gedaan. Dit was wel een deeltijd opleiding, daarnaast werkte ik de rest van de tijd. Ik zat 1 middag en 1 avond op school. Andere avonden zat ik ook op school, samen met mijn studiemaatje. Dit omdat we beiden thuis veel afleiding hadden, op deze manier hadden we sociale controle. We zaten echt niet de hele tijd knijterhard te werken maar er gebeurde meer dan thuis op de zolderkamer kan ik je vertellen. Dat het 6 jaar geduurd heeft komt omdat ik naast mijn werk en studie met nog een paar dingen erg druk was. Boeide mij weinig, ik betaalde alles zelf en de enige die achter mij aan zag was mijn partner. Geen werkgever die eisen kon stellen etc., dat scheelde al een heleboel.

De eerste keer moest ik na 3,5 jaar afbreken. Een stage ging niet goed, de opleiding was een rommeltje (zeer kleine studentenaantallen dus alles uit leerjaar 1, 2 en 3 door elkaar...) overzicht met studiepunten was er niet en als klap op de vuurpeil was de overstap van MBO naar HBO op dat moment te veel voor mij. Na het afbreken van mijn studie ben ik aan het werk gegaan en 9 jaar later heb ik de studie opnieuw gedaan. Deze keer ging het prima. Het was de eerste keer "gewoon nog niet mijn tijd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de volgende dingen lees:

- Je vond het in het verleden te moeilijk
- Je wil wel nog vrije tijd over houden
- Een argument is dat je het wil doen omdat je een beetje jaloers bent

Dan zou ik lekker wat kortere cursussen volgen, want met die houding ga je niet ver komen denk ik. En dat is ook begrijpelijk - na je werkdag nog 's avonds moeten leren is niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

Ik ben 37 en paar weken terug afgestudeerd (deeltijd). Vrije tijd had ik genoeg, opletten tijdens de lessen was voor mij al vaak voldoende. Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel tijd en energie die je erin stopt, en dat is voor iedereen verschillend. Ben blij dat ik het gedaan heb, al is het alleen al voor de voldoening voor mijzelf.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:35:
[...]
En dan de richting ICt en infrastructure denk ik.

Als ik volledige HBO wil gaan doen dan gewoon bij de HU denk ik.
Waarom ga je ICT & infra doen als netwerken je niet zoveel interesseren? Kan je niet beter een andere variant doen, wellicht iets als bedrijfskundige informatica?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekja
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-12-2021
Misschien is een HBO AD opleiding van 2 jaar iets voor jou? Daarna kun je doorstromen naar de bacheloropleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 18:12

FFW

Ik heb mijn HBO deeltijd rond mijn 35ste afgerond, ik vloog door de betrekkelijk makkelijke en leerzame majors en minors heen maar het afstuderen was een drama. in die tijd werkte ik in het onderwijs en was ik ook onder de indruk dat er een spannender wereld open gaat met een diploma. Niet dus.

Achteraf is er nooit een bedrijf geweest wat naar mijn diploma vroeg. Ik vraag ook niet naar mensen hun diploma's. . Trek je eigen conclusie over de waarde van een HBO diploma.

Als ik het overnieuw zou mogen doen met hetzelfde geld en tijd, dan zou ik een pakket cursussen gaan doen met de bijbehorende certificaties. Netto zou ik dan veel tijd en geld overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izzimans
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-05 16:47
Erasmo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:17:
Centjes vermoed ik.

Vraagje. Ik zit te aarzelen of deeltijd de juiste optie is voor mij, maar er hangen nog vragen voor mij in de lucht die jij misschien kunt beantwoorden.

Hoeveel verdien je ongeveer per maand als je een deeltijd opleiding doet en werkt bij een ICT bedrijf
om de theorie daarvan toe te passen. Is dit haalbaar? Hoeveel tijd kost je studie icm werk? Is het de moeite
waard voor dat papiertje? Kun je naast dit op jezelf wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izzimans
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-05 16:47
FFW schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:48:
Ik heb mijn HBO deeltijd rond mijn 35ste afgerond, ik vloog door de betrekkelijk makkelijke en leerzame majors en minors heen maar het afstuderen was een drama. in die tijd werkte ik in het onderwijs en was ik ook onder de indruk dat er een spannender wereld open gaat met een diploma. Niet dus.

Achteraf is er nooit een bedrijf geweest wat naar mijn diploma vroeg. Ik vraag ook niet naar mensen hun diploma's. . Trek je eigen conclusie over de waarde van een HBO diploma.

Als ik het overnieuw zou mogen doen met hetzelfde geld en tijd, dan zou ik een pakket cursussen gaan doen met de bijbehorende certificaties. Netto zou ik dan veel tijd en geld overhouden.
Wat vind jij verstandiger; HBO voltijd/deeltijd Cyber Security Diploma afronden (zit in mijn eerste jaar 2e semester) of cursussen volgen die meer technische en professionele inhoud bieden (aldus ervaring)? Voor mij is het halen van mijn Propedeuse sowieso een must. Het laat ook zien dat ik HBO denkniveau aankan. Bovendien kun je het ook als entreebewijs gebruiken. Hoor graag van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben nu 24.
Zo denk je er nu over. Als je het hierbij laat en over 15 jaar dit nog eens terug leest, dan denk ik dat je reactie anders zal zijn.

Ik heb zelf deeltijd HBO gedaan. Ja, het kost tijd en het gaat ten koste van je vrije tijd voor leuke dingen. Maar je moet dit als een investering zien. En mij lukte het ook wel om leuke dingen te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Dat kunnen best zaken zijn, die gewoon ook onderdeel zijn bij een HBO opleiding die je nu zou doen, het is redelijk basis kennis namelijk. Zeker als je een HBO ICT opleiding weer gaat oppakken. Als je dat dus toen al niet interessant vond, zal dat vast nu niet anders zijn. Of je moet dus een andere HBO opleiding op het oog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Izzimans schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Vraagje. Ik zit te aarzelen of deeltijd de juiste optie is voor mij, maar er hangen nog vragen voor mij in de lucht die jij misschien kunt beantwoorden.

Hoeveel verdien je ongeveer per maand als je een deeltijd opleiding doet en werkt bij een ICT bedrijf
om de theorie daarvan toe te passen. Is dit haalbaar? Hoeveel tijd kost je studie icm werk? Is het de moeite
waard voor dat papiertje? Kun je naast dit op jezelf wonen?
Modbreak:We hebben liever dat je een eigen topic start, ipv een oud topic op deze manier naar boven te krijgen. Deze gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.